קבוצת הביטוח מציגה עלייה של כ-7% ברווח הכולל ועלייה של כ-13% ברווח מעסקי הליבה, אבל התשואה להון ירדה ל-16.1% לעומת 18.7% ברבעון המקביל; Max רשמה ירידה קלה ברווח לפני מס, והמרווח הפיננסי העודף ירד ל-72 מיליון שקל
זהו הסכום שהחברה תכננה לגייס, ואולם במקום דיסקאונט של 4%-7%, הנפיקה במחיר השוק שכן הביקושים היו 750 מ'. הדיסקאונט עמד בלב הטיעון של אלפרד אקירוב, בעלי אלרוב שמחזיק ב-15% מכלל, לבטל את הגיוס. הסכום שנכנס לקופה ייקר את הסכום הנוסף שיצטרך לשם הגעה ל-30% שליטה בחברה בכ-90 מ'
כלל טוענים כי מטרת ההנפקה הינה "לטובת החברה", ואין מטרתה לדלל את בעלי המניות (אבל בכל הנפקה יש דילול אז זה תירוץ מוזר). עוד נמסר כי ההצעה נדחתה כי לא ברור מתי אקירוב יוכל להשקיע, וכן בשל החשש מהנזק שיגרם לחברה בעקבות ההשהייה
אקירוב תוהה מה מטרת גיוס הכסף והאם נבחנו חלופות לרבות האפשרות שאלרוב תשקיע בחברה במחיר טוב יותר לטובת בעלי המניות ודורש לקבל את פרוטוקולי הדיונים ביחס להחלטה. כלל: החברה והדירקטוריון ניהלו הליך מובנה כשטובת החברה לנגד עיניהם
המניה יורדת כ-7.5% בעקבות הדיווח. ההנפקה, אם תצא לפועל, תעשה על בסיס תשקיף מדף מסתיו 2019, שהוארך עד סוף אוגוסט השנה. התמחור הצפוי הוא 7.28-7.52 שקל למניה, מול שער הבסיס הבוקר שהיה 7.8 שקלים
מיולי עד היום הרוויחה כלל ביטוח 350 מיליון שקל בהשקעות בבורסה ובהמשך לרווח של 500 מיליון שקל ברבעון השני, והפסד של 550 מיליון שקל ברבעון הראשון - היא שמה פס על המשבר; האם חברות הביטוח הן השקעה טובה?