נטפליקס סטרימינג טלויזיה באינטרנט
צילום: יח"צ

נטפליקס משילה 1.6% ברקע לדו"חות

החברה מציגה הכנסות של 4.19 מיליארד דולר במהלך הרבעון האחרון, נמוך מצפי המוקדם. בנוסף, החברה צופה רבעון חלש יחסית
עמית נעם טל | (4)

ענקית הסטרימינג נטפליקס (סימול:NFLX) פרסמה אמש לאחר סגירת המסחר את תוצאותיה לרבעון האחרון, ומאכזבת את המשקיעים. מניית החברה, שזינקה שביצעה תנודה חדה למעלה בחודש האחרון משילה הערב 1.6%.

הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-4.19 מיליארד דולר, נמוך מהצפי המוקדם שעמד על הכנסות של 4.21 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח מתואם של 30 סנט למניה, גבוה מהצפי שעמד על 24 סנט.

הנתונים הפיננסים של החברה

החברה ממשיכה להגדיל את מספר לקוחותיה: כ-1.53 מיליון לקוחות חדשים נוספו בארה"ב. בעולם הוסיפה החברה 7.1 מיליון לקוחות. נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה על העלאת מחירי החבילות ללקוחותיה בארה"ב (לכתבה המלאה).

החברה מנמיכה תחזיות לרבעון הקרוב: צופה כעת הכנסות של 4.49 מיליארד דולר, לעומת צפי מוקדם להכנסות של 4.6 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מניה קומבינה 19/01/2019 18:46
    הגב לתגובה זו
    מגדילה מנויים והכנסות קטנות. אפל דיסני ואמזון ימחקו אותה בקרוב
  • 3.
    יובל 18/01/2019 14:27
    הגב לתגובה זו
    על התוכן נרשמת כהשקעה. אחרת הייתה בהפסדים כל רבעון.
  • 2.
    אין שום סיבה לירידת המניה, עם האלעת מחירים הרווחים רק י (ל"ת)
    נועם 17/01/2019 23:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלומי 17/01/2019 23:28
    הגב לתגובה זו
    נטפליקס ואפל הם רק יריית הפתיחה לדוחות מאכזבים והנמכת תחזיות לעתיד. מכפילי רווח גבוהים מידי וכעת השוק ממשש רווחים בנאסדק. הולך להיות מפולת בקרוב. חברות לא מצליחות למנף את עצמם יותר. מחר שחיטה מתחילה.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.