ברק בכר
צילום: הכוכב האדום בלגרד טוויטר רשמי

במכבי ת"א פנו לבכר - כמה הרוויח בכוכב האדום לעומת רובי קין?

?אחרי מעל לעשור ללא מאמן ישראלי על הקווים, הנהלת הצהובים יצרה קשר עם ברק בכר שפוטר מהאלופה הסרבית. איך שכרו בבלגרד משתווה לחוזה של רובי קין?
יובל כרמל |

בדרך לסנסציה בכדורגל הישראלי? לפי הדיווחים, מכבי תל אביב גיששה בימים האחרונים בסביבתו של ברק בכר, שפוטר מהכוכב האדום בלגרד בדצמבר האחרון כזכור. בהנהלת הצהובים יצרו מגעים על חוזה ארוך טווח עם המאמן, שהוביל את היריבה המרה מכבי חיפה לשלוש אליפויות רצופות לפני שעזב לסרביה.

בגזרת מוליכת הטבלה הכחישו את השמועות, בעיקר לאור העונה הנהדרת שחווה הקבוצה תחת שרביטו של רובי קין. הצהובים נקלעו לרצף משחקים חלש בזמן האחרון, כשהפער ממכבי חיפה ירד מ-10 נקודות לנקודה אחת בלבד; מנגד, המאמן האירי הוביל את חניכיו לתואר ראשון אחרי שנתיים, לאחר שניצחו בפנדלים אמש (רביעי) את הירוקים מהכרמל וזכו בגביע הטוטו, כשגם בגזרה האירופית נחל חלוץ העבר הצלחה מסחררת עם העפלה לשמינית גמר הקונפרנס ליג.

רובי קין (מכבי תל אביב טוויטר)

אין ספק שבכר הוא המאמן הישראלי הגדול ביותר בשנים האחרונות, יש שיגידו בכל הזמנים. לאחר שזכה בשושלת אליפויות מרשימות, 3 עם הפועל באר שבע ו-3 עם מכבי חיפה, בכר בן ה-43 רצה לנסות את מזלו מעבר לים.

זה התחיל עם רכש שכלל גם את השוער הישראלי עומרי גלזר, בסכומי עתק שעמדו על 12.4 מיליון אירו. השחקנים שהביא המאמן לא עזרו לו לנפק תוצאות, כשהכוכב האדום הודחה מליגת האלופות בשלב הבתים והפסידה את המקום בצמרת הטבלה לפרטיזן בלגרד.

אחרי הפסד ב'דרבי הניצחי', פוטר בכר מהמועדון לאחר שחתם על חוזה עד 2026, עם שכר עתק שעמד על 1.2 מיליון אירו בעונה. בכרמל המצב היה שונה: לצד ההצלחות, הכניס המאמן לכיסו 350 אלף אירו לעונה, כשבקריית שלום מרוויח קין כחצי מיליון אירו לעונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.