מה, כבר נגמר? לאחר פחות משנה ספי שקד פורש מהשותפות בדרורי שלומי שקד
זה התחיל בקול תרועה רמה ונגמר בקול ענות חלשה לאחר פחות משנה. השידוך בין ספי שקד ליורם דרורי וטובית שלומי הגיע לסופו עם ההודעה על פרישת שקד מהשותפות במשרד. בהודעה שפרסם המשרד נמסר כי: "לאחר מספר חודשים של עבודה משותפת, החליטו הצדדים ,ברוח טובה, על פרידה הדדית". לדברי טובית שלומי ויורם דרורי: "החברות וההערכה לספי נשארים בעינם. אנו מעריכים מאוד את יכולותיו ומודים לו על תקופה מרתקת ומלאת ענין". עוד נמסר מהמשרד כי "שקד ימשיך לשמש כיועץ למשרד ולחלק מלקוחותיו". בנוסף נמסר כי בחודשים האחרונים נערך חיפוש אינטנסיבי של סמנכ"ל קריאטיב לחברה, מבין אנשי הקריאטיב הבכירים בענף, וזהותו תפורסם בימים הקרובים.
ספי שקד הפורש אמר לאייס: "מה שקורה בתעשיית הפרסום כבר לא סוד. הכותרות שאנחנו רואים בימים האחרונים אודות קריסת המשרדים הן תולדה של משהו מתמשך שהחל להתבשל כבר כמה שנים. כמו שאני ורבים אחרים רואים את זה, עולם הפרסום במתכונתו הנוכחית בנוי על מודל שכבר לא מאפשר למשרדים הפרסום המסורתיים להמשיך להתקיים כמו בעבר. טרם חבירתי לדרורי שלומי עבדתי באופן עצמאי בלי אופרציה מורכבת ובלי הוצאות על עובדים מרובים ותקורות גבוהות, והצלחתי לייצר מודל מוצלח ורזה שבו בזמן גם איפשר לי למקד יותר אנרגיות במספר מועט של לקוחות, ובכך לייצר תוצר סופי בסטנדרט שהרגשתי שלם איתו, וגם נהניתי הרבה יותר".
שקד הוסיף: "בימים האחרונים נפגשתי עם מספר מועט של ארגונים בולטים איתם סיכמתי על עבודה משותפת ואני מאמין שזה הדבר הנכון ביותר בתקופה הזאת, לפחות בשבילי. אני מודה ליורם דרורי וטובית שלומי על הניסיון ומאחל להם שהתעשייה תתאושש ודברים ישובו להיות כמו שהיו". התמונה המלאה/ החלוץ שלא מצא את עצמו על המגרש
לומר שהפרישה של ספי שקד מדרורי שלומי אחרי פחות משנה הייתה צפויה יהיה לא אמין. עם זאת, הסימנים היו שם. השידוך שהחל בקול תרועה רמה, כשהצדדים מרגישים שכל אחד מצא את שחיפש לא המריא, בלשון המעטה. למרות התחושה שיורם דרורי וטובית שלומי מצאו את ה"בן האובד", ומנגד שקד מצא את דמויות האב/אם שיעניקו לו את האפשרות להתמקד בעבודה המקצועית בלבד, הדברים התפתחו אחרת.
בתקופה בה הענף סובל מצניחה דרמטית בהיקפי הפרסום ומשרדים עושים כל שביכולתם לוותר על השומנים, ההוצאות הגדולות, ההרפתקאות וכו', החיבור בין שקד לדרורי שלומי הוא לכאורה, הדבר האחרון שנראה נכון. 9 חודשים לאחר ההצטרפות של שקד, ולאחר שהמשרד לא הצליח להביא את ה-"ניו ביזנס" המיוחל, איבד תקציבים וסבל מהקיטון שחווה הענף כולו - אי שביעות הרצון של כולם מתחילה לעלות על פני השטח.
שקד הוא לא עוד שותף שזכה למניות מיעוט לאחר שנים רבות במשרד - הוא היה רכש יקר שהובא מבחוץ כדי להכניס דם חדש למשרד הוותיק. בהשאלה מעולם הכדורגל, ניתן להגדיר את הסיטואציה כאילו היה שקד חלוץ יקר שהובא כהבטחה לקבוצת כדורגל ולא ממש מצא את עצמו על המגרש, הוא לא שכח לשחק כדורגל - אבל הוא לא כבש ואפילו לא בישל.
במצב שכזה הפרידה היא בלתי נמנעת. לדרורי ושלומי עדיף לחזור למה שהם יודעים לעשות הכי טוב, לבד, ואילו שקד שחשב שיש בו עוד כוחות להתנהל במסגרת מסורתית ענה לעצמו על השאלה. מיותר להניח שהוא יגדיר את 9 החודשים האחרונים כצעד לא מוצלח בקריירה, ובאותה נשימה ניתן להוסיף שההחלטה שלו שלא להתחייב לשום משרד בתקופה הקרובה, ולעבוד באופן עצמאי היא הדבר הנכון עבורו.
לפני כחצי שנה, עוד בחודשיו הראשונים של שקד במשרד, ניתח עבור אייס בכיר בענף הפרסום את מצבו של שקד ואמר: "ספי מצטייר כאיש פרסום צעיר ובועט, אבל זה לא ממש כך. התיאור הזה התאים לו בעבר אבל כיום למרות שהוא עדיין צעיר בשנותיו, הניסיון הרב שלו בענף דווקא הופך אותו ללא שונה מעוד פרסומאי מבוגר, עייף ושבע, ויום אחד הוא יבין את זה". גם אם שקד יתווכח עם התיאור הזה, אפשר וודאי לומר שהפרידה שלו מדרורי שלומי שקד, שמנציח את ההתנהלות המסורתית של הענף חייבת להביא אותו לנקודה בה הוא ממציא את עצמו מחדש או לפחות מזכירה לו למה הוא אוהב פרסום.
- 34.אישה שקטה 10/09/2012 15:05הגב לתגובה זואחרי שספי הכניס את רגלו למשרד חמים וביתי כמו דרורי שלומי, העיף את אנשי מקצוע וותיקים ומסורים, הרס מה שבנו כמה עשורים... כמה כואב. מקווה שתחמילו, שיהיה לכם מספיק שכל להחזיר חלק מהצוות, טובית ויורם.
- 33.ליעד 09/09/2012 09:44הגב לתגובה זוהבינו מהר שספי פיקציה וחתכו מהר. חכמים
- 32.מיכל 07/09/2012 15:36הגב לתגובה זוכולם ואלנטין ממשרדים גדולים. רק ששלושתם יודעים לעבוד קשה בנוסף ולאט לאט לבנות משרדים אמיתיים ולא גימיקים
- תמר ש 09/09/2012 08:10הגב לתגובה זובדבר הזה שיש לספי ולאחרים מצטערת וממש חבל כי הוא בסך הכל בחור טוב
- 31.קופי 07/09/2012 08:50הגב לתגובה זוכמו הרבה גולדן בויז שהתחנכו על ברכיו של אודי פרידן, כל מה שספי יודע לספק זה הרבה רוח וצילצולים, הרבה חארטה, שואו ופוזה של משרד פרסום אבל בפועל שום תוכן, שום חדשנות ושום יכולת ניהול. הקמפיינים שלו מזכירים במקרה הטוב פרסום משנות השמונים ( דווקא מתאים לדרורי) צריך לזכור שלא רק התחום משתנה אלא גם הצרכן, והוא כבר לא קונה שטיקים של ״אנשי פרסום צעירים ובועטים״...עלאק
- 30.לאהולכים עם עבודה קשה וגיוס ניו ביזנס (ל"ת)מסעדות וחו"ל 06/09/2012 17:30הגב לתגובה זו
- 29.בנציון 06/09/2012 16:34הגב לתגובה זוהוא בסה"כ ילד מסכן. חסר ביטחון. והוא מוציא את כל הרוע והמירמור שלו על העובדים. יש לי רק חמלה אליו. כל הגוף שלו רוטט ורועד - הוא כמו אפרוח עלוב ולחוץ. יום אחד הוא יבין את זה ויבקש סליחה מהעולם
- 28.גילי קצנלנבוגן 06/09/2012 13:28הגב לתגובה זוספי בחור מוכשר מאוד וכריזמטי,שני דברים שדי מספיקים לצעד הבא שלו, בנוסף לזה הוא מבין וחי פרסום מהרגע שהוא מתעורר בבוקר. הוא מבין היטב מה הצעד הבא שלו .והוא יצליח בו מאוד. אין לי ספק. הייתי מאחל לכל המספידים למינהם ולכל הספקולנטים שקובעים שהוא מבוגר שבע חי או דומם ,לשבת חצי שנה, שנה... בשקט ולא להסיק מסכנות מהר מידי. תנו לחיות לחיות ,שבו קצת בשקט בצד ותנו לשקד לפרוח !!!
- לגילי ק. 06/09/2012 15:49הגב לתגובה זוהסילוק מענבר מרחב, הבחירה בדרורי שלומי בלית ברירה, התדמית הנהתנית וחוסר היכולת לספק את הסחורה... האם זה אדם מוכשר? האם הוא באמת מבין ויודע פרסום? ספי מבולבל ויודע שהוא כבר לא רלוונטי. הוא כנראה לא מבין מה הצעד הבא שלו, כי עוד מעידה אחת והוא גמור בתעשייה
- הבעיה שהוא כבר לא בחור. עוד תרח (ל"ת)06/09/2012 14:11הגב לתגובה זו
- ספי הוא איש לא אנושי - מגיע לו (ל"ת)גילי לנדאו 06/09/2012 14:05הגב לתגובה זו
- 27.ארטדיירקטור 06/09/2012 13:08הגב לתגובה זולא פלא שהרבה אנשי קריאייטיב מוכשרים יוצאים מהתעשייה. בושה לראות את הפרסומות שיוצאות היום מהמשרדים.
- 26.אחד שיודע 06/09/2012 12:33הגב לתגובה זוספי עזבת את המשרד בזמן,משהו לא טוב קורה שם
- 25.עידן 06/09/2012 12:03הגב לתגובה זואתגעגע מאוד
- 24.דרורי שלומי שקט (ל"ת)קוצולו 06/09/2012 11:56הגב לתגובה זו
- 23.דוידסון 06/09/2012 11:56הגב לתגובה זואיש מוכשר וצנוע שהועף כדי לפנות מקום עבור האגו של הנאד הנפוח. גם נאד נפוח משתחרר בקול דממה דקה
- מיכל א. 06/09/2012 12:51הגב לתגובה זורנן כרמל הוא סמנכ"ל הקריאייטיב השני (מבחינה כרונולגית) הטוב ביותר שהיה לי העונג לעבוד לצדו (הראשונה היא שרי סמנטוב). אנשים כמוהו לוקחים את הכישרון, המסירות, האופי המיוחד, האינטגריטי והיכולת להצליח לכל מקום שהם הולכים אליו.
- ערן 09/09/2012 09:42הבינו מהר את הטעות שעשו ופיטרו אותו. חכמים
- ארנון 07/09/2012 00:31האיש פוטר כי התגלתה האמת - הוא עצלן נהנתן ולא רלוונטי
- 22.רודריגז 06/09/2012 11:39הגב לתגובה זוכשחזר למשרד פרסום עייף במקום לעבוד לבד
- שקרניגז 06/09/2012 11:58הגב לתגובה זואלא שהעובדות כידוע הפוכות. ענבר זכה בשוקולד השחר. וגם בקופת חולים מאוחדת. והוציא לראשונה קמפיין לפניקס. וטיפל כמעט כל השנה ברנו. ואתה סתם אידיוט מתוסכל
- 21.קופי רייטר 06/09/2012 11:38הגב לתגובה זובטח פתח שמפניה ויצא במחול סוער ברחבי המשרד. הערב זיקוקים בשמי שכונת המשתלה
- 20.האישה באפור 06/09/2012 11:31הגב לתגובה זוהימר על פחות משנה. אורי, חייבת לך ארוחה :-)
- 19.דרוש ספונסר... 06/09/2012 11:22הגב לתגובה זוהוא חבר למשרד חדש כדי שיכלו לממן את הטיסות היקרות שלו בחו"ל ואת הישיבה המיותרת במסעדות יוקרה, מי יכתוב כמה שקדים יש לכל מסעדה?
- אל תלכלך - הוא טס ביזנס (ל"ת)שקדי 06/09/2012 11:42הגב לתגובה זו
- 18.קינג ג'ורג' 06/09/2012 11:21הגב לתגובה זובניגוד לדיוויד אדלשטיין שידע לצאת בזמן ולהרים משרד לתפארת, ספי העדיף לריב עם ענבר ומרחב, לצאת החוצה ולגלות שאף אחד לא רוצה אותו ולחתום על חוזה מיותר עם משרד מדשדש. האיש מחוק ולא יצליח להמציא את עצמו מחדש. פרסומאי שבע ועייף ששכח מאיפה הגיע
- 17.מכיר מקרוב 06/09/2012 11:14הגב לתגובה זושגייס כסף
- 16.שמעון 06/09/2012 11:14הגב לתגובה זומלכתחילה השידוך הזה היה הזוי ונבע מהעובדה שאף משרד לא רצה את ספי. אין מה לעשות, הבחור הוציא לעצמו שם רע והוא כבר לא הלחמניה הכי לוהטת בשוק. ככה זה כשאתה מעדיף לבלות בקוסטה ריקה ובדרום אפריקה במקום להילחם עם הצוותים על עוד בריף. ספי גמר את הסוס
- כדרלעומר 06/09/2012 18:53הגב לתגובה זורק כמה רגעים
- 15.הולך עם גפן? (ל"ת)קלטתי 06/09/2012 11:09הגב לתגובה זו
- פוצקי 06/09/2012 15:51הגב לתגובה זוולא שמנמנים שבעים שבטוחים שהשמש זורחת להם מהתחת
- נראה לי שגפן מחפש דם חדש (ל"ת)קלטתי קודם 06/09/2012 13:34הגב לתגובה זו
- 14.עמית 06/09/2012 11:08הגב לתגובה זוהמקום היחידי ששומעים עליו זה אייס. זה בכלל וירטואלי האדם הזה. לימים זה היה מעניין ומסקרן, עכשיו זה נשמע כמו הספד. מאחל לו בהצלחה בעולם המשתנה שלנו.
- 13.אלון 06/09/2012 11:05הגב לתגובה זועזבו אתכם משטויות, עושה בשכל. אין שם שום דבר בשבילו! ואני שותף לתהייה של 12
- 12.מעניין מי האידיוט שיסכים להחליף אותו (ל"ת)עזבו אתכם מספי 06/09/2012 10:52הגב לתגובה זו
- שחר פילר 06/09/2012 15:52הגב לתגובה זושנזרק ממקאן
- אין לך מושג (ל"ת)אחד שיודע 06/09/2012 17:38
- 11.דווקא אם קשה,נראה אותך מתמודד ומצליח ולא בורח (ל"ת)האמת כואבת 06/09/2012 10:48הגב לתגובה זו
- 10.עיני 06/09/2012 10:38הגב לתגובה זואי אפשר לנהל משרד פרסום ולהרוויח בלי לנצל עובדים
- 9.06/09/2012 10:28הגב לתגובה זוספי הוא אחד מאנשי המקצוע הטובים שצמחו בענף. היה לי את הכבוד לעבוד תקופה קצרה לצידו וזו הייתה חוויה אמיתית. אני בטוח שבסוף הוא ימצא את המקום שבו הוא יביא את היכולות הנדירות שלו לידי ביטוי
- 8.אדוארד סטארק 06/09/2012 10:24הגב לתגובה זודי ללשונות הרעות
- 7.06/09/2012 10:18הגב לתגובה זולא תרם להם דבר ורק קישקש
- 6.קופיט 06/09/2012 10:01הגב לתגובה זולפרק את החבילה בזמן הקרוב. איפה הזמנים של אריאלי
- 5.הבעיה שהוא שקרי.. 06/09/2012 10:00הגב לתגובה זולמה מה? לפני חצי שנה כשהצטרפת בקול תרועה המצב של המשרדים היה שונה? לא היתה מחאה? לקוחות לא הציקו למשרדים? לא ירדו היקפים? זה ספי במירעו. תמיד ישלוף איזה תרוץ קלוש. ספי זה כבר לא אוכל מי יילך לעבוד עם אחד שאת עצמו לא מצליח למכור
- 4.טל 06/09/2012 09:59הגב לתגובה זואני חייב להגיד שספי אדם מדהים, נורא נוח להיטפל אליו, אבל לפני היותו איש פרסום גאון הוא אדם טוב. חבל שנטפלים אליו ספי שיהיה לך בהצלחה!!!
- 3.סוסו 06/09/2012 09:56הגב לתגובה זובן אדם מדהים, כל הסיפורים עליו הם אגדות אורבניות. מעריך + מעריץ את הבן אדם!!!
- 2.עשה בשכל. התחום גמור. כל המשרדים יקרסו (ל"ת)חכם סיני 06/09/2012 09:51הגב לתגובה זו
- דביל ישראלי (ל"ת)06/09/2012 14:49הגב לתגובה זו
- 1.מירו 06/09/2012 09:48הגב לתגובה זומה קשור מה שקורה בתעשיית הפרסום לזה שאתה מזמן גמרת את הסוס וכולם יודעים את זה? לא הצלחת לסגור שנה זה עלוב אפילו עבורך מי ירצה לעבוד איתך?
- יש בזה משהו, הענף במצב קשה, אבל זה לא תירוץ.. (ל"ת)רפי 06/09/2012 10:16הגב לתגובה זו
- דוגמנית 06/09/2012 13:28חזיר נהנתן ושחצן. מה הקשר בינו ובין עבודה? מסמל בעיניי את כל מה שמסריח בענף. שלא לדבר על היותו מיושן, וכבר לא ממש רלוונטי. "אני לא יודע להכין קפה" אמר לי פעם בגאווה. אפס.