ברקליס חותכים המלצה לאפל: "המניה צפויה לדשדש בשנה הקרובה"

האנליסטים בבנק ההשקעות האנגלי אמנם השאירו את מחיר היעד ללא שינוי, אבל אינם אופטימיים לגבי פוטנציאל הצמיחה של החברה
ידידיה אפק | (1)
נושאים בכתבה אפל ברקליס

אם בעבר הלא רחוק כל השקת מוצר חדש של אפל (סימול: AAPL) היתה סיבה למסיבה עבור הצרכנים והמשקיעים כאחד, היום המצב שונה. בגלל אותו שינוי, החליטו האנליסטים בברקליס להוריד את המלצתם למניית ענקית הטכנולוגיה מ'משקל יתר' ל'תשואת שוק', כשהם מציינים שטווח המחירים בו נסחרה המניה בזמן האחרון צפוי להישמר בשנה הקרובה.

"לא יכולנו להביא את עצמנו לתרץ עלייה במחיר היעד בשעונים חכמים או טלוויזיות", כותב צמד האנליסטים בן רייצס וריאן ג'ונס. "אנחנו לא מאמינים שמוצרים כאלו יצליחו להשפיע על אפל כמו שקטגוריות חדשות השפיעו בעבר".

"כתוצאה מכך, אנחנו מאמינים שהגיע הזמן לקחת צעד אחורה, בהתחשב בשוק הסמארטפונים המתבגר. בשלב מסוים עשוי להיווצר לחץ על שיעורי הרווח כשהחברה תחליט להוסיף תכונות חדשות לאייפון הבא במחיר דומה למחיר הנוכחי", כותבים בברקליס.

לאחר שרשמה רווח של 39.75 דולר למניה בשנת 2013, אפל צפויה להרוויח 42.22 דולר למניה ב-2014, לפי הערכות הבנק האנגלי, מעט מתחת לקונצנזוס האנליסטים של רויטרס. הערכה זו מציבה את אפל בצמיחה שנתית של 6%, פחות מהצמיחה הדו ספרתית שהתרגלנו לראות בעבר. ב-2015 מצפים האנליסטים לראות צמיחה של 9%.

מחיר היעד שמעניקים האנליסטים לאפל הוא 570 דולר, 8.5% אפסייד על מחיר הסגירה ביום ו'. הם מסבירים את ההמלצה של 'תשואת שוק' בכך ש"צמיחת הרווח של אפל מוגבלת בגלל שלב הבגרות אליו הגיע מחזור החיים של הסמארטפון שלה, וחוסר במוצרים חדשים. מה שתומך במניה הוא עתודות מזומנים גדולות ומכפיל נמוך יחסית".

אבל למרות השמרנות הזו, בברקליס נותנים גם מצב אופטימאלי בו מניית החברה יכולה להגיע ל-670 דולרים, מאחר שיש פוטנציאל כמעט אין סופי לגידול נתח השוק בטלפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים. מצד שני, הקיצון הנמוך למניה הוא 440 דולרים, 16% פחות מהמחיר הנוכחי, שיכול לקרות במידה ומכפיל הרווח ירד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יופיטר שוקי הון 24/02/2014 06:35
    הגב לתגובה זו
    זמןןןןן
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.