14 מיליון אירו בשיאו: כמה שווה ביברס נאתכו, הקפטן שנפרד אתמול מנבחרת ישראל?
הקשר ביברס נאתכו נפרד מנבחרת ישראל לאחר 87 הופעות. מה היה שיאו בשיא הקריירה, כמה היה שווה בפרטיזן ומה המספרים שלו היום?
נבחרת ישראל פתחה אתמול את הקמפיין במוקדמות היורו במשחק הבית מול נבחרת קוסובו ומי שנפרד ממנה היה ביברס נאתכו. הקשר הישראלי נחשב לאחד הקפטנים הוותיקים בנבחרת ישראל, עם 88 הופעות. הוא חמישי רק ליוסי בניון, טל בן חיים, אריק בנאדו ואלון חרזי. לאורך השנים הפך נאתכו לקונצנזוס בכדורגל הישראלי וגם במועדונים מהלבל השני באירופה.
נאתכו נפרד מנבחרת ישראל בגיל 35. הקשר גדל בהפועל תל אביב והתחנה האירופית הראשונה שלו הייתה רובין קזאן אליה נמכר במיליון יורו. במשך ארבע שנים ברוסיה הפך לשחקן המשמעותי ביותר וב-2014 נמכר לפאוק סלוניקי תמורת סכום שיא של 12 מיליון יורו. נאתכו לא הצליח להתאקלם ביוון ושיחק 17 משחקים עד שנמכר חזרה לרוסיה, לצסק"א מוסקבה, תמורת 9 מיליון יורו. במדי צסק"א הגיע גם לליגת האלופות ואף כבש שער בכורה בתיקו 2:2 מול מנצ'סטר סיטי. באותם ימים ערכו של השחקן אף הגיע ל-14 מיליון יורו אך הרוסים כלל לא רצו להיפרד מהקשר הישראלי.
לאחר ארבע שנים ברוסיה חזר נאתכו שוב ליוון ונמכר לאולימפיאקוס תמורת כ-5 מיליון יורו. לאחר עונה אחת ביוון שוב בחר נאתכו לעזוב ועבר לסרביה, לפרטיזן בלגרד, תמורת 2 מיליון יורו.
גם שכרו של הקשר ידעה עליות ומורדות. בשנים הראשונות, במדי רובין ופאוק, שכרו של הקשר עמד על 1.5 מיליון יורו. זה הלך וגדל עם המעבר לצסק"א עד לכדי 2.5 מיליון יורו ואילו בפרטיזן שכרו מגיע ל-600 אלף יורו לעונה.
- מרתיח: אוהדי סלטיק שוב הביעו תמיכה בפלשתינים; נאתכו יחזור לנבחרת?
- לצד הגדולים ביותר - מי הישראלים שכבשו בליגת האלופות לפני גלוך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא הצליחו לשכנעו להמשיך. נאתכו (במרכז) לצד בניון ודסה
ב-87 הופעות של נאתכו בנבחרת הוא כבש 4 שערים. ההופעה הראשונה שלו כקפטן נבחרת ישראל הייתה במשחק אימון מול נבחרת רומניה כאשר אז עמד אלון חזן כמאמן זמני של הנבחרת וכך השניים סוגרים מעגל.
- 2.אדם דם 27/03/2023 14:19הגב לתגובה זואיך אהבתי אותו בהפועל
- 1.דניאל 26/03/2023 09:58הגב לתגובה זושחקן מאוד בינוני ומשעמם.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
