עיצוב: רגע לפני שהשנה החדשה נכנסת - 5 לוחות שנה יצירתיים מרחבי העולם

מפח אשפה ועד לסרט הדבקה - לוחות שנה יכולים להיות סיבה מצוינת לעיצוב יצירתי. 'סטודיו אנזלביץ'' מציג דוגמאות מקוריות וייחודיות. צפו בתמונות
משה בנימין |

שנה חדשה היא תירוץ מעולה לשיטוט מעורר השראה סביב אחד המוצרים הגרפיים הכי מעניינים: לוחות שנה. למרות שבכל העולם עובדים לפי אותו לוח זמנים פחות או יותר, מסתבר שכל מקום נותן למוצר הזה פירוש מקומי, או יותר נכון מעצבים שונים נותנים לו פרשנות אישית שלרוב מחוברת לקונטקסט תרבותי לוקאלי. בחרנו עבורכם אוסף פריטים שאהבנו במיוחד - שתהייה שנה יצירתית ופורצת גבולות לכולנו .

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

Trash Calendar/Graphic design studio by Yurko Gutsulyak

לוח שנה על גבי שקיות אשפה, כאשר כל יום בלוח הוא שקית אשפה חדשה.

הרעיון מבוסס על התפיסה כי סופם של מוצרים גרפיים ולוחות שנה בפרט הוא בפח האשפה. מקורו וסופו של לוח השנה הזה הוא בפח האשפה, כך שבסוף כל יום הוא יכיל את התרחשויות אותו היום.

Invisible Calendar/Sasha pure

לוח שנה בו הימים הם כמעט בלתי נראים, מלבד אלו אשר נכתבו בהם אירועים ומטלות. מבליט רק את מה שחשוב.

Pencil Calendar/Mytton Williams Design

לוח שנה בפורמט 12 עפרונות המציגים 365 ימים, כך שכל עפרון מייצג חודש וצבעו בהתאם לעונת השנה. ניתן לחדד כל יום שעובר, וכך לחזור לתחושה המוכרת של טבלת הייאוש של פעם.

Calendar tape/SUCKUK

לוח שנה בפורמט סרט הדבקה, נוח לשימוש ומתאים לכל מיני מקומות: שולחנות, בבית, במשרד, בשירותים, ברכב, מאפשר לנהל מכל מקום רשימות של מטלות, אירועים, פגישות ועוד.

Typodarium/www.typodarium.com

למכורים לטיפוגרפיה, לוח שנה יומי החושף בכל דף גופן חדש ומידע אודותיו.

אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים, כך שאם למי מכם יש מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר - סטודיו אנזלביץ' לעיצוב גרפי . או במייל [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.