הסתיים המכרז על תקציב ה-SOCIAL הגדול בישראל: 'לאומי' נשאר עם 'ריפרש'
המכרז על תקציב ה-Social של בנק לאומי, ככל הנראה התקציב הגדול בקטגוריה בישראל הגיע לסיומו. לשלב הסופי של ההתמודדות שהחלה לפני כחודשיים הגיעו 4 משרדים: 'ריפרש', 'בלונד', 'אקליפטוס' ו'אידיאולוג'יק'. לאייס נודע כי הזוכה בתקציב היא 'ריפרש', סוכנות המדיה החברתית, בבעלותו של אדם שוב, ומי שהחזיקה בתקציב בשנים האחרונות.
הטיפול בתקציב ה-Social של בנק לאומי הוא מהמאתגרים שיש. תחום הבנקאות נחשב לכזה בו מעורבות הקהל גבוהה, ועניין זה מתחדד יתר על המידה כשמדובר ביצירת הדיאלוג עם הקהל הרחב והצרכנים במדיה החברתית. מעבר לזאת יש לציין כי לאומי הוא מותג בעל חזון דיגיטלי מובהק ולא רק בקרב הבנקים המתחרים.
על פי הערכות שונות עומד תקציב המדיה החברתית של בנק לאומי על כ-5 מיליון שקלים, ללא הוצאה על המדיה. המכרז עצמו יצא לדרך בחודש פברואר לאחר ש'ריפרש' טיפלה בתקציב הבנק ב-3 השנים האחרונות. הבריף של הבנק כלל התייחסות למטרות העסקיות של הבנק בשנים הקרובות עם דגש על תחום הדיגיטל בהתייחס לזירת הסלולר והרשתות החברתיות.
פעילות המדיה החברתית של בנק לאומי בקדנציה של ריפרש ידעה עליות ומורדות. מחד יכול הבנק להתהדר בעובדת הדומיננטיות שלו בעולמות הדיגיטל (וגם למקאן אריקסון יד חשובה בעניין). לעמוד הפייסבוק של הבנק יש כ-80 אלף אוהדים. הבנק היה הראשון והיחיד בישראל שמגייס כוח אדם באמצעות רשתות חברתיות. הבנק היה גם הראשון שהקים לעצמו בלוג שהפך לימים לבלוג הפעיל ביותר של ארגון מסחרי. מעל במה זו הוכרזה גם פרישתה של גליה מאור.
מנגד עמד הבנק במרכז הפיאסקו של פרויקט '2 מיליון סיבות'. הפרויקט בו נדרשו עמותות להציג עצמן ולנסות לזכות בהצבעת הגולשים. כאשר 60 מהן היו אמורות לזכות בתרומה כספית מבנק לאומי מתוך 2 מיליון שקלים שהקצה הבנק.
את שנתו הראשונה סיים הפרויקט בהצלחה וחשיפה משמעותית לפעילות הקהילתית של הבנק, למרות ביקורות מצד גורמים שונים. עם זאת, את שנת הפעילות השנייה (2011) הוא לא זכה לסיים לאחר סערה שהחלה בעקבות צירופה של תנועת 'אם תרצו' - תנועה חוץ פרלמנטרית שמגדירה עצמה כ"פועלת לחיזוק ולקידום ערכי הציונות בישראל", לתחרות התרומות. מאות מלקוחות הבנק הביעו את אי שביעות רצונם בעמוד הפייסבוק של לאומי והבנק אולץ להכריז על ביטול הפרויקט.
ריפרש, מסוכנויות המדיה החברתית הגדולות בישראל מטפלת בין השאר בתקציבי מפעל הפיס, רכבת ישראל, קבוצת כלמוביל, גזית גלוב ועוד.
- 18.ערן 29/04/2012 23:52הגב לתגובה זומת על זה שסוכנויות סושיאל שובבות כמו ריפרש עושות בית ספר למשרדי הפרסום הכבדים והשמנים!
- 17.a 27/04/2012 11:28הגב לתגובה זוברור איך נבחרו שוב להמשיך ת'קטסטרופות...!!!
- עוד קנאי מתוסכל. לך לעבוד (ל"ת)סטיב 28/04/2012 02:27הגב לתגובה זו
- 16.קרן 25/04/2012 19:41הגב לתגובה זוהייתי שמחה להבין את החלוקה של 5 מיליון שח בשיווק חברתי. במה ואיך מושקע הכסף תודה על תשובות רציניות
- ניו מדיה 25/04/2012 21:18הגב לתגובה זו1. בהקמת אפליקציות שמשרתות את הלקוחות בפייסבוק, בסלולר ובזירות דיגיטליות אחרות. 2. בכוח אדם שמנהל באופן שוטף את היחסים עם הלקוחות בזירות האלה. 3. ביצירת תכנים שרלוונטיים ללקוחות ומביאים להם תועלת. כלומר: לא סתם תוכן שיווקי אלא תוכן אמיתי. 4. ברכישת מדיה בזירות חברתיות שמובילה אל תוך זירות הפעילות שהמותג מנהל. וזו תשובה חלקית, מקווה שעזרתי!
- 15.רוקנרוללל 25/04/2012 14:51הגב לתגובה זותסתכלו על לאומי בשלוש שנים האחרונות, אין בנק שעשה כזו כברת דרך דרמטית בדיגיטל כמוהו. וכן, כשעושים הרבה יש גם תקלות בדרך, אבל השורה התחתונה היא מרשימה ביותר ומי שאחראי לה (לא יודע אם זה רק ריפרש או גם מקאן) מגיע לו שאפו גדול והסרת כובע, נקודה.
- 14.מוטי 25/04/2012 13:31הגב לתגובה זותפסיקו לרשום בשם אחרים ותחזרו לעבודה
- רועי זילבר 25/04/2012 14:02הגב לתגובה זווהנה אני כותב זאת בשמי המלא. הבוזזז לקנאים הכושלים. (:
- 13.רביב 25/04/2012 11:59הגב לתגובה זואתה באמת מקצוען נדיר ואיש מוכשר ביותר אבל אתה חייב ללמוד להיות יותר נחמד וסבלני! לצערי הרבה אנשים מוכשרים שאני מכיר נתקעים בגלל תקשורת אנושית לא מושלמת וחבל.. מעריך אותך ואומר את זה מביקורת בונה...
- צודק צודק... (ל"ת)קרן 25/04/2012 18:05הגב לתגובה זו
- 12.דני דני 25/04/2012 08:13הגב לתגובה זוהם כה גרועים שהם מספקים לנו אחלה תחמושת
- 11.אחת ש 25/04/2012 00:20הגב לתגובה זושוב אדם שוב
- 10.אדם שוב עשה את זה (: (ל"ת)ערן 24/04/2012 20:55הגב לתגובה זו
- 9.ליאור מ. 24/04/2012 20:16הגב לתגובה זוהכי טובים בתחום!
- 8.עידו 24/04/2012 19:05הגב לתגובה זווזכיתם כי אתם פשוט מספר אחת, נקודה. עידו ודני (:
- 7.מיכל 24/04/2012 18:36הגב לתגובה זוהקמפיין, יום השואה וטעויות אחרות. הראו על חוסר מקצועיות משווע. הייתי מפטר אותם ואת הדובר של הבנק. בלי לחשוב פעמיים.
- חחחח קנאי מתחרה 24/04/2012 19:14הגב לתגובה זותחזור לעבוד במקום להתעסק ב"לפרגן". ריפרש עשו עבודה מדהימה, זה הבנק הכי מתקדם בישראל בגזרת הסושיאל וגם אם היו משברים, כל ילד מתחיל יודע שמי שלא עושה לא טועה. מקצוענים יודעים ללמוד ממוקש שהלקוח דרך עליו ולוקחים את הלקוח קדימה נ.ב. לעשות בטוקבקים לא נחשב לעשות. (:
- מיכל 25/04/2012 10:43אם זאת ההגדרה לעבודה טובה, המצב באמת קשה. לטעות מותר פעם אחת, מתנצלת אבל על טעויות כאלה מביכות, צריך לשלם. לא מבינה את הבנק... באמת.
- 6.אחד שמבין 24/04/2012 18:08הגב לתגובה זוריפרש שיחקו אותה בענק, בחירה נבונה של הבנק.
- 5.בועז 24/04/2012 18:05הגב לתגובה זומגיע לכם ובענק. המשרד הכי משוכלל בגזרת הדיגיטל ואת זה אני אומר כלקוח.
- 4.נועם 24/04/2012 17:23הגב לתגובה זוכל הכבוד אדם. וכמובן לצוות המדהים של ריפרש. זכיתם ביושר במכרז.
- 3.אחת בגבס 24/04/2012 16:30הגב לתגובה זואז לאומי לא רק צבועים הם גם מבולבלים! חבל...
- 2.זיו 24/04/2012 16:13הגב לתגובה זולא הבנתי למה בכל הוא התמודד. מה הוא מבין בסושיאל???
- 1.roy 24/04/2012 16:10הגב לתגובה זואדם עכשיו יגיעו כל המתחרים המפרגנים שלך על שלל זהויותיהם הבדויות וישפכו רכל של קנאה. אל תתרגש. אתם המקצוענים הטובים בישראל והמכרז הזה הוא עוד הוכחה. מברוק רועי מפילת
- כל מילה ! (ל"ת)רותם 25/04/2012 17:27הגב לתגובה זו
- לעבודה הזו אתה קורא מקצועית? באמת? מביך!!! (ל"ת)יונתן 25/04/2012 11:22הגב לתגובה זו
- קנאי שלא יודע לפרגן 24/04/2012 16:32הגב לתגובה זוועכשיו כל העובדים של אדם יתבקשו להגן עליו בטוקבקים...