גוגל בשירות ביבי ושטייניץ? קמפיין 'השוד הגדול' של מרצ נחסם כי "הנושא רגיש"

חוק הרווחים הכלואים הוגדר כ"נושא רגיש" ע"י מנוע החיפוש שסירב להעלות את קמפיין. גוגל: "לא מאפשרים הצגת פרסומות נגד ארגון, אדם או קבוצה"
משה בנימין | (10)

הממשלה, מלאכתה נעשית בידי אחרים? קמפיין של מפלגת מרצ ששם במרכזו את שר האוצר יובל שטייניץ ויוצא כנגד חוק הרווחים הכלואים לא הותר לעלות לאוויר על ידי גוגל ישראל בטענה כי "הנושא רגיש".

מאחורי הקמפיין נגד חוק הרווחים הכלואים במסגרתו תוענק לחברות בינלאומיות הקלה משמעותית בתשלום מס על רווחים למדינה, עומד משרד הפרסום והיח"צ דייס מרקטינג ומפלגת מרצ. תחילת הקמפיין באתר בשם Hashod.com שעלה לאוויר בסוף חודש יולי ובו הוצגה תמונתו של שטייניץ כשמתחתיה הכיתוב "הסרט הרע של הקיץ". עוד נכתב באתר: "מה קורה כששר האוצר שטייניץ רוצה לסייע לחברות ענק בינלאומיות לא לשלם מיסים? חוק הרווחים הכלואים = שוד הקופה הציבורית".

* ליחצו למעבר לאתר השוד הגדול

לטענת דייס מרקטינג שעובד עם מרצ מזה כ-8 חודשים, הקמפיין נשלח לגוגל לפני כ-5 ימים וחיכה לאישור עלייה לאוויר. בגוגל פנו למשרד והודיעו לו כי הקמפיין לא הותר לפרסום בטענה כי מדובר ב"נושא רגיש". הטענות של המשרד על כך שמדובר במאבק לגיטימי שנועד להחתים את הציבור הרחב על עצומה לא הועילו - חלופה שהוצעה למתן את הקמפיין ולוותר על המילים "השוד הגדול" לא הועילה אף היא והקמפיין נדחה על ידי גוגל.

נמרוד דוויק, מנכ"ל דייס מרקטינג אמר לאייס כי נציגת גוגל עימה שוחח ציינה בפניו כי "ישנם נושאים טעוני אישור שנחשבים לרגישים ויכולים להקרין על גוגל". עוד אמר מנכ"ל דייס מרקטינג לאייס: "אני חוש שזה מוזר שגוגל שמעודדת את חופש הביטוי ויצרה כלים נפלאים ברשת לא מאפשרת לגולשים לקדם רעיונות ולבטא אותם. מדובר בקידום בתשלום שאינו פוגע בגוגל ישירות בשום צורה ונעשה למען מטרה חברתית צודקת. כמו שנתניהו, הליכוד וגרינפיס מפרסמים באינטרנט גם למטרה זו צריך להיות מקום. זה מוזר על סף הלא ברור בשום צורה".

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

כאמור, על פי חוק הרווחים הכלואים - חברות בינלאומיות שצברו רווחים מפעילותן בישראל יוכלו להנות מהטבות, לפי החוק לעידוד השקעות הון וכך לשלם מס חברות מופחת על הרווחים שלהן - אם הן מבקשות להוציא את הכספים לחו"ל ולא להשקיע אותם בארץ. יוזכר כי נכון לרגע זה הצליחה העצומה שפרסמה מרצ לאסוף כ-3,000 חתימות, במטרה לייצר לחץ ציבורי כנגד חוק הרווחים הכלואים.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    שימי אומדן 09/08/2012 14:22
    הגב לתגובה זו
    די לחוסר ההבנה הכלכלי. די! תפסיקו לחשוב שמה שנראה לכם יותר טוב מבחינה כלכלית הוא נכון. אין לכם מושג על מה אתם מדברים. מעבר לכך, הקמפיין הוא אישי, לא נגד מדיניות. לכן הוא נדחה.
  • 8.
    איציק 09/08/2012 08:05
    הגב לתגובה זו
    יצאתי מהדף בלי לחתום בגלל זה... כשל שיווקי חמור.
  • 7.
    עידו 09/08/2012 00:50
    הגב לתגובה זו
    הכותרת של אייס קנטרנית ומטעה, כנראה שככה זה באתר שמסקר פרסום
  • 6.
    יש פייסבוק אכסניה הבהחלט מכובדת ויעילה (ל"ת)
    יאיר 08/08/2012 22:38
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שווה מאבק משפטי נגד גוגל (ל"ת)
    שרה 08/08/2012 22:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    BOGII 08/08/2012 18:58
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין את החוק המטומטם הזה מה אני צריך שחברה זרה תהיה הבעלים של קונצרן תנובה? אתם לא מבינים שכאשר הם לא משלמים מס הכסף הזה חסר ואז באוצר משיתים מיסים נוספים על הציבור יאלה נמאסתם מושחתים בני מושחתים
  • 3.
    GO 08/08/2012 18:13
    הגב לתגובה זו
    מונופול דורסני - ושרירותית מחליטים מה מתאים להם ומה לא. כל אנשי הפירסום באינטרנט שונאים את גוגל - כנראה שהם יודעים למה ...
  • 2.
    מיקו 08/08/2012 17:33
    הגב לתגובה זו
    חבל שבמרץ לא מצליחים להבין את ההבדל בין לפרסם את עצמך ובין לפרסם תמונה של השכן שלך ולקרוא לו שודד.
  • 1.
    לא הוא פשוט לא בשירות מרצ (ל"ת)
    swiz 08/08/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
  • דוד 20/04/2013 01:13
    הגב לתגובה זו
    הוא באמת לא בשירות מרץ תיפסק הצנזורה... gmt.co.il
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.