גיימינג, תלת מימד ואקשן עם הקפטן: באומן וקפה טורקי בקמפיין דיגיטל חדש
בדיוק שנה לאחר מהלך
הטריגר העלילתי לקמפיין החדש מבית קפה טורקי מציג את הקפטן שנקלע לרפובליקת בננות הנשלטת על ידי רודן נמוך קומה שאוסר על נתיניו להשתמש במילה "קטן". כאשר הקפטן מבקש "מים חמים, כוס קטנה", הרודן שולח אותו לכלא. הצרכנים מוזמנים להציל את הקפטן, לעזור לו לברוח מהכלא ולהביס את הרודן המרושע. המשחק משלב את עלילת סרט הטלוויזיה עם קטעי מרדף, חדרי חידה וקרב רווי אקשן מול הרודן באמצעות מנוע תלת מימד שהותאם במיוחד לקמפיין.
המחוזות הפרסומיים אליהם קפה טורקי עלית פוסע הם דוגמא קלאסית לשיתוף פעולה פורה בין לקוח ומשרד פרסום. אמיר יפרח, מנהל השיווק של קפה טורקי מגדיר זאת כמקרה בו "העגל רוצה לינוק, בדיוק כמו שהפרה רוצה להיניק". המהלך הנוכחי שמייצר המשכיות עם זה של השנה שעברה מעיד על כוונות המותג השמרני-מסורתי לפנות לקהלים חדשים. מצד שני הוא מלמד על היכולת של הצוות בבאומן למשוך אחריו את הלקוח לעולמות דיגיטליים חדשים באופן עקבי.
על החיבור של הקפה הטורקי ל'עולם החדש' אומר יפרח: "את החשיבה הדיגיטאלית, המשתפת והדו כיוונית, הגדרנו ועשינו עוד לפני 2012. מאז זה כל הזמן התרחב וגדל בשלבים נוספים ומעטפות שונות, במקביל להכרות שלנו עם התחום. אנחנו ומשרד הפרסום רואים עין בעין ומשתדלים להציב אתגרים האחד לשני".
גיימינג, מנועי תלת מימד, קרבות רווי אקשן ועוד לא משאירים מקום לספק - קפה טורקי מחזרת בלהיטות אחר קהלים חדשים בנסיון לאתר מנוע צמיחה חדש. לדברי יפרח: "נתח השוק של קפה טורקי כל כך גדול שהבנו שהמטרה היא להגדיל את השוק כולו. כשזה יקרה גם אנחנו נגדל יחד איתו. זיהינו מספר קהלים שמעניינים אתנו עם דגש על קהל צעיר ומאוד מעודכן. קפה טורקי הוא לרוב, לא הקפה שהצריכה מתחילה איתו, ולכן אנחנו מנסים לייצר אטרקטיביות עבור המותג בגזרות שונות".
האם זה עובד - האם הדיגיטל הוכיח את עצמו? על פי יפרח, "חד משמעית כן". הוא מציג נתון מאוד מעניין לפיו "שנת 2012 הסתיימה עם גידול של 4% כמותית בשוק הטורקי, כאשר בשנים האחרונות הגידול היה חצי מזה במקרה הטוב. מדובר בגידול שהוא יותר מפי שניים מגידול האוכלוסייה, וזאת בשוק מאוד מסורתי ויציב שלא הראה צמיחה שכזו בשנים האחרונות".
באומן וקפה טורקי עלית מנסים להפוך את המדינה כולה לזירת משחק הוליסטית-דיגיטלית שתפגוש את הצרכנים בנקודות שונות. בנוסף למשחק במובייל ובמחשב, יהיו פזורים ברחבי הארץ בונוסים למשחק, שניתן יהיה לחשוף באמצעות סריקת ברקוד QR. הבונוסים יהיו חבויים ברשתות השיווק, חנויות ספרים, ואף בפתח ביתם של מאות אלפי צרכנים. המשחק זמין להורדה חינם ב-APP STORE (למרות שטרם מצאנו אותו) וב-GOOGLE PLAY למשתמשי אייפון, אייפד, אנדרואיד וכמובן במחשב האישי - משתתפי המשחק יוכלו להכנס להגרלה של חופשה זוגית בסן פרנסיסקו הכוללת ביקור בכלא אלקטרז, ומידי יום יוגרל פרס יומי - מיני ipad.
- 5.מתאמץ 12/02/2013 21:49הגב לתגובה זוקריאייטיב שלם יושב על העובדה שהוא נמוך. נמוך זה לא קטן. אלא אם יתחילו להגיד ״מים חמים, כוס נמוכה״.
- ג'יזס 13/02/2013 00:43הגב לתגובה זוהכי גרוע זה לנסות לתקן אחרים ולטעות. מה שמפיל אותם פה זה השני חסמים הנוראיים בכניסה, גם חובת קונקט עם פייסבוק וגם מנוע לא ברור שצריך להתקין...
- 4.אני מכיר אותו - הוא תותח !!! (ל"ת)אחד שמבין 12/02/2013 20:50הגב לתגובה זו
- 3.דניאל 12/02/2013 19:03הגב לתגובה זואחלה קומוניקט אבל לא ראיתי כלום עדיין.
- 2.עיוור 12/02/2013 17:16הגב לתגובה זואיפה כל המשחק רווי האקשן עם המנוע תלת מימד שהותאם במיוחד לשטות הזאת עם הקפטן? זה הועתק מקומוניקט שלא צירפו לו לינק?
- אין עדיין אפליקציה באפ סטור (ל"ת)12/02/2013 17:19הגב לתגובה זו
- 1.איפה עלית? 12/02/2013 16:53הגב לתגובה זואם הרעיון לא הולך למחוזות רחוקים מידי, ג'ונגלים, סוואנות אפסטור.. תמיד הוא יישאר בתודעה על הפינגן במילואים - לא יעזור בקשר לקריאטיביות אין מה להגיד, אפקטיביות? אני סקפטי.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
