שמעון אלון אטיוניטי
צילום: יח"צ

קליק רוכשת את אטיוניטי הישראלית תמורת 560 מיליון דולר

בעלי המניות של אטיוניטי יקבלו 23.5 דולר במזומן עבור כל מניה של אטיוניטי, פרמיה של כ-18% על מחיר המניה בשוק
ירדן סמדר |

חברת קליק העוסקת בניתוח מידע, ואטיוניטי (סימול: ATTU) הישראלית הנסחרת בנאסד"ק, ספקית של פתרונות תוכנה לאינטגרציית המידע ולניהול ביג דאטה, הודיעו היום (ה') כי חתמו על הסכם מחייב במסגרתו קליק תרכוש את אטיוניטי תמורת כ-560 מיליון דולר.

על פי תנאי ההסכם, קליק תרכוש את כל המניות של אטיוניטי עבור כ-560 מיליון דולר במזומן. בעלי המניות של אטיוניטי יקבלו 23.5 דולר במזומן עבור כל מניה של אטיוניטי, המגלמים פרמיה של כ-18% על מחיר הסגירה האחרון של אטיוניטי, שעמד על כ-19.93 דולר למניה.

בהמשך לרכישה האחרונה של קליק את Podium Data והשקת זרז הנתונים של קליק (Qlik Data Catalyst), מספקת אטיוניטי יכולות הזרמת מידע בין פלטפורמות אשר תומכות במעבר לענן וניתוח מידע בזמן אמת. בקליק מציינים כי רכישה זו ממשיכה לבדל את קליק בכך שהיא מאפשרת לה לספק יכולת רחבה של ניהול מידע במסדי נתונים ומוסיפה לשורותיה צוות מנוסה של מומחי data.

שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי: "אנו נרגשים להצטרף לקליק, וכך לשלב את יכולות אינטגרציית המידע וניהול הביג-דאטה שלנו עם המובילה בניתוח מידע, כדי להאיץ את ההצלחה שלנו. אנו מאמינים שהעסקה משרתת היטב את טובתם של בעלי המניות (stakeholder) של אטיוניטי ומספקת לאטיוניטי חשיפה והיקף פעילות נוספים, שישרתו את מימוש התכניות האסטרטגיות שלנו, כאשר אנו ממשיכים לספק ללקוחותינו את המוצרים והשירותים המובחרים אליהם הם כבר התרגלו לצפות".

מייק קאפון, מנכ"ל קליק: "כוחה של אטיוניטי בהעברת מידע בזמן אמת בסביבות ענן מורכבות, תציב את קליק, באופן ייחודי, במקום בו היא תוכל לסייע ללקוחותיה להוביל מידע ולמצב את אסטרטגיית ניתוח המידע במסדי הנתונים שלהם. אטיוניטי הוכיחה צמיחה חזקה בשוק גדול ויחד אנחנו במקום טוב יותר לשרת את הלקוחות הארגוניים שלנו, יחד עם האיקו-סיסטם של השותפים שלנו, כדי לפתור את הבעיות המאתגרות ביותר בתחום המידע".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.