חורף חם: כמה הרוויחו הישראליות על המשך הקמפיינים האירופאים? לא מה שחשבתם
עושות לנו כבוד: מכבי תל אביב ומכבי חיפה רשמו אמש (חמישי) שני ניצחונות מרשימים בזירה האירופית שהבטיחו להן את המשך הקמפיין של כל אחת מהקבוצות, והכניסו לשתיהן לא מעט כסף.
מכבי תל אביב ניצחה את גנט 3-1, שמדורגת גבוה ממנה ונחשבת לקבוצה עדיפה, ובכך הבטיחה את המקום הראשון בבית וסיימה את שלב הבתים עם מאזן מרשים כשלקחה 15 מתוך 18 נקודות אפשריות. הניצחון על הבלגים הביא לצהובים את הכרטיס לשלב שמינית גמר המפעל, הישג שאף קבוצה ישראלית לא רשמה עד כה.
הביא לה את שמינית הגמר. רובי קין (מכבי תל אביב טוויטר)
גם מכבי חיפה הבטיחה לאוהדיה חורף חם, עם ניצחון מרשים על פנאתינייקוס, כשהאלופה סיימה במקום השלישי בבית, לאחר שהוגרלה עם כמה מהקבוצות החזקות במפעל, ויאריאל וראן. כעת האלופה ירדה לשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג, כשתוכל לפגוש לא מעט קבוצות חזקות, כמו פרנקפורט ופנצווארוש של האקס מוחמד אבו פאני. אם תנצח, תעלה הקבוצה מהכרמל לשלב שמינית הגמר.
- הספסל היקר של מכבי חיפה - שני השחקנים היקרים שלא שיחקו אמש
- חשש בכדורגל הישראלי מפגיעה כלכלית: "6 קבוצות משחקות בצפון"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה לגבי המענקים? מכבי תל אביב הרוויחה הרוויחה כ-7.3 מיליון אירו עד כה מהקמפיין האירופי שלה - 300 אלף במוקדמות, 3 מיליון אירו על ההעפלה, 2.5 מיליון אירו על הניצחונות עד כה בשלב הבתים, 650 אלף אירו נוספים על ההעפלה לשמינית הגמר ו-930 אלף אירו על זכויות שידור. במידה ותעפיל לרבע הגמר, יכניסו הצהובים כמיליון אירו נוספים לקופת המועדון.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
