- 1.3 מיליון מכוניות בשנה: BYD מאיימת לנגוס בטסלההחברה השקיעה במפעל חדש 4.3 מיליארד דולר, נכנסת חזק לאירופה וגם לישראל. לאחרונה הפחיתה גם את מחירי הרכב, כדי לנסות ולהשתלט על חלק מהעוגה של אלון מאסק. איך זה ייגמר?
דעה
לאל על יש הזדמנות לשפר את התדמית שלה - אבל היא מעדיפה כסףאל על זכתה למתנה של פעם בחיים עם קבלת האישור של עומאן להשתמש במרחב האוויר שלה ולקצר את נתיבי הטיסה למזרח בשעתיים וחצי; אבל החיסכון המשמעותי בזמן ובדלק טרם תורגם להוזלה - אפילו סמלית - במחיר הטיסה; האם באל על לא רוצים לשפר את התדמית?- הפתרון השגוי של עיריית תל אביב: מעלה את מחירי החניה - לתושבי חוץהעירייה בוחרת בפתרון הקל, שלא יעורר עליה את זעם התושבים, אבל הוא לא יפחית את העומסים בת"א מהסיבה הפשוטה - העומס נובע מכך שתושבי העיר עצמם מחזיקים יותר מדי מכוניות במרכז העיר, ובמהלך הזה העירייה לא מעודדת אותם להפחית את השימוש בו. כדי לפנות מכוניות צריך להגביל דווקא את החניה חינם מתחת לבית לתושבי העיר
דוחות
ארבה מתרסקת 16%, שת"פ עם טסלה? לא באמת. גם התוצאות והתחזית חלשותלמרות השמועות שרצו, אפשר היה להריח ולקרוא בין השורות שאין באמת שת"פ עם טסלה. ובכל זאת - לכו תדעו, זה עוד יכול לקרות בהמשך; ארבה מכרה אשליות לציבור המשקיעים במיזוג הספאק, לא עומדת בתחזיות מאז וגם לא בציפיות השוק. גם בשנה הקרובה היא לא תעמוד בציפיות. המשקיעים נאלצו לראות את ההשקעה שלהם נחתכת ב-52%. האם היא תשרוד והאם היא תצטרך בדרך גם לפטר עובדים ולגייס כסף?דוחות
אל על צופה לצמוח ב-15% בשנה במשך חמש השנים הבאותדוחות סבירים לרבעון רביעי, המשך עלייה בביקושים ברבעון הראשון; האם אל על החדשה השאירה את אל על הישנה מאחור?דוחות
ריביאן בדוחות מעורבים - המניה נופלתמודיעה על המשך בעיות בשרשרת האספקה, מצפה למסור פחות רכבים מהצפי- מחירי הדלק ירדו ב-3 אגורות ל-6.81 שקלים לליטרבחודש שעבר המחירים קפצו לרגע אבל אז הממשלה הורידה אותם בחזרה ל-6.84 שקלים, באמצעות הוזלת מס הבלו
פרסום ראשון
גם ישראייר תיהנה מהטיסות מעל עומאן: מתכננת להתחיל לטוס להודוקיצור זמני הטיסות למזרח בשעתיים וחצי העלה היום את מניית אל על ב-3%, אבל ישראייר דווקא ירדה, כי בשוק לא חשבו שזה רלוונטי לחברה. לביזפורטל נודע כי ישראייר שוקלת לפתוח טיסות לערים מומבאי וגואה - לקראת החורף- האוצר: בלי מס נסיעה על רכבים חשמליים- פקקי התנועה יחריפו משמעותיתעל פי הנתונים, 19.7% מכלי הרכב החדשים בישראל הם חשמליים או היברידיים (14% חשמליים), דומה לממוצע באירופה ומעל היעדים. זה מצוין כמובן מבחינת זיהום אוויר אבל רכב חשמלי נוסע יותר קילומטרים (כי הוא זול יותר לנסיעה). באוצר רוצים להחיל מס נסיעה על כלי רכב חשמליים - והאמת שהם צודקים (צריך להחיל את זה רק באזורים עמוסים ולא בכל הארץ)