תלמה ערכה מחדש פרסומת ל'קוקומן קוקיס' לאחר תלונות ממשפחות לילדים מאומצים

לרשות השנייה זרמו תלונות בעקבות פרסומת בה עוגיית חטיף לבנה מספרת לבתה ה'חומה' כי זו מאומצת והבת המבוהלת יוצאת לחפש אחר שורשיה
משה בנימין | (4)

פרסומת של חברת תלמה למותג קוקומן קוקיס שעלתה לאחרונה לאוויר נערכה מחדש לאחר תלונות שזרמו לרשות השנייה. בפרסומת מאת באומן בר ריבנאי נראית עוגית חטיף חומה הפונה לאמה העוגיה הלבנה ומבקשת שתסייע לה בעבודת השורשים. האם מגלה לבתה כי היא מאומצת והבת המבוהלת פותחת בחיפוש אחר שורשיה ומבקשת את עזרת הצופים לסייע לה.

ברשות השנייה אומרים כי זמן קצר לאחר שהפרסומת עלתה לאויר, הגיעו ללשכת נציב פניות הציבור ברשות - דוד רגב, עשרות פניות של משפחות מאמצות 'שהזדעזעו' מהפרסומת. בעקבות התלונות הרבות בהן גם פניה של מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הד"ר יצחק קדמן, שתקף את הפרסומת, פנה נציב פניות הציבור באמצעות הרשות השנייה אל חברת "יוניליוור" בעלת המוצר והודיע לה על התלונות הרבות שהתקבלו.

מחברת תלמה נמסר: "בעקבות פניות שנתקבלו, חברתנו שינתה וקיצרה באופן מיידי את סרטון הפרסומת כך שכל נושא האימוץ אינו מוזכר עוד בנוסח זה. כמו כן, דאגנו להסיר את גרסת הפרסומת מכל ערוצי האינטרנט שבאחריותנו.

לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע במי מצרכנינו, ואנו מתנצלים מעומק ליבנו אם אכן כך קרה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גלי 20/02/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    נושא זהות הוא מרכיב מרכזי בנושא אימוץ מי שלא קרוב לנושא לא מבין איזה וחוסר רגישות היתה בפרסומת זו אנו כהורים מאמצים מנסים לחזק את הזהות והשייכות של הילדים מילים כמו אני לא יודע מי אני .. נחפש בפייסבוק . מילים עם משמעות בעייתית לילדים שלנו. אמא לילדים מאומצים
  • 3.
    סיוון 20/02/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    מה???? מדובר בפרסומת מעולה!! אין לאנשים במה להתעסק? פרסומת מעולה ומוצר עוד יותר :)
  • 2.
    חני 19/02/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    ליואב - נראה כי אינך נמנע עם אלו שלא זכו לגדול עם הוריהם הביולוגים. אבל אם תנסה ולו לרגע להיכנס לנעליהם של אלו שנפעגו, אולי יש סיכוי שתגלה את הבנאדם שבך, במקום היותך טוקבקיסט אטום רגשית ושכלית. ברכה והצלחה!
  • 1.
    יואב 19/02/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
    אין לתאר כמה אנשים משועממים וחסרי חוש הומור
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.