התחזית של זניט: 3.9% צמיחה לתעשיית הפרסום בעולם; תגיע ל-518 מיליארד ד'
חברת המדיה של קבוצת פובליסיס העולמית מעדכנת את תחזיות הצמיחה בשוק הפרסום העולמי. לאחר שבדצמבר 2012 חזתה צמיחה של 4.1% אחוזים פרסמה החברה דו"ח עדכני בו היא צופה גידול עולמי של 3.9% ב-2013, והוצאה כוללת של כ-518 מיליארד דולר. בחברת המדיה מסבירים כי ההפחתה המינורית בתחזית היא תודות לנתונים מפתיעים לטובה שנרשמו ב-2012.
לראשונה מאז 'האביב הערבי' ותהפוכות השלטון ב-2011 צופה זניט התאוששות וצמיחה במזה"ת וצפון אפריקה, כמו גם במדינות אמריקה הלטינית. בחברת המדיה מצפים להתאוששות גם ביבשת האירופית, לקראת סוף 2013, אך ההנחה היא שהצמיחה בשוק הפרסום האירופאי תמשיך לפגר מאחורי העלייה במדד התמ"ג. התחלזית לשוק האירופי עומדת על 5% עד 5.6%. התחזית לגבי השווקים המפותחים כמו צפון אמריקה, יפן ומערב אירופה מתונה ועומדת על צמיחה של 1.8% בלבד. בשווקים המתפתחים מסביב לעולם צפוי גידול משמעותי של כ-8.2%. למרות התחזית הפושרת לצמיחה בצפון אמריקה, השוק האמריקאי עדיין נחשב לזירת הפרסום המובילה בעולם במונחי כסף.
בזניט מעריכים כי השוק האמריקאי יהיה אחראי ל-28% מתוך התוספת בגובה 76 מליארד דולר לשוק הפרסום העולמי בין השנים 2012 ל-2015. תחזית הגידול בשוק האמריקאי עומדת על 3.5% בלבד ב-2013, 4.3% ב-2014 ו-4.8% ב-2015.
כמו כן צופים בזניט העולמית כי תרומת השווקים המתפתחים לתוספת בגידול העולמי תעמוד על 63% מההוצאה לפרסום. חלקו של שוק המדינות המתפתחות בהוצאה לפרסום מסביב לעולם עתיד לעלות מ-34% ל-38%. התחזיות למזה"ת והשוק הצפון אפריקאי עומדות על 5.5% ב-2013, 6.8% ב-2014 ו-8.9% ב-2015.