קירה רדינסקי
צילום: אריאל לינסון - ויקיפקדיה

דיאגנוסטיק רובוטיקס גייסה 45 מיליון דולר

חברת הסטרטאפ של היזמית הישראלית קירה רדינסקי פיתחה מערכת לחיזוי הידרדרות במצבם הרפואי של מטופלים באמצעות בינה מלאכותית

דור עצמון |
נושאים בכתבה קירה רדינסקי

חברת דיאגנוסטיק רובוטיקס, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית לניבוי רפואי, גייסה 45 מיליון דולר לפי שווי הכפול משווי הגיוס ב-2021. החברה העוסקת בתחום הניבוי הרפואי באמצעות בינה מלאכותית הקומה ב-2017 בידי יונתן עמיר המשמש כנשיא החברה, ד"ר קירה רדינסקי המשמשת כמנכ"לית ופרופ' משה שהם המשמש כמנהל ההנדסי.

את ההשקעה הובילה קרן ההשקעות StageOne בהשתתפות מגדל ביטוח, כלל ביטוח ובנק הפועלים והמרכז הרפואי האמריקאי Mayo Clinic. המשקיעים הפרטיים ברדלי בלום, שותף מייסד של קרן Berkshire Partners, וגיגי לוי השתתפו גם הם בסבב הנוכחי. עד היום, וכולל הסבב הנוכחי גייסה החברה כ-84 מיליון דולר.

דיאגנוסטיק פיתחה כאמור מערכת לחיזוי הידרדרות במצבם של מטופלים במערכות הבריאות באמצעות כלים של בינה מלאכותית במטרה לבחון נתונים שנצברים אודות המטופלים במערכות מידע ולנסות למנוע אשפוזים והרעה במצבם באמצעות הכוונה והצעת טיפול שלא דורש אשפוז. החברה התמקדה בעיקר בפיתוח מודלים לחיזוי המתמקדים במניעת ביקורי מיון ומניעת הידרדרות אצל חולי אי ספיקת לב.

בסוף 2019 השלימה דיאגנוסטיק השלימה סבב A בו גייסה 24 מיליון דולר ובשנה שעברה עשתה סבב קטן נוסף. רדינסקי מסבירה כי הגיוס הושלם לאור התעניינות רבה מהצפוי ומודל עסקי המעיד על פעילות נכונה והגעה בטוחה לרווחיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד