מחיפה לבלגרד: עלות עסקת ברק בכר עשויה להגיע ל-3 מיליון אירו
השכר השנתי הגבוה, צירוף צוות ישראלי והפיצוי למכבי חיפה. הירוקים בדרך לפרידה מהמאמן. "ביזספורט" עושה סדר במספרים
מכבי חיפה נמצאת בדרך לאליפות שלישית ברציפות. היא מדורגת במקום הראשון עם יתרון של שבע נקודות על הפועל באר שבע ונותרו 5 מחזורים לסיום העונה, אבל נראה כי במועדון מתעסקים בעיקר בזעזוע האדיר סביב עזיבתו של המאמן ברק בכר לכוכב האדום בלגרד. ברק בכר בדרך לכוכב האדום - מה תקציב המועדון?
המאמן מהכרמל החליט לעזוב את המועדון הישראלי ולעבור לקריירה מעבר לים. בין הסיבות למעבר יש את הסיבה המקצועית, כאשר הדירוג של הכוכב האדום באירופה גבוה ממכבי חיפה ולפיכך הקבוצה תתחיל את משחקיה בליגת האלופות ישירות משלב הבתים.
ידרוש פיצוי גבוה. שחר (צילום: רמי כהן שמאלי באדיבות ישראל ספורט)
חוץ מזה השדרוג של בכר יהיה לא רק מקצועי אלא גם כלכלי. המאמן הישראלי צפוי לשדרג את חשבון הבנק שלו ולשלש את שכרו מהשנים האחרונות. החוזה של בכר עד כה מגיע ל-350 אלף אירו לעונה, כאשר חוזה לעונה הבאה היה מבטיח לו שדרוג לחצי מיליון אירו.
במועדון הסרבי הוא צפוי לקבל שכר שעשוי להגיע לכדי 1.2 מיליון אירו. בנוסף המאמן צפוי להכניס לעצמו סעיפי מענקים על תארים בסרביה ועל הצלחה במסגרת האירופית. בסרביה אף דווח כי השכר של המאמן עשוי להגיע לכדי 1.5 מיליון אירו לעונה. בכר לא יעזוב את חיפה ללא פיצוי והירוקים צפויים לדרוש מיליון אירו בכדי להיפרד מהמאמן המצליח, דבר שלא צפוי להוות מכשול מול נציגי הכוכב האדום.
העסקה לא מסתיימת כאן. בכר דרש מנציגי הכוכב האדום גם להביא עמו מספר אנשי מקצוע מישראל, כמו עוזר המאמן גיא צרפתי, מאמן השוערים גיא וייזינגר והאנליסט אדם דיוויד. עלות הצוות הישראלי עשוי להגיע לכדי 400 אלף אירו - שדרוג משמעותי לעומת שכרם בכרמל. גם שאר הצוות כמו המאמן הראשי צפויים להכניס מענקים על הצלחות בשנים הקרובות. משמעות הדבר כי העסקה הכוללת של מעבר של בכר מחיפה לכוכב האדום עשויה להגיע ל-3 מיליון אירו
לא מו הנמנע כי אם אכן בכר יחתום אז ירצה להביא עמו מספר שחקנים מישראל ובסרביה כבר העלו את שמותיהם של דולב חזיזה ועלי מוחמד. שני השחקנים מסיימים את החוזים שלהם בכרמל בקיץ הבא ובשלב זה לא ממהרים לחדש חוזה ומעוניינים לצאת לאירופה. מחירו של חזיזה מוערך ב-1.6 מיליון אירו ואילו ערכו של מוחמד מוערך ב- 2.5 מיליון אירו.
- 2.יצא שכרו בהפסדו-לגור בארץ העמים ולא בארץ הקודש (ל"ת)סמי 19/04/2023 15:28הגב לתגובה זו
- 1.כל הכבוד מגיע לו, מאמן משכמו ומעלה (ל"ת)יותם 19/04/2023 14:32הגב לתגובה זו
- דב 19/04/2023 15:09הגב לתגובה זואך המשמעות היא ריקון מכבי חיפה מכל נכסיה, שחקנים, מאמנים, וכו'.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
