פיימי Payme
צילום: אור קפלן

פייאם מגייסת 20 מיליון דולר לניהול הוצאות - מבלי לקבוע שווי

התקררות השוק משפיעה על החברות. החברה גייסה בסבב 'סייף', כלומר השווי ייקבע בהמשך; בסבבים הקודמים (סיד ו-A) גייסה החברה 27 מיליון דולר. החברה רוצה לסייע לחברות לבצע עסקאות פיננסיות שונות
תומר אמן |

חברת הפינטק פייאם (PayEm), המנהלת פתרונות ניהול הוצאות ורכש לחברות, הודיעה על גיוס של 20 מיליון דולר בגיוס הון ועוד 200 מיליון דולר בגיוס קרדיט (כלומר הלוואה), מקרן האשראי של ויולה, קבוצת מיצובישי, קרן הון סיכון קולברטיב פאנד ואחרים. 

 

הגיוסים הללו מצטרפים לגיוס של 27 מיליון דולר בסבב seed ו-A, בהובלת הקרנות Pitango First, NFX, גלילות קפיטל, Local Globe, ופרש פאנד. 

 

החברה שהוקמה בינואר 2020 מספקת מערכת SaaS חכמה לניהול הוצאות ורכש לחברות. היא רוצה לאפשר ניהול ושליטה מלאים על תהליך הרכש: בקשת תשלום, ביצוע והצמדת חשבונית, אוטומציה של תשלומים, ניהול ספקים, והנפקה מיידית של כרטיסי אשראי חכמים (וירטואליים ופיזיים). לדברי החברה, הפתרון מאפשר לצוותים פיננסיים שליטה ובקרה על הוצאות החברה השוטפות תוך עמידה במסגרת תקציב, לצד מתן עצמאות לעובדים והטמעת תהליכי עבודה יעילים, החוסכים זמן וכסף. המערכת על פי החברה גם עשויה לתמוך במורכבויות הפיננסיות של חברות רב לאומיות.

לחברה משרדים בסן פרנסיסקו ותל אביב. בשנה שחלפה, PayEm הגדילה את כמות הלקוחות שלה ב-300% ואת הכנסותיה ב-550% - אבל כמיטה המסורת של חברות פרטיות, זה לא אומר שום דבר. עליה מ-4 לקוחות ל-16 לקוחות זה גידול של 300%, אבל העובדה שהאחוזים גבוהים לא אומרת כלום על המספרים בפועל.

 

כיום, יותר ויותר החלטות לגבי ספקים ופתרונות SaaS מתקבלות ישירות על ידי עובדים במחלקות שונות בארגון. שינוי תפיסה זה יצר מורכבויות חדשות עבור צוותים פיננסים, הנדרשים כעת לעקוב אחר אלפי עסקאות מדי חודש, לעתים באמצעות טכנולוגיה מיושנת שאף מחייבת עבודה ידנית. זאת במקביל לצמיחה מתמדת בנפח התשלומים העובר מדי שנה בין עסקים, אשר לפי דו"ח של חברת Nilson, המתמחה בחקר תשלומי אשראי ותשלומי מובייל, עומד כיום על יותר מ-127 טריליון דולר וצפוי להגיע ל-200 מיליארד דולר עד 2028 בארצות הברית בלבד.

 

הפלטפורמה של PayEm מבצעת אינטגרציה מלאה עם מערכות הכספים וה-ERP של הארגונים ומציעה פתרון מתקדם המאפשר תהליכי עבודה יעילים ומותאמים אישית. צוותים פיננסיים הפועלים בארגונים בינלאומיים נאלצים להתמודד עם רובד מורכבות נוסף: חברות הבת המקומיות של תאגידים אלו עובדות בצורה מבודדת ("Silo" - מערכות שלא בהכרח מתקשרות אחת עם השנייה) ומשתמשות בשירותים בנקאיים ופיננסיים מקומיים. מצב זה מפצל את עבודת הארגון והבקרה התקציבית ויוצר עומס נוסף של עבודה ידנית. פלטפורמת PayEm תוכננה מלכתחילה עבור פעילות בינלאומית, טכנולוגיית החברה מציעה יכולות חדשות: צוותי כספים המשתמשים ב-PayEm יכולים להעביר כסף בקליק אחד ב-130 מטבעות שונים. 

 

איתמר ג'ובני, מנכ״ל החברה: ״זהו צעד משמעותי עבור הגדילה של החברה. המימון מאפשר לנו לתמוך באופרציה של לקוחות עם תשלומים והוצאות בסדר גודל נרחב בהרבה, ולהעניק מסגרת משמעותית לפעילות כרטיסי האשראי של הלקוחות. תמיכה זו מאפשרת לנו להמשיך לפתח את הפלטפורמה שלנו."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.