שוק האג״ח שוק האג״ח הוא שוק החוב הגדול והחשוב בישראל. הוא כולל אג״ח ממשלתיות וקונצרניות. השוק משמש לגיוס הון ולהשקעה סולידית. הוא מושפע מריבית, אינפלציה ומדיניות מוניטרית. משקיעים בוחנים
תשואות, סיכונים ופיזור.
המהלך נועד להרחיב את אפשרויות ההשקעה ולחזק את התחרות. שיתוף פעולה מתרחב עם אנליסט קרנות נאמנות עומד בבסיס המהלך, שמגיע בזמן שבו השוק מצפה לתחילת הורדות ריבית. המדדים החדשים מציעים פיזור רחב, מגבלות חשיפה מחמירות והעדפה לדירוגי אשראי גבוהים, ומיועדים
לספק למשקיעים שכבת יציבות נוספת בתקופה תנודתית
תשואות חיוביות בכל אפיקי האג"ח לא בהכרח מובילים לתוצאות טובות בקרנות - מה גרם לקרן של מגדל להציג תשואה שלילית ברבעון כל כך חיובי? מי היו הקרנות הטובות ביותר ברבעון ומי הגרועות?
למרות ירידת התשואות מהשיאים של השנה שעברה, מנכ"ל ברומטר אמיר חדד סבור שזה הזמן לחזור לאג"ח - במיוחד ממשלתיות, ארוכות ושקליות: "בשוקי המניות מתחיל להתפתח פחד גבהים - בשוק האג"ח לא"; הריבית צפויה לרדת, האינפלציה נרגעת, והשקל מתחזק, וגם - ומה הוא חושב
על הנפקות חדשות בשוק האג"ח?
הניגוד בין ירידת ריביות המדיניות לעלייה בתשואות האג"ח טמון בשלושה הסברים אפשריים: ציפיות אינפלציה מחודשות, חשש ביחס לחוב הלאומי, ומכירות כפויות מצד משקיעים; האם זה שינוי מגמה - או פשוט רעש זמני?
התשואות הארוכות של ארה"ב שוב מתקרבות לרמות משבר 2008, הדולר נחלש מול המטבעות המובילים - והמשקיעים מצביעים ברגליים: זהב, ביטקוין, חקלאות ואורניום פורצים קדימה; האם זו תחילתה של תזוזה גדולה בשוק? הגרפים שמצדיקים להישאר בדריכות