ענף במשבר: תחרות 'קקטוס הזהב' של איגוד הפרסום לא תתקיים ב-2013
ענף הפרסום שידע ימים יפים יותר ייאלץ לוותר על אחד מסמליו המובהקים והחגיגיים - תחרות הקריאייטיב 'קקטוס הזהב' תבוטל ולא תתקיים בשנת 2013. על פי החלטת איגוד חברות הפרסום, בהתייעצות עם משרדי הפרסום נקבע כי התחרות, שבשנה שעברה כבר החלה בצעדי צמצום ראשוניים, תבוטל השנה. לדברי איגוד חברות הפרסום צעד תקדימי זה נעשה "מתוך רצון להקל על המשרדים נוכח הידרדרות והפיטורים בשוק בשנה האחרונה". לדברי האיגוד "מדובר בהחלטה קשה אך אחראית המשקפת את שקרה בתעשיית הפרסום בשנה החולפת". ההחלטה על ביטול התחרות התקבלה פה אחד בישיבת האיגוד. בשנה החולפת, מציינים באיגוד, עקב הידרדרות שוק הפרסום וההאטה שחלה בהעלאת הקמפיינים בקרב החברות במשק, פוטרו ממשרדי הפרסום מאות תקציבאים, קופירייטרים, פלנרים וכו'. מטרת המהלך הינה להקל על המשרדים השנה ולחסוך בהוצאות הגשת העבודות לתחרות כך שאיכות הטקס לא תיפגע. התחרות שתתקיים בשנה לאחר מכן, ב-2014 (במידה ואכן תיערך) תכלול עבודות פרסום שנוצרו בשנתיים החולפות. מאיגוד חברות הפרסום נמסר: "אנו בטוחים כי בשנה הבאה, רמת העבודות בפרט והתחרות בכלל תעלה ואף תשודרג, נוכח ריבוי החומרים שייווצר בתקופת הזמן הזו". מודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום, מסר: "בימים קשים אלה בהם ענף הפרסום כולו עסוק בעיקר בהישרדות, אין לנו את המשאבים הכספיים והאנושיים להשקיע בתחרות הפרסום. תחרות קקטוס הזהב הינה גולת הכותרת של התעשייה, בה הענף כולו מצדיע לעבודות המצטיינות, וההחלטה על ביטול התחרות רק מדגישה את עוצמת המשבר בענף. כפי שבא לידי ביטוי בשנה האחרונה". סיבות כלכליות, ועוד הסיבה הכלכלית היא ללא ספק הגורם המכריע שהוביל לביטול התחרות. עם זאת, בענף הפרסום היו לא מעט בכירים שידעו לספר במהלך השנה על הסתייגויות כאלו ואחרות מהתחרות. מתחת לפני הקרקע היו אלו המשרדים הבינוניים והקטנים שלא היו שלמים עם מבנה התחרות ותרומתה להם ושקלו את צעדיהם. למרות זאת, יש לציין כי בתחרות קקטוס הזהב האחרונה גנבו את ההצגה משרדים כמו יורו ישראל וטוויסטד, בנוסף לאדלר חומסקי שנבחר למשרד השנה. אחד מבכירי הענף אומר היום (יום א') לאייס, שלא לייחוס: "ההחלטה על הביטול היא החלטה של המשרדים הגדולים. בסופו של דבר, המשרדים הקטנים היו תמיד סוג של עלה תאנה עבור הקקטוס. מי שמימן את התחרות הם המשרדים הגדולים באמצעות ההגשות הרבות שלהם. ברגע שהם החליטו שהם מחוץ לתחרות, כבר לא נשאר בה טעם". לדבריו, "בעיניי, התחרות לא הייתה אף פעם מודל לחיקוי. הוחלט לצאת לפסק זמן, ואולי זה יעשה טוב לתחרות שאין לה ממש הצדקה, לא ערכית, לא מקצועית ולא כלכלית". רבים מודים שהשנה החולפת הייתה מהקשות שידע הענף, עם זאת הם תוהים מדוע האיגוד לא מצא דרך כדי לקיים את התחרות בכל זאת, בכדי לשמור על המורשת. "המשבר הוא משבר", אומר אחד הבכירים, "אז בואו נגיש עבודות ב-100 שקלים, במקום 1000 שקלים. הביטול רק מזכיר שיש חוסר שביעות רצון מהתחרות עצמה. אף אחד לא רוצה להתעסק בזה יותר מדי. זה נוח לכולם אבל זה מקרין על השותפים פה".
- 10.אני אפס שלא יודע לנהל רק בללקק לנוחי אני טוב (ל"ת)מודי קידון 30/12/2012 17:42הגב לתגובה זו
- 9.איילת 30/12/2012 15:57הגב לתגובה זוהעבודה כל כך קשה וסזיפית וכולנו זקוקים לערב הזה שבו לשניה אחת הכל נוצץ. איגוד הפרסום, התחרות היא צורך פסיכולוגי ולא רק שורה בדוח הרווח הפסד שלכם!
- 8.יוחי 30/12/2012 15:56הגב לתגובה זואיגוד מיותר עם מנכ"ל צעקני
- 7.אז ככה 30/12/2012 15:05הגב לתגובה זולקוחות שלא מוציאים כסף ועושים את המוות למשרדי הפרסום באיומים = אין ניהול לקוח = לקוח עושה קריאיטיב.
- 6.החלטה צודקת אחרי שנה בעייתית (ל"ת)מיכל 30/12/2012 13:54הגב לתגובה זו
- 5.זה תמיד היה מיותר,טוב שהתבטל (ל"ת)מד מן 30/12/2012 13:06הגב לתגובה זו
- 4.נו אז .....כלום לא משתנה....עסקנות נטו (ל"ת)דניאל נחמני 30/12/2012 12:42הגב לתגובה זו
- 3.ג 30/12/2012 11:57הגב לתגובה זוהענף הזה עסוק בללקק פצעים, אין לו זמן ללקק לעצמו...
- 2.שני 30/12/2012 11:46הגב לתגובה זובשביל עוד חרא על המסך לא מקבלים פרסים ותהילה! לכו ללמוד ביולוגיה ורפואה!!!!!
- 1.הו, למי אכפת. אוננות חסרת גבולות בפומבי (ל"ת)אנא פרנק 30/12/2012 11:37הגב לתגובה זו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.