פיטר רוט
צילום: יח"צ

לקראת העונה השנייה של The voice: פיטר רוט נבחר לשמש כמנהל האומנותי

בימים אלו עוסק הצוות של תוכנית הריאליטי שרשמה עונה ראשונה מוצלחת, בליהוק המתמודדים לעונה הבאה שצפויה לעלות לאוויר בחודשים הקרובים
כתבי אייס | (2)

הזכיינית רשת מחממת מנועים לקראת העונה הבאה של The voice ומודיעה על בחירה במוסיקאי והיוצר פיטר רוט לשמש כמנהל אומנותי בעונה השנייה.

רוט, זמר, מוסיקאי, מפיק מעבד וחבר להקת מוניקה סקס, אחראי על אינספור הפקות מוסיקאליות ועומד מאחורי מספר להיטי ענק במוסיקה הישראלית. בין האומנים שאיתם עבד במהלך השנים שמות גדולים כגון: אריק איינשטיין, ברי סחרוף, יהודית רביץ, שלום חנוך, יזהר אשדות, הראל סקעת, רמי פורטיס, אביתר בנאי ומאור כהן שאיתו עובד צמוד בשנים האחרונות.

* אייס רוצה להכיר אתכם טוב יותר - לפרטים לחצו כאן

רוט ביסס את מעמדו כמפיק ומעבד כבר למעלה מ-10 שנים. בתחילת 2006 יצא אלבומם המשותף של רוט ואריק איינשטיין 'רגעים', בהפקתו של רוט. רוט הלחין 5 שירים עבור האלבום, ובהם 'טיול רגלי' ו'משהו טוב'.

משנת 2007 ועד היום מנגן רוט עם שלמה ארצי בהופעות כנגן גיטרה באס. פיטר השתתף כנגן גיטרה באס באלבומיו של שלמה ארצי 'שפויים' שיצא בשנת 2007 וב'עונת ההופעות' שיצא בשנת 2010 בו הוא שר גם את 'טלפני טלפני'.

The voice שפותח על ידי ג'ון דה מול (מיוצרי 'האח הגדול') הוא פורמט הולנדי שכבש את העולם. התוכנית שודרה בישראל וזכתה להצלחה אדירה. בימים אלה עוסק צוות התוכנית בעיצומו של ליהוק המתמודדים לעונה השנייה שצפויה לעלות לאוויר במהלך החודשים הקרובים .

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חוץ מאודישניים אין שם כלום (ל"ת)
    קשת 13/06/2012 09:05
    הגב לתגובה זו
  • גיל 13/06/2012 15:46
    הגב לתגובה זו
    נתוני הרייטינג מדברים בעד עצמם - תוכנית לא טובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.