גיימינג, תלת מימד ואקשן עם הקפטן: באומן וקפה טורקי בקמפיין דיגיטל חדש

בקפה עלית יודעים היכן לאתר את הקהל החדש כדי להגדיל את הקטגורייה ולצמוח יחד איתה. מנהל השיווק אמיר יפרח: "באומן ואנחנו רואים עין בעין"
משה בנימין | (7)

בדיוק שנה לאחר מהלך 'איפה הקפטן' - קמפיין הדיגיטל שנעשה בשיתוף פעולה עם גוגל, משיקים השבוע באומן בר ריבנאי וקפה טורקי עלית פעילות אינטגרייטד חדשה בכיכובו של הקפטן. הקמפיין החדש משלב בין טלוויזיה ופעילות דיגיטאלית בעולמות הגיימינג, הכוללת משחק אינטראקטיבי בתלת מימד, במסגרתו הצרכנים מוזמנים "להציל את הקפטן" שנקלע להרפתקאה חדשה.

הטריגר העלילתי לקמפיין החדש מבית קפה טורקי מציג את הקפטן שנקלע לרפובליקת בננות הנשלטת על ידי רודן נמוך קומה שאוסר על נתיניו להשתמש במילה "קטן". כאשר הקפטן מבקש "מים חמים, כוס קטנה", הרודן שולח אותו לכלא. הצרכנים מוזמנים להציל את הקפטן, לעזור לו לברוח מהכלא ולהביס את הרודן המרושע. המשחק משלב את עלילת סרט הטלוויזיה עם קטעי מרדף, חדרי חידה וקרב רווי אקשן מול הרודן באמצעות מנוע תלת מימד שהותאם במיוחד לקמפיין.

המחוזות הפרסומיים אליהם קפה טורקי עלית פוסע הם דוגמא קלאסית לשיתוף פעולה פורה בין לקוח ומשרד פרסום. אמיר יפרח, מנהל השיווק של קפה טורקי מגדיר זאת כמקרה בו "העגל רוצה לינוק, בדיוק כמו שהפרה רוצה להיניק". המהלך הנוכחי שמייצר המשכיות עם זה של השנה שעברה מעיד על כוונות המותג השמרני-מסורתי לפנות לקהלים חדשים. מצד שני הוא מלמד על היכולת של הצוות בבאומן למשוך אחריו את הלקוח לעולמות דיגיטליים חדשים באופן עקבי.

על החיבור של הקפה הטורקי ל'עולם החדש' אומר יפרח: "את החשיבה הדיגיטאלית, המשתפת והדו כיוונית, הגדרנו ועשינו עוד לפני 2012. מאז זה כל הזמן התרחב וגדל בשלבים נוספים ומעטפות שונות, במקביל להכרות שלנו עם התחום. אנחנו ומשרד הפרסום רואים עין בעין ומשתדלים להציב אתגרים האחד לשני".

גיימינג, מנועי תלת מימד, קרבות רווי אקשן ועוד לא משאירים מקום לספק - קפה טורקי מחזרת בלהיטות אחר קהלים חדשים בנסיון לאתר מנוע צמיחה חדש. לדברי יפרח: "נתח השוק של קפה טורקי כל כך גדול שהבנו שהמטרה היא להגדיל את השוק כולו. כשזה יקרה גם אנחנו נגדל יחד איתו. זיהינו מספר קהלים שמעניינים אתנו עם דגש על קהל צעיר ומאוד מעודכן. קפה טורקי הוא לרוב, לא הקפה שהצריכה מתחילה איתו, ולכן אנחנו מנסים לייצר אטרקטיביות עבור המותג בגזרות שונות".

האם זה עובד - האם הדיגיטל הוכיח את עצמו? על פי יפרח, "חד משמעית כן". הוא מציג נתון מאוד מעניין לפיו "שנת 2012 הסתיימה עם גידול של 4% כמותית בשוק הטורקי, כאשר בשנים האחרונות הגידול היה חצי מזה במקרה הטוב. מדובר בגידול שהוא יותר מפי שניים מגידול האוכלוסייה, וזאת בשוק מאוד מסורתי ויציב שלא הראה צמיחה שכזו בשנים האחרונות".

באומן וקפה טורקי עלית מנסים להפוך את המדינה כולה לזירת משחק הוליסטית-דיגיטלית שתפגוש את הצרכנים בנקודות שונות. בנוסף למשחק במובייל ובמחשב, יהיו פזורים ברחבי הארץ בונוסים למשחק, שניתן יהיה לחשוף באמצעות סריקת ברקוד QR. הבונוסים יהיו חבויים ברשתות השיווק, חנויות ספרים, ואף בפתח ביתם של מאות אלפי צרכנים. המשחק זמין להורדה חינם ב-APP STORE (למרות שטרם מצאנו אותו) וב-GOOGLE PLAY למשתמשי אייפון, אייפד, אנדרואיד וכמובן במחשב האישי - משתתפי המשחק יוכלו להכנס להגרלה של חופשה זוגית בסן פרנסיסקו הכוללת ביקור בכלא אלקטרז, ומידי יום יוגרל פרס יומי - מיני ipad.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מתאמץ 12/02/2013 21:49
    הגב לתגובה זו
    קריאייטיב שלם יושב על העובדה שהוא נמוך. נמוך זה לא קטן. אלא אם יתחילו להגיד ״מים חמים, כוס נמוכה״.
  • ג'יזס 13/02/2013 00:43
    הגב לתגובה זו
    הכי גרוע זה לנסות לתקן אחרים ולטעות. מה שמפיל אותם פה זה השני חסמים הנוראיים בכניסה, גם חובת קונקט עם פייסבוק וגם מנוע לא ברור שצריך להתקין...
  • 4.
    אני מכיר אותו - הוא תותח !!! (ל"ת)
    אחד שמבין 12/02/2013 20:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 12/02/2013 19:03
    הגב לתגובה זו
    אחלה קומוניקט אבל לא ראיתי כלום עדיין.
  • 2.
    עיוור 12/02/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    איפה כל המשחק רווי האקשן עם המנוע תלת מימד שהותאם במיוחד לשטות הזאת עם הקפטן? זה הועתק מקומוניקט שלא צירפו לו לינק?
  • אין עדיין אפליקציה באפ סטור (ל"ת)
    12/02/2013 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איפה עלית? 12/02/2013 16:53
    הגב לתגובה זו
    אם הרעיון לא הולך למחוזות רחוקים מידי, ג'ונגלים, סוואנות אפסטור.. תמיד הוא יישאר בתודעה על הפינגן במילואים - לא יעזור בקשר לקריאטיביות אין מה להגיד, אפקטיביות? אני סקפטי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.