עברו ל'יחסים פתוחים': זינגה התרסקה 12% לאחר עדכון ההסכם עם פייסבוק

מעתה פייסבוק תוכל לפתח משחקים בעצמה וזינגה לא תורשה לנתב שחקנים הרחק מהפלטפורמה של הרשת החברתית הגדולה בעולם
דניאל פליישר | (2)

נראה ששאיפותיה של חברת המשחקים זינגה (סימול: ZNGA) להוריד את התלות שלה בפייסבוק (סימול: FB) באמצעות פלטפורמת משחקים נפרדת משלה עלתה לה ביוקר, לאחר ששתי החברות עדכנו את ההסכם בן השנתיים שלהן שכעת מתייחס לזינגה באופן שווה כמו כולן ואוסר עליה למשוך שחקנים הרחק מהרשת החברתית הגדולה בעולם.

החוק החדש הזה נמצא בכל חוזה שנחתם בין פייסבוק למפתחת משחקים שמעוניינת להשתמש בבסיס המשתמשים האדיר שלה, שמונה כמיליארד בני אדם, והוא מבטיח ששחקנים ישארו בדפי הרשת החברתית, כמו גם ההכנסות שיגיעו איתם.

סעיף נוסף שנכנס להסכם בין זינגה ופייסבוק, ויכנס לתוקף גם כן ב-31 למרץ 2013 עם כל השינויים, הוא האפשרות של האחרונה לפתח מעתה משחקים משלה אבל דובר של הרשת החברתית אמר כי "אנחנו לא בעסקי פיתוח המשחקים ואין לנו אף תוכנית להפוך לכזו בעתיד".

מנגד, זינגה לא מחוייבת יותר להציג פרסומות של פייסבוק במשחקים שלה ולא תחוייב להשתמש ב'פייסבוק קרדיט' - מערכת לרכישת משחקים, תוספות ואביזרים אינטרנטיים במשחקיה. בחברת המשחקים מאמינים כי הדבר יעניק להם יותר גמישות בעוד שהם ימשיכו לפתח את פלטפורמת המשחקים שלהם בנפרד מרשת הפייסבוק.

מנכ"ל זינגה, ברי קוטל, אמר בצהרתה לעיתונות כי "ההסכם המתוקן עם פייסבוק ממשיך את שיתוף הפעולה המוצלח ונותן לנו בו זמנית את הגמישות להבטיח את הזמינות האוניברסלית של המוצרים והשירותים שלנו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הבנת הנקרא 30/11/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    למאריק אני רואה שיש לך בעיה בהבנת הנקרא הכוונה היא מונה כמיליארד משתמשים ללא שמונה.....
  • 1.
    מארק צוקרברג 30/11/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    8 מליארד זה כל העולם, ובינתים לחצי מהם אין בכלל מחשב. לפייסבוק יש מליארד משתמשים, הגיע לשיא לפני כחדשיים
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.