גיימינג, תלת מימד ואקשן עם הקפטן: באומן וקפה טורקי בקמפיין דיגיטל חדש
בדיוק שנה לאחר מהלך
הטריגר העלילתי לקמפיין החדש מבית קפה טורקי מציג את הקפטן שנקלע לרפובליקת בננות הנשלטת על ידי רודן נמוך קומה שאוסר על נתיניו להשתמש במילה "קטן". כאשר הקפטן מבקש "מים חמים, כוס קטנה", הרודן שולח אותו לכלא. הצרכנים מוזמנים להציל את הקפטן, לעזור לו לברוח מהכלא ולהביס את הרודן המרושע. המשחק משלב את עלילת סרט הטלוויזיה עם קטעי מרדף, חדרי חידה וקרב רווי אקשן מול הרודן באמצעות מנוע תלת מימד שהותאם במיוחד לקמפיין.
המחוזות הפרסומיים אליהם קפה טורקי עלית פוסע הם דוגמא קלאסית לשיתוף פעולה פורה בין לקוח ומשרד פרסום. אמיר יפרח, מנהל השיווק של קפה טורקי מגדיר זאת כמקרה בו "העגל רוצה לינוק, בדיוק כמו שהפרה רוצה להיניק". המהלך הנוכחי שמייצר המשכיות עם זה של השנה שעברה מעיד על כוונות המותג השמרני-מסורתי לפנות לקהלים חדשים. מצד שני הוא מלמד על היכולת של הצוות בבאומן למשוך אחריו את הלקוח לעולמות דיגיטליים חדשים באופן עקבי.
על החיבור של הקפה הטורקי ל'עולם החדש' אומר יפרח: "את החשיבה הדיגיטאלית, המשתפת והדו כיוונית, הגדרנו ועשינו עוד לפני 2012. מאז זה כל הזמן התרחב וגדל בשלבים נוספים ומעטפות שונות, במקביל להכרות שלנו עם התחום. אנחנו ומשרד הפרסום רואים עין בעין ומשתדלים להציב אתגרים האחד לשני".
גיימינג, מנועי תלת מימד, קרבות רווי אקשן ועוד לא משאירים מקום לספק - קפה טורקי מחזרת בלהיטות אחר קהלים חדשים בנסיון לאתר מנוע צמיחה חדש. לדברי יפרח: "נתח השוק של קפה טורקי כל כך גדול שהבנו שהמטרה היא להגדיל את השוק כולו. כשזה יקרה גם אנחנו נגדל יחד איתו. זיהינו מספר קהלים שמעניינים אתנו עם דגש על קהל צעיר ומאוד מעודכן. קפה טורקי הוא לרוב, לא הקפה שהצריכה מתחילה איתו, ולכן אנחנו מנסים לייצר אטרקטיביות עבור המותג בגזרות שונות".
האם זה עובד - האם הדיגיטל הוכיח את עצמו? על פי יפרח, "חד משמעית כן". הוא מציג נתון מאוד מעניין לפיו "שנת 2012 הסתיימה עם גידול של 4% כמותית בשוק הטורקי, כאשר בשנים האחרונות הגידול היה חצי מזה במקרה הטוב. מדובר בגידול שהוא יותר מפי שניים מגידול האוכלוסייה, וזאת בשוק מאוד מסורתי ויציב שלא הראה צמיחה שכזו בשנים האחרונות".
באומן וקפה טורקי עלית מנסים להפוך את המדינה כולה לזירת משחק הוליסטית-דיגיטלית שתפגוש את הצרכנים בנקודות שונות. בנוסף למשחק במובייל ובמחשב, יהיו פזורים ברחבי הארץ בונוסים למשחק, שניתן יהיה לחשוף באמצעות סריקת ברקוד QR. הבונוסים יהיו חבויים ברשתות השיווק, חנויות ספרים, ואף בפתח ביתם של מאות אלפי צרכנים. המשחק זמין להורדה חינם ב-APP STORE (למרות שטרם מצאנו אותו) וב-GOOGLE PLAY למשתמשי אייפון, אייפד, אנדרואיד וכמובן במחשב האישי - משתתפי המשחק יוכלו להכנס להגרלה של חופשה זוגית בסן פרנסיסקו הכוללת ביקור בכלא אלקטרז, ומידי יום יוגרל פרס יומי - מיני ipad.
- 5.מתאמץ 12/02/2013 21:49הגב לתגובה זוקריאייטיב שלם יושב על העובדה שהוא נמוך. נמוך זה לא קטן. אלא אם יתחילו להגיד ״מים חמים, כוס נמוכה״.
- ג'יזס 13/02/2013 00:43הגב לתגובה זוהכי גרוע זה לנסות לתקן אחרים ולטעות. מה שמפיל אותם פה זה השני חסמים הנוראיים בכניסה, גם חובת קונקט עם פייסבוק וגם מנוע לא ברור שצריך להתקין...
- 4.אני מכיר אותו - הוא תותח !!! (ל"ת)אחד שמבין 12/02/2013 20:50הגב לתגובה זו
- 3.דניאל 12/02/2013 19:03הגב לתגובה זואחלה קומוניקט אבל לא ראיתי כלום עדיין.
- 2.עיוור 12/02/2013 17:16הגב לתגובה זואיפה כל המשחק רווי האקשן עם המנוע תלת מימד שהותאם במיוחד לשטות הזאת עם הקפטן? זה הועתק מקומוניקט שלא צירפו לו לינק?
- אין עדיין אפליקציה באפ סטור (ל"ת)12/02/2013 17:19הגב לתגובה זו
- 1.איפה עלית? 12/02/2013 16:53הגב לתגובה זואם הרעיון לא הולך למחוזות רחוקים מידי, ג'ונגלים, סוואנות אפסטור.. תמיד הוא יישאר בתודעה על הפינגן במילואים - לא יעזור בקשר לקריאטיביות אין מה להגיד, אפקטיביות? אני סקפטי.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
