ענף במשבר: תחרות 'קקטוס הזהב' של איגוד הפרסום לא תתקיים ב-2013

זה כבר לא סימן, אלא המשבר עצמו . התחרות הרשמית של ענף הפרסום תבוטל ב-2013. "החלטה קשה אך אחראית המשקפת את שקרה בתעשייה"
משה בנימין | (10)

ענף הפרסום שידע ימים יפים יותר ייאלץ לוותר על אחד מסמליו המובהקים והחגיגיים - תחרות הקריאייטיב 'קקטוס הזהב' תבוטל ולא תתקיים בשנת 2013.

על פי החלטת איגוד חברות הפרסום, בהתייעצות עם משרדי הפרסום נקבע כי התחרות, שבשנה שעברה כבר החלה בצעדי צמצום ראשוניים, תבוטל השנה. לדברי איגוד חברות הפרסום צעד תקדימי זה נעשה "מתוך רצון להקל על המשרדים נוכח הידרדרות והפיטורים בשוק בשנה האחרונה". לדברי האיגוד "מדובר בהחלטה קשה אך אחראית המשקפת את שקרה בתעשיית הפרסום בשנה החולפת". ההחלטה על ביטול התחרות התקבלה פה אחד בישיבת האיגוד.

בשנה החולפת, מציינים באיגוד, עקב הידרדרות שוק הפרסום וההאטה שחלה בהעלאת הקמפיינים בקרב החברות במשק, פוטרו ממשרדי הפרסום מאות תקציבאים, קופירייטרים, פלנרים וכו'. מטרת המהלך הינה להקל על המשרדים השנה ולחסוך בהוצאות הגשת העבודות לתחרות כך שאיכות הטקס לא תיפגע.

התחרות שתתקיים בשנה לאחר מכן, ב-2014 (במידה ואכן תיערך) תכלול עבודות פרסום שנוצרו בשנתיים החולפות. מאיגוד חברות הפרסום נמסר: "אנו בטוחים כי בשנה הבאה, רמת העבודות בפרט והתחרות בכלל תעלה ואף תשודרג, נוכח ריבוי החומרים שייווצר בתקופת הזמן הזו".

מודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום, מסר: "בימים קשים אלה בהם ענף הפרסום כולו עסוק בעיקר בהישרדות, אין לנו את המשאבים הכספיים והאנושיים להשקיע בתחרות הפרסום. תחרות קקטוס הזהב הינה גולת הכותרת של התעשייה, בה הענף כולו מצדיע לעבודות המצטיינות, וההחלטה על ביטול התחרות רק מדגישה את עוצמת המשבר בענף. כפי שבא לידי ביטוי בשנה האחרונה".

סיבות כלכליות, ועוד

הסיבה הכלכלית היא ללא ספק הגורם המכריע שהוביל לביטול התחרות. עם זאת, בענף הפרסום היו לא מעט בכירים שידעו לספר במהלך השנה על הסתייגויות כאלו ואחרות מהתחרות. מתחת לפני הקרקע היו אלו המשרדים הבינוניים והקטנים שלא היו שלמים עם מבנה התחרות ותרומתה להם ושקלו את צעדיהם. למרות זאת, יש לציין כי בתחרות קקטוס הזהב האחרונה גנבו את ההצגה משרדים כמו יורו ישראל וטוויסטד, בנוסף לאדלר חומסקי שנבחר למשרד השנה.

אחד מבכירי הענף אומר היום (יום א') לאייס, שלא לייחוס: "ההחלטה על הביטול היא החלטה של המשרדים הגדולים. בסופו של דבר, המשרדים הקטנים היו תמיד סוג של עלה תאנה עבור הקקטוס. מי שמימן את התחרות הם המשרדים הגדולים באמצעות ההגשות הרבות שלהם. ברגע שהם החליטו שהם מחוץ לתחרות, כבר לא נשאר בה טעם".

לדבריו, "בעיניי, התחרות לא הייתה אף פעם מודל לחיקוי. הוחלט לצאת לפסק זמן, ואולי זה יעשה טוב לתחרות שאין לה ממש הצדקה, לא ערכית, לא מקצועית ולא כלכלית".

רבים מודים שהשנה החולפת הייתה מהקשות שידע הענף, עם זאת הם תוהים מדוע האיגוד לא מצא דרך כדי לקיים את התחרות בכל זאת, בכדי לשמור על המורשת. "המשבר הוא משבר", אומר אחד הבכירים, "אז בואו נגיש עבודות ב-100 שקלים, במקום 1000 שקלים. הביטול רק מזכיר שיש חוסר שביעות רצון מהתחרות עצמה. אף אחד לא רוצה להתעסק בזה יותר מדי. זה נוח לכולם אבל זה מקרין על השותפים פה".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אני אפס שלא יודע לנהל רק בללקק לנוחי אני טוב (ל"ת)
    מודי קידון 30/12/2012 17:42
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    איילת 30/12/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    העבודה כל כך קשה וסזיפית וכולנו זקוקים לערב הזה שבו לשניה אחת הכל נוצץ. איגוד הפרסום, התחרות היא צורך פסיכולוגי ולא רק שורה בדוח הרווח הפסד שלכם!
  • 8.
    יוחי 30/12/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    איגוד מיותר עם מנכ"ל צעקני
  • 7.
    אז ככה 30/12/2012 15:05
    הגב לתגובה זו
    לקוחות שלא מוציאים כסף ועושים את המוות למשרדי הפרסום באיומים = אין ניהול לקוח = לקוח עושה קריאיטיב.
  • 6.
    החלטה צודקת אחרי שנה בעייתית (ל"ת)
    מיכל 30/12/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    זה תמיד היה מיותר,טוב שהתבטל (ל"ת)
    מד מן 30/12/2012 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נו אז .....כלום לא משתנה....עסקנות נטו (ל"ת)
    דניאל נחמני 30/12/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ג 30/12/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    הענף הזה עסוק בללקק פצעים, אין לו זמן ללקק לעצמו...
  • 2.
    שני 30/12/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    בשביל עוד חרא על המסך לא מקבלים פרסים ותהילה! לכו ללמוד ביולוגיה ורפואה!!!!!
  • 1.
    הו, למי אכפת. אוננות חסרת גבולות בפומבי (ל"ת)
    אנא פרנק 30/12/2012 11:37
    הגב לתגובה זו