גיימינג, תלת מימד ואקשן עם הקפטן: באומן וקפה טורקי בקמפיין דיגיטל חדש
בדיוק שנה לאחר מהלך
הטריגר העלילתי לקמפיין החדש מבית קפה טורקי מציג את הקפטן שנקלע לרפובליקת בננות הנשלטת על ידי רודן נמוך קומה שאוסר על נתיניו להשתמש במילה "קטן". כאשר הקפטן מבקש "מים חמים, כוס קטנה", הרודן שולח אותו לכלא. הצרכנים מוזמנים להציל את הקפטן, לעזור לו לברוח מהכלא ולהביס את הרודן המרושע. המשחק משלב את עלילת סרט הטלוויזיה עם קטעי מרדף, חדרי חידה וקרב רווי אקשן מול הרודן באמצעות מנוע תלת מימד שהותאם במיוחד לקמפיין.
המחוזות הפרסומיים אליהם קפה טורקי עלית פוסע הם דוגמא קלאסית לשיתוף פעולה פורה בין לקוח ומשרד פרסום. אמיר יפרח, מנהל השיווק של קפה טורקי מגדיר זאת כמקרה בו "העגל רוצה לינוק, בדיוק כמו שהפרה רוצה להיניק". המהלך הנוכחי שמייצר המשכיות עם זה של השנה שעברה מעיד על כוונות המותג השמרני-מסורתי לפנות לקהלים חדשים. מצד שני הוא מלמד על היכולת של הצוות בבאומן למשוך אחריו את הלקוח לעולמות דיגיטליים חדשים באופן עקבי.
על החיבור של הקפה הטורקי ל'עולם החדש' אומר יפרח: "את החשיבה הדיגיטאלית, המשתפת והדו כיוונית, הגדרנו ועשינו עוד לפני 2012. מאז זה כל הזמן התרחב וגדל בשלבים נוספים ומעטפות שונות, במקביל להכרות שלנו עם התחום. אנחנו ומשרד הפרסום רואים עין בעין ומשתדלים להציב אתגרים האחד לשני".
גיימינג, מנועי תלת מימד, קרבות רווי אקשן ועוד לא משאירים מקום לספק - קפה טורקי מחזרת בלהיטות אחר קהלים חדשים בנסיון לאתר מנוע צמיחה חדש. לדברי יפרח: "נתח השוק של קפה טורקי כל כך גדול שהבנו שהמטרה היא להגדיל את השוק כולו. כשזה יקרה גם אנחנו נגדל יחד איתו. זיהינו מספר קהלים שמעניינים אתנו עם דגש על קהל צעיר ומאוד מעודכן. קפה טורקי הוא לרוב, לא הקפה שהצריכה מתחילה איתו, ולכן אנחנו מנסים לייצר אטרקטיביות עבור המותג בגזרות שונות".
האם זה עובד - האם הדיגיטל הוכיח את עצמו? על פי יפרח, "חד משמעית כן". הוא מציג נתון מאוד מעניין לפיו "שנת 2012 הסתיימה עם גידול של 4% כמותית בשוק הטורקי, כאשר בשנים האחרונות הגידול היה חצי מזה במקרה הטוב. מדובר בגידול שהוא יותר מפי שניים מגידול האוכלוסייה, וזאת בשוק מאוד מסורתי ויציב שלא הראה צמיחה שכזו בשנים האחרונות".
באומן וקפה טורקי עלית מנסים להפוך את המדינה כולה לזירת משחק הוליסטית-דיגיטלית שתפגוש את הצרכנים בנקודות שונות. בנוסף למשחק במובייל ובמחשב, יהיו פזורים ברחבי הארץ בונוסים למשחק, שניתן יהיה לחשוף באמצעות סריקת ברקוד QR. הבונוסים יהיו חבויים ברשתות השיווק, חנויות ספרים, ואף בפתח ביתם של מאות אלפי צרכנים. המשחק זמין להורדה חינם ב-APP STORE (למרות שטרם מצאנו אותו) וב-GOOGLE PLAY למשתמשי אייפון, אייפד, אנדרואיד וכמובן במחשב האישי - משתתפי המשחק יוכלו להכנס להגרלה של חופשה זוגית בסן פרנסיסקו הכוללת ביקור בכלא אלקטרז, ומידי יום יוגרל פרס יומי - מיני ipad.
- 5.מתאמץ 12/02/2013 21:49הגב לתגובה זוקריאייטיב שלם יושב על העובדה שהוא נמוך. נמוך זה לא קטן. אלא אם יתחילו להגיד ״מים חמים, כוס נמוכה״.
- ג'יזס 13/02/2013 00:43הגב לתגובה זוהכי גרוע זה לנסות לתקן אחרים ולטעות. מה שמפיל אותם פה זה השני חסמים הנוראיים בכניסה, גם חובת קונקט עם פייסבוק וגם מנוע לא ברור שצריך להתקין...
- 4.אני מכיר אותו - הוא תותח !!! (ל"ת)אחד שמבין 12/02/2013 20:50הגב לתגובה זו
- 3.דניאל 12/02/2013 19:03הגב לתגובה זואחלה קומוניקט אבל לא ראיתי כלום עדיין.
- 2.עיוור 12/02/2013 17:16הגב לתגובה זואיפה כל המשחק רווי האקשן עם המנוע תלת מימד שהותאם במיוחד לשטות הזאת עם הקפטן? זה הועתק מקומוניקט שלא צירפו לו לינק?
- אין עדיין אפליקציה באפ סטור (ל"ת)12/02/2013 17:19הגב לתגובה זו
- 1.איפה עלית? 12/02/2013 16:53הגב לתגובה זואם הרעיון לא הולך למחוזות רחוקים מידי, ג'ונגלים, סוואנות אפסטור.. תמיד הוא יישאר בתודעה על הפינגן במילואים - לא יעזור בקשר לקריאטיביות אין מה להגיד, אפקטיביות? אני סקפטי.