רדנוט, שמפעילה פלטפורמת תוכן ומסחר עם יותר מ-400 מיליון משתמשים בחודש, נערכת להנפקה בהונג קונג. לפי דיווחים, הרווח שלה עשוי להגיע השנה לכ-3 מיליארד דולר
מדד מנהלי הרכש בתעשייה ירד במאי ל-50 מ-50.3, בדיוק על הגבול בין התרחבות להתכווצות. המדד הלא-תעשייתי התאושש ל-50.1, אבל נתוני אפריל כבר הדליקו אצל כלכלנים צורך בתמיכה חזקה
הרווחיות במפעלים רשמה את הקצב החד ביותר מאז נובמבר 2023, כשמחשוב-אלקטרוניקה וכרייה מובילים. הצריכה המקומית והנדל"ן ממשיכים לגרור את הפעילות, וחלק מהענפים עדיין רושמים ירידות חדות.
וואווי מציגה ארכיטקטורת שבבים חדשה ומצמצמת את הפער מול אנבידיה: הכנסות של 127 מיליארד דולר, השקעות מו"פ של 26 מיליארד דולר ב־2025
ויעד ל-1.4 ננומטר עד 2031 ללא ציוד מערבי. אנבידיה מאבדת נתח בסין ואפל מרגישה את הלחץ בסמארטפונים
סין היא שוק ענק עם ביקוש רב מצד חברות ענן, AI, תעשייה וענן, אך בעקבות המגבלות האמריקאיות על ייצוא למדיה, אנבידיה נדחקת החוצה ממנה, והמרוויחה הגדולה מכך היא וואווי כאשר סין רוצה לבנות תחלופות מקומיות לוואקום שנוצר
אחרי כמעט עשור שבו חברות התעופה הסיניות כמעט לא הזמינו מטוסים חדשים מבואינג, בייג'ינג מאשרת רשמית רכישת 200 מטוסים מהחברה האמריקאית. העסקה מגיעה לאחר פסגת טראמפ-שי, אך בוול סטריט התאכזבו מהיקף ההזמנה
פרויקט הגז הענק בין מוסקבה לבייג'ינג חוזר לשולחן כשנשיא רוסיה ונשיא סין נפגשו היום בבייג'ינג, אך למרות הלחץ על שוק האנרגיה והצורך הרוסי הדחוף בשוק חלופי לאירופה, סין ממשיכה ללחוץ על המחיר ולא ממהרת לסגור עסקה.
בבנק השווייצרי מעריכים כי הירידה במתיחות בין ארה"ב לסין מאפשרת לשוק לחזור להתמקד בצמיחה וברווחיות. ב-UBS מסמנים את מניות הטכנולוגיה הסיניות בהונג קונג כהזדמנות מעניינת, על רקע הזינוק בהשקעות ב-AI והערכות שווי שנחשבות נמוכות יחסית
רוסיה וסין נערכות לחתום על הסכמים חדשים בתחומי האנרגיה, התחבורה והטכנולוגיה, בזמן שמוסקבה מחפשת דרכים לעקוף את הסנקציות המערביות ובייג׳ינג מנסה לחזק את מעמדה מול ארה״ב
האפשרות להזמנה של 200 מטוסים מסין אמורה לעזור לבואינג, אבל בשוק ציפו כנראה לעסקה גדולה בהרבה. המניה ירדה למרות החדשות, הפער מול הציפיות הכביד על הסנטימנט, וברקע עדיין עומדים צבר הזמנות ענק, בעיות ייצור מהשנים האחרונות ושוק סיני שיישאר קריטי לבואינג
גם אם העסקה הנוכחית לא משנה את התמונה לבד