דו"חות חלשים במיוחד למורגן סטנלי

בנק ההשקעות מאכזב גם בשורת הרווח וגם בשורת ההכנסות. הבנק רושם ירידה של 30% ממסחר בשוקי האג"ח ביחס לרבעון המקביל אשתקד, הירידה החדה ביותר מכל הבנקים שדיווחו עד כה
עמית נעם טל |

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר מורגן סטנלי (סימול:MS) פרסם היום את תוצאותיו לרבעון האחרון, ולמעשה חותם את עונת הדו"חות עבור הבנקים הגדולים בארה"ב.

היה זה רבעון לא פשוט עבר בנק ההשקעות: הכנסות הבנק הסתכמו ב-8.55 מיליארד דולר, רחוק מאוד מהצפי המוקדם שעמד על הכנסות של 9.35 מיליארד דולר. גם בשורת הרווח הבנק אכזב כאשר דיווח על רווח מתואם של 73 סנט למניה, נמוך משמעותי מהצפי שעמד על רווח של 89 סנט למניה. מדובר בפספוס הראשון מזה 3 שנים בשורת הרווח ובהכנסות. 

בדומה לשאר הבנקים שדיווחו בשבוע האחרון, הכנסות הבנק ממסחר בשוקי האג"ח רשמו פספוס גדול. ההכנסות מתחום זה עמדו על 564 מיליון דולר, ירידה שנתית של 30%, ורחוק מהצפי שעמד על הכנסות של 823. נוסיף  כי ביחס לשאר הבנקים, הירידה בהכנסות של מורגן סטנלי היא הגבוהה ביותר. בבנק מאשימים הערב את תנאי השוק הקשים, והתרחבות משמעותית של מרווחי האשראי בחודשים האחרונים.

בתחום המסחר במניות, רשם הבנק הכנסות של 1.94 מיליארד דולר, אכזבה לעומת הצפי שעמד על הכנסות של 2 מיליארד דולר. הנפקות המניות שהוביל הבנק הכניסו לבנק 323 מיליון דולר, ירידה לעומת הכנסות של 416 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההנפקות בתחום האג"ח תרמו 360 מיליון דולר להכנסות, ירידה של 80 מיליון דולר ביחס לשנה שעברה.

מנגד, התחום שממשיך להתפתח בבנק הוא תחום ייעוץ ההשקעות. ההכנסות מתחום זה עלו ב-212  מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-734 מיליון דולר.

מניית החברה רשמה בשבועות האחרונים תיקון חד במקביל למגמה בשווקים, אך היא עדיין נסחרת ברמה הנמוכה ב-25% מהשיא שקבעה בתחילת 2018. גרף המנייה בשנים האחרונות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.