TV

בטסמניה הייתם? עונת התיירות נפתחה - 6 קמפיינים יוצאי דופן מסביב לעולם

עזבו אתכם מתמונות נוף קיטשיות - בשוויץ יפסיקו את השעונים עבורכם, בקייפ טאון דרא"פ יוציאו את פרופיל הפייסבוק שלכם לטיול והולנד? היא הכי 'קולית'
משה בנימין | (1)

חודשי הקיץ הקרובים מכריזים על פתיחת עונת התיירות, ומיליוני אנשים מסביב לעולם מחפשים אחר היעד המועדף עבורם. ברוב המקרים הפרסומות בקטגוריה זו לא מתאמצות יתר על המידה ומעדיפות למחזר את אותן תמונות נוף, אנשים ואווירה על רקע מוסיקה גנרית שאפשר להלביש על כל סרטון.

למרות זאת, יש את מי שמעדיף לבלוט מעל השאר עם חשיבה מקורית ורעננה שלא מסתכמת ב"להזמנות, פנו לסוכן הנסיעות שלכם". אספנו עבורכם 6 קמפיינים כאלו שפורסמו במהלך שנת 2013, מדרום אפריקה, שוויץ, הולנד, אוסטרליה, אקוודור, טסמניה ודוגמה אחת חביבה משלנו, בישראל.

הנה קמפיין שיכול להתאים לקהל הישראלי חובב הפייסבוק. משרד התיירות בקייפ טאון, דרום אפריקה החליט להשתמש ברשת החברתית כדי לחשוף את המבקרים הפוטנציאליים לאטרקציות הייחודיות והפחות מוכרות באזור. הגולשים הוזמנו לשלוח את פרופיל הפייסבוק שלהם לטיול בקייפ טאון. לאחר שיגור הפרופיל, הגולשים מוזמנים למלא בלוח השנה היכן ומה הם יעדיפו לראות והפרופיל מתעורר לחיים באמצעות תוכן אישי, תמונות וסרטוני וידאו שלכאורה מצולמים מנקודת המבט של המטייל ומוצגים כך בפני מאות אלפי החברים (במצטבר) של כל המשתמשים. התוצאה? הצלחה כבירה.

משוויץ, המדינה ששמה יצא למרחקים בזכות השעונים המפורסמים המיוצרים בה, מגיע סרטון פרסומת מקסים. כשאתם יוצאים לחופשה, הדבר הראשון שאתם מעדיפים לשכוח היא תחושת הזמן, ואיך דבר כזה אפשרי בשוויץ? בפרסומת מראים השוויצרים החביבים עד כמה רחוק הם מוכנים ללכת עבור התיירים.

מה אתם יודעים על הולנד? סרטון שעלה ממש לאחרונה מציג את אמסטרדם והולנד בדרך הכי 'קולית' שיש. על הנייר, לכתוב תסריט שיעשה חשק אמיתי לעלות על מטוס ליעד מסוים נראה קל, אבל לא תמיד זה עובד. כאן זה הצליח בגדול. הפרזנטור מדליק, המוסיקה תורמת לעניין, הקצב ממכר, התסריט מתחכם במידה הנכונה וניחוחות המותג הייחודיים של הולנד/אמסטרדם מצליחים לעבור. ב-3 מילים: פאן, פאן, פאן.

סרטון נוסף שעלה בשבועים האחרונים, לעידוד תיירות לדרום אוסטרליה, לא דומה לשום קמפיין תיירות שראיתם לפני ועושה גלים מסביב לעולם. הוא קריפי, מאוד 'טווין פיקסי' וכדי להשלים את התמונה נעזר בשיר של ניק קייב (והזרעים הרעים) Red Right Hand מתוך האלבום Let Love In שיצא ב-1994.

באקוודור, מדינה קטנה בדרום אמריקה עשו שימוש חביב בענף הייצוא המוביל שלהם - בננות. 24 מיליון טונות של בננות מיוצאות מדי שנה ליעדים מסביב לעולם ובמדינה הבינו שמדובר כנראה בשגריר הכי טוב שלהם. משרד התיירות האקוודורי הדביק לכל בננה המיוצאת לחו"ל מדבקה שעליה QR קוד המפנה את המשתמשים לסרטון פרסומת תיירותי ולאתר המשרד.

קמפיין נוסף שמזכיר במידה מסוימת את הסרטון לעידוד תיירות לדרום אוסטרליה מגיע אף הוא מאותו האזור - טסמניה, האי ששוכן לחופה של מדינת ויקטוריה. בדומה לסרטון שלווה בשירו של ניק קייב, גם כאן האווירה מאוד מוסיקלית והטסמנים מזמינים את הצופה לביקור מאחורי הקלעים. עשוי טוב, לא מצועצע וככל הנראה פונה לקהל יעד מסוים מאוד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גו'ני 29/05/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    אמת בפרסום !! :(