הרוויח 2.11 מיליארד ד' ברבעון הראשון, מקפיצה את הדיבידנד ב-30%

חטיבות המסחר בסחורות, מטבעות ואג"חים יצרו הכנסות של 3.46 מיליארד דולר. גם קוקה קולה עקפה את התחזיות באלגנטיות
ג'וש דוקרקר |

עונת הדוחות בוול סטריט מתמקדת השבוע בתאגידים הגדולים והיום המדווחות המרכזיות הן גולדמן זאקס (סימול: GS) וקוקה קולה (סימול: KO). הפירמות הגלובלים עקפו את התחזיות כשמנכ"ל גולדמן הצביע על האטה בפעילות הכלכלית העולמית.

גולדמן זאקס, בית ההשקעות האמריקני המוכר, רשם ברבעון הראשון של 2012 רווח של 2.11 מיליארד דולר או 3.92 דולר למניה, מעל לקונצנזוס התחזיות שאמד רווח של 3.55 דולר למניה. באותו רבעון בשנה שעברה הרויחה גולדמן 2.74 מיליארד דולר או 1.56 דולר למניה.

בשורת ההכנסות רשם הבנק קיטון ל-9.95 מיליארד דולר לעומת 11.89 מיליארד דולר באותו רבעון בשנה שעברה. תחזיות הכלכלנים צפו הכנסות של 9.45 מיליארד דולר. הנהלת החברה הודיעה על העלאת הדיבידנד ל-46 סנט למניה.

בנקודות הבולטות בדו"ח הנוכחי ניתן למצוא את הרווח ממסחר בחטיבות הסחורות, מטבעות ואג"חים שהכניסו כ-3.46 מיליארד דולר ברבעון האחרון. ההון הנזיל של הפירמה הסתכם ב-171 מיליארד דולר נכון לסוף התקופה.

מנכ"ל גולדמןזאקס, לויד בלנקפיין, אמר כי הוא "מרוצה מהתוצאות החזקות לרבעון. שווקים חזקים יחד עם עומק החדירה של מוצרי הבנק שיפרו את התוצאות ברוב התחומים, למרות שפעילות הלקוחות נשארה נמוכה".

קוקה קולה

גם קוקה קולה הציגה היום דו"ח טוב שעקף את התחזיות. יצרנית המשקאות הגדולה בעולם הרוויחה ברבעון הראשון 2.05 מיליארד דולר או 89 סנט למניה, מעל לתחזיות שציפו ל-0.87 סנט למניה ומעל לרווח באותה תקופה אשתקד שהסתכם ב-1.9 מיליארד דולר או 82 סנט למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.