האם זאת באמת אליפות "חלשה" של מכבי ת"א? הצחקתם את הסטטיסטיקה
הפרשנים מפרגנים, אבל מסייגים. רובם טוענים שהאליפות של מכבי תל אביב לא הייתה גדולה - ואשפר להבין על מה הם מדברים. לא ראינו כאן קבוצה דורסת במהלך העונה, גם לא כזאת שמזכירה את האליפויות הגדולות. בעוד יומיים אף אחד לא יזכור את זה, אבל השאלה היא למה מצפים: בעונה שבה מכבי חיפה מציגה כדורגל חיובי, האם היה אפשר לחשוב שמכבי תל אביב מסוגלת לדרוס את הליגה ולחזור לעונות החמישיות והשישיות?
לקחנו את המספרים בשנים האחרונות כדי לבדוק האם האליפות של מכבי תל אביב באמת הייתה כזו. לפני המספרים, תזכורת חשובה: למכבי תל אביב נותרו עוד 2 משחקים לסיום העונה, מול הפועל חיפה ובני ריינה. בתחזית הסבירה, ומתוך התחשבות בכך שתשתף שחקנים שלא ראו הרבה דקות העונה, 4 נקודות נשמע כמו תרחיש סביר.
2023/24 אלופה: מכבי תל אביב (79 נקודות ב-34 משחקים). סגנית: מכבי חיפה (71 נקודות, 34 משחקים).
2022/23 אלופה: מכבי חיפה (81 נקודות ב-36 משחקים). סגנית: הפועל באר שבע (74 נקודות, 36 משחקים).
2021/22 אלופה: מכבי חיפה (78 נקודות ב-36 משחקים). סגנית: הפועל באר שבע (70 נקודות, 36 משחקים).
2020/21 אלופה: מכבי חיפה (79 נקודות ב-36 משחקים). סגנית: מכבי תל אביב (75 נקודות, 36 משחקים).
2019/20 אלופה: מכבי תל אביב (87 נקודות ב-36 משחקים). סגנית: מכבי חיפה (73 נקודות, 36 משחקים).
2018/19 אלופה: מכבי תל אביב (89 נקודות ב-36 משחקים). סגנית: מכבי חיפה (58 נקודות, 36 משחקים).
2017/18 אלופה: הפועל באר שבע (80 נקודות ב-36 משחקים). סגנית: מכבי תל אביב (71 נקודות, 36 משחקים).
נוצצת, אבל עם פחות נקודות. הפועל ב"ש אלופה (אסף הופמן, באדיבות אתר ישראל ספורט)
כמה נתונים שאפשר להבין ממה שאתם רואים למעלה:
1. בתרחיש סביר, מכבי תל אביב עשתה יותר נקודות (בהנחה שתנצח לפחות פעם אחת עד תום העונה) ממכבי חיפה בשלוש האליפויות האחרונות שלה ואפילו יותר מהפועל באר שבע בעונה השלישית שלה. בשתי העונות הגדולות שלה תחת בכר, באר שבע לקחה ב-36 מחזורים, 85 ו-83 נקודות, בהתאמה. כלומר, האליפות של מכבי תל אביב אמנם לא נוצצת, אבל מבחינת מספרים - היא עוקפת את מכבי חיפה בסיבוב.
- בדיקה: למרות רכש במיליונים, הקבוצות הגדולות הרוויחו בשל מכירת שחקנים
- נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. יכול להיות שבעונה הבאה נראה מאבק צמוד יותר. כל אחת מהקבוצות האלה חותמת על אליפות עם 73-78 נקודות בעונה הבאה.
3. בעונת 2018/19 למכבי תל אביב לא הייתה תחרות. היא זכתה באליפות ה-22 שלה (18 מקום המדינה), אחרי 28 מחזורים בלבד. זו הייתה האליפות הכי מוקדמת בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי.
4. הפועל באר שבע צריכה לעשות חושבים - העונה הבאה תהיה מכריעה עבורה וגם עבור אלונה ברקת, שהקבוצה שלה מתחילה לאבד את המומנטום. זכיה בגביע זה טוב, אבל לבאר שבע אסור לאבד את הרעב. אף אחד לא רוצה כאן ליגה של סלטיק וריינג'רס.
- 2.רועי 20/05/2024 10:55הגב לתגובה זובשורה תחתונה הפסידה 3 פעמים כל העונה. היתה הכי יעילה ביחס למתחרות וגם במאני טיים ניצחה את המתחרה הישירה שלה מול הקהל הביתי. תבדקו טעויות שיפוט וגם תגלו (יש כתבות) שמכבי תל אביב הכי נפגעה אבל נשים גם את זה בצד. "עם תוצאות לא מתווכחים", קנאים תמיד יהיו, בהצלחה לכולם ושיחזרו החטופים.
- 1.שיברברו, הכל מקנאה ומפוזיציה (ל"ת)נתי 19/05/2024 16:25הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
