פוט לוקר
צילום: אתר החברה

"בגלל מחסור בנייקי"; מורגן סטנלי מוריד את מחיר היעד של מניית פוט לוקר ב-29% ל-47 דולר

ממורגן סטנלי נמסר: "בדיקות אחרונות בחנויות מצביעות על כך שיש מלאי נמוך של סחורה תוצרת נייקי, ככל הנראה הסחורה תחזור במלואה רק במאי או יוני 2022, מה שמוריד את הערכות הרווח למניה"
סתיו קורן |
נושאים בכתבה פוט לוקר

ענקית הבנקאות מורגן סטנלי הורידה את מחיר היעד של מניית פוט לוקר  FOOT LOCKER INC  ל-47 דולר, מ-66 דולר. המניה יורדת בוול סטריט ב-3% בעקבות כך.

פוט לוקר דיווחה על רווח רבעוני של 1.93 דולר למניה ברבעון השלישי, והביסה את ציפיות השוק שעמדו על 1.36 דולר למניה. קמעונאית ההלבשה וההנעלה הניו יורקית רשמה הכנסות של 2.19 מיליארד דולר ברבעון, מעל לציפיות האנליסטים.

"בדיקות אחרונות בחנויות מצביעות על כך שיש מלאי נמוך של סחורה תוצרת נייקי  NIKE  ,ואנחנו צופים שהוא ימשיך להיות נמוך בתקופה הקרובה. ככל הנראה הסחורה תחזור במלואה רק במאי או יוני 2022, מה שמוריד את הערכות הרווח למניה" ציינה קימברלי גרינברגר, אנליסטית מניות במורגן סטנלי.

מורגן סטנלי נתן לחברה מחיר יעד של 115 דולר בתרחיש השורי, ו-31 דולר בתרחיש הגרוע ביותר. בעקבות העדכון של מורגן סנטלי, אנליסטים אחרים גם עדכנו את מחיר היעד של המניה. Cowen הורידו את מחיר היעד ל-53 דולר מ-62 דולר. ברנברג הורידו את מחיר היעד ל-73 דולר מ-81 דולר, ודויטשה בנק הוריד את יעד המחיר ל-72 דולר מ-75 דולר.

ביום חמישי, מניית פוט לוקר סגרה בירידות של 0.80%, לפי שער של 43.96 דולר למניה. המניה רשמה עליות של 8% עד כה השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?

"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות? 

רן קידר |

וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן.  הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.

זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.

בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%.  חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.  


באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.

העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כךאתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".  

טסלה Y
צילום: טסלה

למה זינקה טסלה ב-5.4%? והאם יש לה פתרון לביטול ההטבה הממשלתית?

הממשל ביטל את ההטבה לרוכשי רכבים חשמליים;  טסלה מציגה פתרון - המניה עולה

רן קידר |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלה משיקה Model Y בגרסה זולה יותר כתגובה לביטול הזיכוי הפדרלי. מדובר בגרסה עם פחות אבזור. המניה עלתה אתמול ב-5.4% בעקבות הרמיזות של אילון מאסק. היום-מחר צפויה ההכרזה. 

ביטול הזיכוי הפדרלי בארצות הברית יייקר בפועל את מחיר הקנייה ללקוחות ב-7,500 דולר. מדובר בסכום משמעותי שיכול להרחיק קונים פוטנציאליים, במיוחד בסביבה של ריביות גבוהות שמעלות את עלות המימון. טסלה מנסה לפצות באמצעות מחיר נמוך יותר, אסטרטגיה שהוכחה יעילה בעבר כשהחברה הפחיתה מחירים באגרסיביות בסוף 2022 ובתחילת 2023.

גרסת בסיס מוזלת מגדילה את שוק היעד ומאפשרת לטסלה להגיע ללקוחות שחיפשו עד כה רכב חשמלי במחיר נמוך יותר. עם זאת, המהלך גם מפעיל לחץ על המרווח הגולמי של החברה, שעמד על כ-16% ברבעון השלישי. השאלה המרכזית היא האם טסלה תוכל להוריד עלויות מספיק כדי לשמור על רווחיות סבירה גם במחיר נמוך יותר.

לטסלה ניסיון בהורדת עלויות לאורך זמן, מה שנקרא "העקומה הלוגיסטית" של חיסכון בעלויות. אופטימיזציה של חבילת הסוללה יכולה לחסוך מאות דולרים ליחידה, במיוחד אם החברה תשתמש בכימיה פחות יקרה או תפחית את כמות הניקל בתאים. במקביל היא יכולה לחסוך בפיצ'רים וחומרים מורכבים כך שהחיסכון לרוכשים יכול להגיע לאלפי דולרים. זו לא שאלה של בחירה, טסלה חייבת לעשות זאת לאור התחרות הסינית. 

התחרות מ-BYD מתחזקת מדי רבעון כשהחברה הסינית כבר עקפה את טסלה במכירות גלובליות של רכבים חשמליים. טסלה נחשבת איכותית יותר, אבל BYD מספקת מוצר טוב במחיר נמוך יותר. לכן, טסלה חייבת להוריד את העלויות ולהפחית את המחיר לצרכנים.