אלו המניות שמכות את ה-S&P500 בחודש ספטמבר כבר 5 שנים רצופות

מחפשים תשואה עודפת? הנה כמה מניות של חברות ענק שגם יודעות לספק את הסחורה במיוחד בחודש ספטמבר
מתן בן ברוך | (1)

ב-5 השנים האחרונות מדד ה-S&P500 רשם תשואה ממוצעת של 3.5% בחודש ספטמבר. אבל יש כמה מניות של חברות גדולות שהופכות את "החודש התשיעי" לזכור במיוחד-במובן הטוב של המילה. זאת כאשר הן מצליחות פעם אחר פעם להכות את המדד הבנצ'מארק.

חברת התעופה 'דלתא', ענקית המסחר המקוון 'אמאזון' ורשת המסעדות המקסיקניות 'Chipotle Mexican Grill' הן כמה מהשמות הבולטים שהצליחו להכות את המדד ב-5 השנים האחרונות.

משקיעים רבים מאמינים כי בחודש ספטמבר, מעט לפני סוף תוכנית ההרחבה הכמותית של ה'פד' עלול להגיע תיקון חד בשוק המניות שעלול להתברר בסופו של דבר כסופו של השוק השורי בוול סטריט. בנוסף על כך למשקיעים רבים יש זיכרונות רעים מחודש ספטמבר (אסון התאומים) מה שלא תורם למוניטין של חודש זה. כמובן שאין שום ערובה שגם השנה המניות האלו יציגו ביצועים עודפים על המדד, אך סביר להניח שגם במקרה של תיקון בשוק המניות האלו יהנו מ"יתרון" היסטורי מסוים.

הנה 6 המניות שהצליחו להכות את המדד בחודש ספטמבר ב-5 השנים האחרונות:

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כתבה של:לא לכאן ולא לכאן... (ל"ת)
    מאיר 04/09/2014 07:56
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.