חברת החשמל לישראל היא אחד התאגידים הגדולים והמשמעותיים במשק, האחראית מסורתית על ייצור, הולכה וחלוקה של החשמל למשק כולו. החברה נמצאת בלב רפורמת משק החשמל, שמטרתה לפתוח את הענף לתחרות, להפריט תחנות כוח ולהפריד בין פעילויות הייצור וההולכה. כתאגיד עתיר עובדים
וחוב, היא מצויה תדיר במוקד דיונים על יעילות, תעריפי חשמל, יחסי עבודה ומעבר לאנרגיות מתחדשות. החלטות רשות החשמל על התעריף משפיעות ישירות על חשבון החשמל של כל בית בישראל. בעמוד זה מסוקרים התקדמות הרפורמה, מכירת תחנות הכוח, שינויי תעריפים, אמינות אספקת החשמל
ומעבר המשק לאנרגיה ירוקה.
רשות החשמל פרסמה לשימוע ציבורי מתווה לטיפול בתקלה בגביית התעריף המערכתי מבעלי מערכות סולאריות על גגות. העלות המצטברת נאמדת בכ-65 מיליון שקל, והרשות מציעה לחייב את חברת החשמל במרבית הסכום. תגובות הציבור יתקבלו עד 16 ביולי
דירקטוריון תמר פטרוליום קבע כי ההצטרפות למזכר ההבנות שנחתם ביולי "לא מיטיב עם השותפות"; החוזה החדש עם חח"י לא יחתם - המחלוקת צפויה לעבור להליך בוררות בלונדון
במהלך כנס של רמי"י מתח מאיר שפיגלר ביקורת חריפה על רשות החשמל והאשים אותה ברגולציה מיותרת שהובילה בין היתר למחירים נמוכים במכרזים על קסם ושורק - "הגיע הזמן לעשות שידוד מערכות שם. שיתנו לשוק להיות בתחרות אמיתית"
המכרז הוא של חברת החשמל, לקריאת מונים בכמה אזורים ברחבי הארץ, בהם איילון, שרון והשפלה. היקף ההכנסות השנתיות הצפויות ממתן השירותים על פי המכרז מגיע לכ-18 מיליון שקל בשנה, והוא עשוי להתארך לשנתיים נוספות
איך זה שמאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל מרוויח פחות משורה של סמנכ"לים ובכירים בחברה, מה הבעיה הגדולה בחברות ממשלתיות ומה האיום הגדול על החברות הממשלתיות והצבא שפוגע בכולנו?