יומיים לפני החלטת הפד': עוד נתוני מאקרו מאכזבים מארה"ב

ביום חמישי הקרוב הפד' יצטרך להכריע האם להעלות את הריבית או לא, בינתיים הנתונים לא תומכים
מתן בן ברוך | (4)
נושאים בכתבה ארה"ב מאקרו

האירוע המרכזי של השווקים יגיע כמו שכולם כבר יודעים ביום חמישי הקרוב - הכרזת הריבית של הפדרל רזרב. אבל עוד לפני כן, הסוחרים מקבלים היום (ג') נתוני מאקרו פושרים במיוחד, שאולי עוד עשויים להכנס למערכת השיקולים של הבנק המרכזי בארה"ב.

נתון המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט בארה"ב שהתפרסם היום רשם עלייה של 0.2% ופספס את תחזיות הכלכלנים שעמדו על עלייה של 0.3%. נקודת אור אפשר למצוא דווקא בתיקון לנתון של החודש שעבר (יולי) שעלה מ-0.6% ל-0.7%. בכל מקרה, הסוחרים יכולים להיות מעודדים מכך שמדובר בחודש השני הרצוף בו הנתון רושם עלייה.

מן העבר השני, הסוחרים מקבלים נתון חלש מאוד בפעם השנייה ברציפות. מדובר במדד הייצור של האמפייר סטייט לחודש ספטמבר. המדד רשם פספוס גדול כשרשם קריאה של 14.67- נק' מול תחזית של 0.75- והמשיך בכך את הקריאה החלשה מהחודש שעבר, אז רשם המדד קריאה של 14.92- כאשר אז הצפי היה לקריאה חיובית של 5 נק'.

ואם הנתונים האלה לא הספיקו אז כבר לאחר זמן קצר התפרסם נתון הייצור התעשייתי לחודש אוגוסט שרשם ירידה של 0.4% לעומת תחזית הכלכלנים לירידה של 0.2% בלבד. נציין כי מדובר בנתון החלש ביותר שנראה מאז ינואר 2014.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עוקב אחרי הזקן 15/09/2015 18:37
    הגב לתגובה זו
    הזקן צדק הנתונים מארה"ב מוכיחים את טענתו שהצמיחה בארה"ב היא פקציה חחחחחחח אז מה זה משנה אם תהיה עלית רבית עכשו או עוד כמה חודשים?
  • 3.
    אז אם המצב גרוע אז איך הבורסה עולה (ל"ת)
    בומרנג 15/09/2015 18:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בר 15/09/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    שימו לב שבכל פעם שמתקרב מועד העלאת הריבית מתפרסמים נתונים שלילים בדרך כלל כדי להצדיק את המשך השמירה על ריבית אפסית ולא להעלותה גנט יודעת היטב שעליה בריבית תפיל את הבורסות ולכן לפני כל מועד עלית ריבית מתפרסמים נתונים שלילים
  • 1.
    אני חושב 15/09/2015 16:38
    הגב לתגובה זו
    כיוון שהחבאתם את שלמה גרינברג והכתבה אי שם שאי אפשר למצוא.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.