ברננקי מאבד ההזדמנות להשיק 'QE3' לפני הבחירות לנשיאות - חשש לכסאו

יו"ר הפדרל ריזרב מצוי בדיסאוננס משלו - האם להשיק QE3 ולהגדיל את סיכוייו להמשיך בכהונתו או להמשיך במשנתו כי הכלכלה האמריקנית צריכה עוד זמן?
עידן קייסר | (2)

הדיסאוננס של המשקיעים האמריקניים מוסיף להתחזק בימים אלו, כאשר רצף של נתוני מאקרו חיוביים התפרסמו לאחרונה, ומציבים את יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בעמדה קשה. פרשני CNBC טוענים כי גם אם אתם חושבים שהשיח של התקשורת על תוכניות תמריצים כאלה ואחרות הוא לא אמיתי, אתם צריכים לחשוב פעם נוספת - כי זה באמת מה שמניע את המשיקיעים ואת השווקים.

השיפור האחרון, כותבים ב-CNBC, אומר שיושב הראש של הפדרל ריזרב לא יוכל להשיג את התמיכה אותה הוא צריך על מנת לקחת החלטה על תוכנית תמריצים מוניטרית אגרסיבית (או QE3) לפחות עד דצמבר. הכלכלנים מוסיפים להעריך כי עניין זה ישאיר אותו ללא כוח ריאלי עד שהנתונים ישובו להציג תמונה עגומה או עד ששוק ני"ע בארה"ב יפול.

נפילתו של שוק ניירות הערך האמריקני בחודש נובמבר עלול לעלות לנשיא אובמה בבחירתו שוב לתפקיד, ולעלות גם בתפקידו של יו"ר הפדרל ריזרב ברננקי, כאשר המועמדים הרפובליקנים ראיין ורומני ידועים כמבקרים חריפים של ראש ה'פד'.

"הסיכויים לפעולה של נציגי הוועדה הפדרלית לשוק הפתוח (FOMC) לאחר נתון המכירות הקמעונאיות החזק שפורסם לאחרונה הם נמוכים כעת הרבה יותר" אמר רוברט סאבאג', מנהל המחקר ב-Track.com. "אם ה-S&P500 יירד מתחת לרמה של 1,280 נקודות או פחות, אובמה בסיכון. אם מיט רומני ייבחר לנשיאות, סביר להניח שהוא לא ימנה את ברננקי", הוסיף סאבאג'.

"אנחנו מאמינים כי זה הפך ליותר מסביר כי ה'פד' ימתין עד דצבמבר לפחות כדי להמתין לאישור כי הכלכלה האמריקנית אכן חלשה ולסיום מבצע ה'טוויסט'" כתבו השבוע כלכלנים בבנק מריל לינץ'.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קבלה 16/08/2012 05:46
    הגב לתגובה זו
    קבלה
  • 1.
    כותבי תרחישים12-11-1 15/08/2012 20:11
    הגב לתגובה זו
    ביחד עם מנהיגי היורו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.