מסימני המשבר בשוק הפרסום: אליקים הרמן ימוזג לתוך משרד Y&R ישראל
דרכו העצמאית של משרד הפרסום אליקים הרמן הגיעה לסופה. לאייס נודע כי בימים אלו מגובשת עסקה למיזוגו של משרד הפרסום אליקים הרמן לתוך Y&R ישראל המוחזק באופן מלא על ידי WPP ומנוהל על ידי אדם אבנון. עוד נודע כי במהלך השבוע האחרון ריכז הבעלים דני אליקים את עובדי המשרד והודיע להם על העסקה המתגבשת מול Y&R ישראל.
משרד הפרסום אליקים הרמן עבר מספר גלגולים בשנותיו האחרונות. בין השנים 2008 ל-2012 שימש גולן נהרדע כאחד משותפיו לצד אליקים עד לפרידה המתוקשרת בין הצדדים. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום - ב-2010 עמדה הפעילות של משרד הפרסום על כ-7 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2011 עמדה ההוצאה לפרסום של המשרד על 8.6 מיליון דולר, וכן כך ב-2012.
כיום, ערב המיזוג, מונה המשרד 17 עובדים. לאייס נודע כי כחלק מהעסקה מול Y&R ישראל יבוצע מהלך התייעלות שבמסגרתו ייפרדו הצדדים מחלק ניכר מהעובדים. הבעלים דני אליקים ימשיך לשמש בתפקיד רשמי וילווה את לקוחות המשרד גם לאחר המיזוג. פעילותו של אליקים הרמן שיחליף את שמו לאליקים ושות' תועתק למשרדי Y&R בהרצליה, שם תוענק לו האפשרות להשתמש בשירותיו השונים של המשרד.
דני אליקים מסר לאייס: "אנחנו בהליך של מיזוג עם חברה בינלאומית. יש לנו לקוחות טובים ונאמנים ובימים אלו מצטרפים נוספים".
מבחינת משרד הפרסום אליקים הרמן - בהתייחס למצב שוק הפרסום - מדובר בעסקה הכרחית בעלת אופק חיובי. עם זאת העסקה לא פחות חשובה עבור Y&R ישראל שמנסה להזרים לתוכו חיים חדשים, אם לא באמצעות צמיחה אורגנית וזכייה במכרזים אזי באמצעות עסקאות מיזוג ורכש. בין לקוחות המשרד נמנים העיתון 'ג'רוזלם פוסט', 'טונה סטארקיסט', 'נכלי מרקו, 'גולן ווסט ליין', 'המלון הסקוטי', 'מטבחי הקר', 'אדם מילא' ועוד.
את תגובת אדם אבנון לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
- 14.בעל משרד 16/06/2013 08:57הגב לתגובה זוכלהכבוד שהחזיק מעמד עד היום - לא פשט רגל, לא חייב מיליונים למדיה -לא דפק אותו אף לקוח עד העצם, ברכות על המיזוג- המקצוע הזה אוכל את יושביו וכשמתבגרים מבינים
- 13.מנפגעי אליקים 11/06/2013 18:24הגב לתגובה זוממש "מתכון בטוח" להצלחה..
- 12.אני זוכר את דני אליקים עוד מדחף. היה תחרותי (ל"ת)מחובר 10/06/2013 20:33הגב לתגובה זו
- 11.ארז 10/06/2013 13:48הגב לתגובה זואני ממש לא מסכים איתך . המשרד הזה אחראי למהפך הצריכה של הטונה במדינת ישראל. הוא לקח את סטארקיסט ממקום שלא שמעו עליו והפך אותו למותג מס' 1 בשוק, מה שיהושוע למשל לא הצליח לעשות לוויליגר הוא לקח את CELIO והצליח להפוך אותו למותג נחשק מה שאדלר ומקאן לא הצליחו, אז למה סתם ללכלך . אפשר גם לפרגן לפעמים
- אפשר אבל אנחנו לא אוהבים... (ל"ת)10/06/2013 17:49הגב לתגובה זו
- רק שמור אותי מאוהביי ... (ל"ת)בן פורת יוסף 12/06/2013 00:54
- 10.פרסומאי 1 10/06/2013 13:40הגב לתגובה זולכל הממורמרים תנוחו גם אני הייתי רוצה להתמזג וגם אתם.. עם השוק העייף שיש לנו פה
- 9.אליעד 10/06/2013 13:40הגב לתגובה זוכמי שמכיר את דני מקרוב ופוטר על ידו בשנת 2004. אני יודע שהוא תותח. דני והמשרד בראשו הוא עומד יציבים וחזקים מיומם הראשון. המיזוג הזה יביא לקפיצה נוספת בביצועים הטובים שלו ועל כך נשמע בקרוב
- אז למה פוטרת? אתה לא כועס עליו? (ל"ת)סתם שאלה 16/06/2013 13:56הגב לתגובה זו
- 8.מד מן 10/06/2013 13:21הגב לתגובה זומשרד שלא הביא שום בשורה,כלום לא קריאטיב פורץ ולא חשיבה רעננה ומקורית. סתם עוד משרדונצ'יק שמשך לקוחות קטנקטנים שאת המשרדים הגדולים פשוט לא עניינו. והמיזוג הזה עם YR .נו באמת מיזוג של מה של אחד צולע ואחד סתאאם. תרגיל בחשבון מה יוצא מזה?
- 7.משרד "בול & שיט" 10/06/2013 12:35הגב לתגובה זובין לקוחותינו: פיצוציית "הפינה המתוקה" בגבעתיים, "שימי מזגנים" בהנהלת שימי, "הכול לתלמיד- ספרים וכלי כתיבה" וכמובן... מסעדת "לבנה- אוכל כשר בטעם של פעם". זה גם המקום לציין שבשנת 1992 היינו מועמדים לפרס "חמציץ הברונזה" בפסטיבל עקבה לפרסום מזרח תיכוני על קמפיין התלי-דלת שעשינו ל"פיצה פיצוץ". למתעניינים במיזוג: [email protected]
- שימי 11/06/2013 19:20הגב לתגובה זוזה משרד עם נשמות וכפרות, יאללה בית״ר!!!
- עבד 10/06/2013 13:28הגב לתגובה זואני מעריך פי מיליון כאלה שמנסים לפחות להיות מורידי הגשם של עצמם מהשכיר הכי בכיר בתעשייה. עבד קטן וממורמר. אתה מפוטר! אולי עוד חודש אולי עוד שנתיים. אבל אתה מפוטר.
- 6.ומקום קבורתו לא נודע (ל"ת)חברה קדישא 10/06/2013 12:15הגב לתגובה זו
- 5.המיואשת 10/06/2013 09:08הגב לתגובה זוהעובדה שמשרדים עלובים כמו אליקים נפלטים מראה שהברירה הטבעית עוד עובדת בסדר. זה אמנם מאוחר מידי אבל כייף שלא נצטרך לקרוא עוד ידיעות הזויות על המשרד הקיקיוני הזה.
- תשתי טונר 12/06/2013 00:52הגב לתגובה זואולי זה יאזן אותך או איזו זריקת סיליקון למסור שכמובן אין לך עולבב
- 4.קאמי 10/06/2013 07:39הגב לתגובה זוכשכותבים הודעה לעיתונות ומגיעים לרשימת הלקוחות. עשר השניות שבין שם הלקוח הגדול ביותר במשרד ועד המילה 'ועוד' מכנסים בתוכם תרכיז מושלם של פוליטיקה, הומור, ציניות ומבוכה. ניואנסים מענגים. ענף מושלם.
- חזק! (ל"ת)10/06/2013 12:12הגב לתגובה זו
- 3.מדען 10/06/2013 01:27הגב לתגובה זוכלום + כלום = כלום איפה גדעון?
- 2.kodkod 09/06/2013 19:45הגב לתגובה זוהמצב אצל כל מי שאין לו אבא עשיר מאמריקה -בקאנטים. וזו עוד הוכחה ניצחת.
- 1.עצוב על הפיטורים, הרבה בהצלחה עם המיזוג (ל"ת)שירי 09/06/2013 19:05הגב לתגובה זו
- פשוט אני 12/06/2013 00:19הגב לתגובה זואני מכיר את דני אליקים מקרוב. האיש מקצוען אמיתי, הגון, ישר ובעיקר בעל ראייה אסטרטגית יוצאת דופן, האיש מבין צרכנות ושיווק ובעיקר מחובר לשטח. אין ספק שמשהו עובר שם ואין ספק שלא פשוט לכל מי שעבד אצלו, מדובר במקום עבודה והנאה. אני מאחל לך דני אליקים הצלחה רבה ולעובדי המשרד, אין לי ספק שתמצאו את מקומכם במהרה, שיהיה בהצלחה. ולכל המקנאים והמקטרגים, תזכרו שמשברים כאלה יגיעו אליכם ואז בואו נראה איך תרגישו/תגיבו...די לרוע!