80% מהאוהדים תומכים באבוקות; מה העונש שצפויה לקבל מכבי חיפה?
עונת המשחקים 2023/24 החלה עם שני משחקים במסגרת גביע הטוטו כאשר אחד מהם נערך אתמול (שבת) שהוא היה גם אלוף האלופים בו ניצחה מכבי חיפה את בית"ר ירושלים בתוצאה 1:3. בדומה לעונה שעברה, גם הפעם האוהדים הירוקים שלחו אבוקות והמועדון הירוק צפוי להיענש פעם נוספת. רק לפני שלושה חודשים נקנסה מכבי חיפה ב-40 אלף שקל וסגירת היציע הצפוני במשחק ליגה בעונה הקרובה.
עולים הרבה כסף? אוהדי חיפה (צילום: באדיבות מכבי חיפה)
בנוסף, מכבי חיפה גם נמצאת עם שתי נקודות על תנאי ולא מן הנמנע שהתנאי יופעל בעקבות המשחק אתמול מול בית"ר. רק לפני מספר ימים קיבלה חיפה גם עונש חריף מאופ"א והוא איסור של הקהל הירוק לשני משחקי חוץ במסגרת ליגת האלופות, זאת בשל השלכת אבוקות במשחק במלטה. בנוסף, הירוקים נקנסו לא מעט פעמים בעונה שעברה כאשר במשחק בפלייאוף העליון מול הפועל ירושלים נקנסה הקבוצה ב-20 אלף שקל.
שאלת האבוקות ביציעים עלתה גם כשאלה בסקר של חברת 365scores, המפתחת אפליקציית ספורט ודאטה, וערכה סקר מיוחד שנערך בקרב כ-1,800 אוהדים ישראלים. במסגרת הסקר נבדקו בין היתר, עמדותיהם ותפיסותיהם בנוגע לשימוש באמצעי פירוטכניקה והחלטות הענישה בגין התפרעות אוהדים.
- שחקנים בכירים בליגת העל הונו מיליונים מביטוח לאומי
- כמה מרוויח כדורגלן בליגת העל? לא מה שחשבתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהסקר עולה כי 80% מהאוהדים תומכים במופעי האבוקות במגרשי הספורט, לעומת 18% מהאוהדים שמתנגדים לפירוטכניקה במגרשים. בנוסף, 68% מהמשיבים חושבים שיש להעניק ענישה פרטנית לאוהדים בגין התפרעות חמורה ביציעים, כאשר 33% מהמשיבים הביעו תמיכה בהרחקת אוהדים לצמיתות מהמגרשים.
על השאלה האם במשחקים עם "סכנת התלקחות" בין אוהדים יש למנוע מקהל חוץ להגיע, 73% מהאוהדים השיבו שאין צורך למנוע, לעומת 27% שכן. הסקר בדק גם תפיסת ונושאים נוספים: בהמשך להחלטת שר התרבות וה פורט במסגרתה יוחזרו כוחות השיטור למגרשים החל מהעונה הקרובה (בנוסף לחברות האבטחה), 53% מהאוהדים תומכים בהחלטה זו, לעומת 47% שמתנגדים לה. בשאלה מי הגורם המרכזי לאלימות במגרשים, 51% מהמשיבים הפנו אצבע מאשימה לאוהדים עצמם, 29% לכוחות השיטור, 15% למנהלת ואיגודי הספורט ורק 6% לבתי המשפט.
- 1.אוהד מכבי 24/07/2023 04:58הגב לתגובה זואיזה שטויות איך 80 אחוז לא ראיתי אפילו את הסקר זה מייצג שתסתכלו בקבוצות הפייסבוק של אוהדים חלק גדול מהאוהדים נגד אבוקות זה רק גורם לעונשים וחלק מהאוהדים סובלים מאסתמה ודברים נוספים שמקשים על נשימה כשאותם אוהדים מדליקים את האבוקות
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
