תלמה ערכה מחדש פרסומת ל'קוקומן קוקיס' לאחר תלונות ממשפחות לילדים מאומצים

לרשות השנייה זרמו תלונות בעקבות פרסומת בה עוגיית חטיף לבנה מספרת לבתה ה'חומה' כי זו מאומצת והבת המבוהלת יוצאת לחפש אחר שורשיה
משה בנימין | (4)

פרסומת של חברת תלמה למותג קוקומן קוקיס שעלתה לאחרונה לאוויר נערכה מחדש לאחר תלונות שזרמו לרשות השנייה. בפרסומת מאת באומן בר ריבנאי נראית עוגית חטיף חומה הפונה לאמה העוגיה הלבנה ומבקשת שתסייע לה בעבודת השורשים. האם מגלה לבתה כי היא מאומצת והבת המבוהלת פותחת בחיפוש אחר שורשיה ומבקשת את עזרת הצופים לסייע לה. ברשות השנייה אומרים כי זמן קצר לאחר שהפרסומת עלתה לאויר, הגיעו ללשכת נציב פניות הציבור ברשות - דוד רגב, עשרות פניות של משפחות מאמצות 'שהזדעזעו' מהפרסומת. בעקבות התלונות הרבות בהן גם פניה של מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הד"ר יצחק קדמן, שתקף את הפרסומת, פנה נציב פניות הציבור באמצעות הרשות השנייה אל חברת "יוניליוור" בעלת המוצר והודיע לה על התלונות הרבות שהתקבלו. מחברת תלמה נמסר: "בעקבות פניות שנתקבלו, חברתנו שינתה וקיצרה באופן מיידי את סרטון הפרסומת כך שכל נושא האימוץ אינו מוזכר עוד בנוסח זה. כמו כן, דאגנו להסיר את גרסת הפרסומת מכל ערוצי האינטרנט שבאחריותנו. לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע במי מצרכנינו, ואנו מתנצלים מעומק ליבנו אם אכן כך קרה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גלי 20/02/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    נושא זהות הוא מרכיב מרכזי בנושא אימוץ מי שלא קרוב לנושא לא מבין איזה וחוסר רגישות היתה בפרסומת זו אנו כהורים מאמצים מנסים לחזק את הזהות והשייכות של הילדים מילים כמו אני לא יודע מי אני .. נחפש בפייסבוק . מילים עם משמעות בעייתית לילדים שלנו. אמא לילדים מאומצים
  • 3.
    סיוון 20/02/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    מה???? מדובר בפרסומת מעולה!! אין לאנשים במה להתעסק? פרסומת מעולה ומוצר עוד יותר :)
  • 2.
    חני 19/02/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    ליואב - נראה כי אינך נמנע עם אלו שלא זכו לגדול עם הוריהם הביולוגים. אבל אם תנסה ולו לרגע להיכנס לנעליהם של אלו שנפעגו, אולי יש סיכוי שתגלה את הבנאדם שבך, במקום היותך טוקבקיסט אטום רגשית ושכלית. ברכה והצלחה!
  • 1.
    יואב 19/02/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
    אין לתאר כמה אנשים משועממים וחסרי חוש הומור