גרף

סימן שורי: UBS מעלה את תחזית הרווח ל-S&P500 - "בינתיים הדו"חות חזקים"

ענק הבנקאות מתלהב מפתיחת עונת הדו"חות ומסמן 3 סקטורים חזקים. גולדמן זאקס עקף את התחזיות - הכנסות של 9.95 מיליארד דולר
יוסי פינק |

עונת הדו"חות בוול סטריט מחממת מנועים כאשר לפי שעה לפחות מ-10% מחברות ה-S&P500 כבר פרסמו את תוצאותיהן, ובאת זאת זה מספיק למחלקת המחקר של ענקית הבנקאות UBS בכדי להעלות את תחזית הרווח לחברות המדד היוקרתי.

ב-UBS העלו אתמול בלילה את תחזית הרווח המינימלי לחברות ה-S&P500 מ-24 דולר למניה ל-24.5 דולר למניה אך בינתיים הותירו את מחיר היעד למדד על 1,475 נקודות בסוף 2012 (אפסייד של 7.7% משער הסגירה אמש). בבנק ממליצים בעיקר על סקטור הפיננסים, סקטור האנרגיה וסקטור הטכנולוגיה. להלן - גרף ה-S&P500 מתחילת 2012:

"כאשר אנחנו מסתכלים על תחילתה של עונת הדו"חות ל-Q1 (בינתיים 8.7% דיווחו), אנחנו רואים שבינתיים התוצאות שיצאו הן חזקות מאוד. הרווח של החברות שדיווחו עקף את התחזיות ב-10.4% וההכנסות עקפו ב-2.8%", כותבים ב-UBS ומוסיפים כי "לא ממש הופתענו מכך שהדו"חות שיצאו עקפו את התחזיות שכן למרות העוצמה שהראתה הכלכלה, במהלך הרבעון האנליסטים דווקא הורידו את תחזיותיהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.