מניית אפל בדרך לנפץ את מחיר שיא כל הזמנים בצפייה להשקת ה'אייפון 5'

המניה רחוקה רק 0.7% ממחיר שיא כל הזמנים מאפריל השנה. הצפייה להשקת 'אייפון 5' ואולי 'אייפד מיני' שלחו אותה לזנק 10% תוך ימים
אריאל אטיאס | (3)

ספקולציות על השקת מוצרים חדשים וצפייה ענקית להכרזה הגדולה ביותר אי פעם בהיסטורית החברה, שלחו את מניית אפל (סימול: AAPL) לזנק ב-56% מתחילת השנה ולהתקרב לרמות מחירי שיא כל הזמנים, פחות משנה מאז פטירתו של מייסד והמנכ"ל המיתולוגי של חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם.

מניית אפל ננעלה ב-9 באפריל השנה בשער של 636.23 דולר למניה – הגבוה אי פעם והמשקף לחברה שווי שוק של 619.3 מיליארד דולר. את יום המסחר האחרון נעלה מניית אפל במרחק של רק 0.7% מהשיא, במחיר של 631.69 לאחר שטיפסה בכ-10% מה-26 ביולי. נציין, כי השער הגבוה אי-פעם שרשמה החברה במסחר התוך יומי היה 644 דולר.

בשוק מעריכים שענקית הטכנולוגיה תשיק בחודש הבא את דגם האייפון 5 (iPhone 5), לו מחכים בשוק עוד מלפני הצגת האייפון 4S ואת האייפד מיני (iPad Mini), מוצר שנחשב בעבר ליצירה בדיונית אחרי שסטיב ג'ובס גינה את הרעיון להשיק מחשב לוח קטן יותר. ג'ובס אומנם לא שלל ישירות את האפשרות מיני אייפד, אך היה קשה להתעלם מהתלונות שלו על גרסה בפורמט 7 אינץ'.

ע"פ דיווחים של ספקי רכיבים של אפל ומקורות אחרים בתעשייה אפל החליטה בסופו של דבר לפתח אייפד קטן יותר. הופצו שמועות רבות לגבי תוכנות בלעדיות שעשויות להיות משולבות בטאבלט וכמו כן דיווחים על עיכובים שטענו שהמכשיר לא ישווק עד 2013.

אפל צפויה כעת לחשוף לפחות מוצר אחד ב-12 בספטמבר, למרות שהחברה עדיין לא אישרה את השמועה בנושא. אנליסטים רבים מאמינים שאפל תחשוף את האייפון 5 באותו היום ותתחיל לשווק אותו לא יותר משבועיים לאחר ההשקה.

בן רייצס, אנליסט הטכנולוגיה של ברקליס קפיטל המחזיק במחיר יעד של 750 דולר למניה, מעריך בהתבסס על נתוני יצרניות הרכיבים במזרח, שאפל לא תוכל לעמוד בביקושים לאייפון בספטמבר, במידה והיא תשיק את המוצר, אבל צופה זינוק ביכולת האספקה ברבעון הרביעי ולקראת החגים. הוא שיקלל במודל שלו מכירה של 23.4 מיליון אייפונים ברבעון הנוכחי ו-40.5 מיליון ברבעון הרביעי. הוא חושב שהקצב אפילו יכול להיות גבוה יותר ברבעון שהסתיים במארס 2013, עם קצב של 42.6 מיליון אייפונים שיכלול אולי את השקת המוצר בסין.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ותנו לתפוח הזהב שלנו לעלות בשקט, בלי הנאחס שלכם (ל"ת)
    תפסיקו לבלבל תמוח 15/08/2012 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אפל=שורט. תקופת הזוהר מאחוריה (ל"ת)
    האחד 15/08/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורי 15/08/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    ונפלתי באפירקה לא נורא מי שמאמין לא מפחד
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.