פליסיו מילסון
צילום: נבחרת אנגולה אינסטגרם

מעל שואו ומילסון: אלו השחקנים היקרים ביותר בנבחרת אנגולה

השחקנים שמשחקים בישראל עזבו את קבוצותיהן לאליפות אפריקה, כשבנבחרתם מספר שחקנים עם שווי מפתיע. המספרים בפנים
יובל כרמל |

בימים אלו מתרחשת אליפות אפריקה, בה נבחרות הענק של היבשת מתחרות עבור התואר הנחשק. במחשקים הבינלאומיים משתתפים גם צמד שחקנים שמשחקים בישראל, עבור שתי הקבוצות הגדולות ביותר בליגה כיום, כששניהם הגיעו לארץ בקיץ - הלוא הם פליסיו מילסון ומנואל קאפומנה המכונה 'שואו', שמשחקים עבור מכבי תל אביב ומכבי חיפה בהתאמה, ומשתפים כיום פעולה בנבחרת אנגולה.

הנבחרת הצנועה פתחה את הטורניר בתיקו 1:1 עם אלג'יריה, שנחשבת לחזקה בבית, במשחק שבו שואו השלים 90 דקות ומילסון עלה מהספסל ל-12 דקות. אנגולה כוללת מספר שחקנים מעניינים עם שווי גבוה משל הזרים שמשחקים בליגה המקומית, ולאחר שעברנו על השחקנים היקרים בטורניר כולו, כעת נבדוק מי הם השחקנים היקרים ביותר בנבחרת אנגולה.

במקום הראשון נמצא החלוץ הצעיר זיטו לובומבו, שבעונה שעברה העפיל עם קליארי לסרייה א'. האנגולי בן ה-21 כבש בעונתו הראשונה בליגה הבכירה באיטליה 3 שערים והוסיף 2 בישולים ב-17 הופעות, כשקליארי נמצאת במקום ה-17 בטבלה, כנקודה מעל הקו האדום. בנבחרת רשם לובומבו 8 הופעות עד כה, כשהוא טרם הבקיע את שער הבכורה שלו. שוויו של החלוץ הצעיר מוערך ב-6 מיליון אירו.

אחריו מגיע גלסון דאלה, גם הוא חלוץ. האנגולי בן ה-27 ששיחק בעבר בספורטינג ליסבון נמצא היום באל ווארקה מליגת העל הקטארית, במדיה הבקיע 5 שערים והוסיף 2 בישולים ב-12 משחקי ליגה העונה. בנבחרת רשם האנגולי 34 הופעות עד כה, בהן כבש 14 שערים, כששווי השוק שלו עומד על 2.5 מיליון אירו.

השחקן השלישי הכי יקר בסגל האנגולים הוא נוריו פורטונה, שמשחק במדי גנט וצפוי לפגוש את שואו בפלייאוף הקונפרנס ליג, שיערך בפברואר. המגן בן ה-28 רשם עד כה 10 הופעות בנבחרת האפריקאית, כשהוא מחזיק בשווי של כ-2.2 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.