- כל מה שרציתם לדעת על רישוי הקורקינטים והאופניים החשמלייםלאחר שנים ששוק הקוקינטים והאופניים החשמליים היה פרוץ לכל, השיק משרד התחבורה תקנות רישוי להסדרה בתחום; בין היתר תוטל חובת רישוי הכלים במשרד הרישוי והצגת לוחית רישוי עליהם, לצד הרחבת סמכויות הפקחים העירוניים
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולןריאנאייר, גידרה את עצמה כאשר רכשה מלאי נפט עוד כשהיה ב-65 דולר לחבית, ובכך היא נמנעת מעליית מחירי הדלק שזינקו בחצי שנה האחרונה, בנוסף החברה לא קיצצה את כח האדם שלה וכעת, היא מוכנה יותר מכולן לגל הביקושים שמגיע לאחר דעיכת הקורונה
ראיון
מה יקרה כשאגרת הגודש תיכנס לתוקף? "האגרה הכרחית, אבל במודל אחר"פרופ' עומר מואב לביזפורטל: "הטענה שמדובר בנטל איננה נכונה, זוהי חלוקה אחרת של הנטל"; על מודל התשלום: "מודל הטבעות שגוי. אדם שייסע בתוך הטבעת לא ישלם. מודל נכון הוא לפי מצלמות ברמזורים; על כל רמזור משלמים 20 אגורות"- האם מנית טסלה עומדת לפני שוק שורי? יש הסבורים שכן"הירידה הפתאומית האחרונה של 40% עד 60% בזמני ההמתנה להזמנות חדשות משקפת רק נורמליזציה של צבר ההזמנות"; לטסלה יש כעת ארבעה מפעלי הרכבה שיכולים לייצר, אולי, 2.5 מיליון יחידות בתוך כמה שנים
- אובר חוקרת פרצת אבטחה והמניה יורדת 5%דיווחים כי עובדים באובר קיבלו הודעת Slack מאדם שטוען שהוא האקר שהצליח להשיג גישה לחלק מהתשתית מבוססת הענן של החברה הביאו לכך שהחברה נעלה את מערכות הנתונים שלה עד לסיום הבדיקה
- למה קוואנטום סקייפ, צ'ארג' פוינט וגם בלינק עלו אתמול?שלוש המניות זינקו עד 11% במהלך המסחר, אך לבסוף עלו רק ב-3-6%. מה שהוביל לכך זה ש-35 מדינות בארה"ב קיבלו אישור לתוכניותיהן לפתח תשתית טעינה לרכבים חשמליים, תוך שימוש בחלק מ-5 מיליארד דולר שהוקצו בחוק התשתיות. בנוסף - אנליסט כתב ש"תחזיות הצמיחה עבור רכבים חשמליים עדיין נראות שמרניות"
- הרכבות מחזיקות את ארה"ב קצר ויקבלו תוספת של 24% לשכר ו-11 אלף ד'ככה זה כשיש לך פוטנציאל גדול להזיק למדינה שלך - איגודי העובדים של הרכבות איימו לשבות בשבוע הבא ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן נכנע לסחטנות וייתן להם בונוסים שמנים - בהסכם שהוא אפילו רק הסכם זמני, כלומר עוד לא סיכום קבע
- ריביאן: "צופים ביקושים גדולים לרכבים חשמליים"בעקבות חבילת האינפלציה שביידן חתם, שבתוכה נמצא גם סעיף הטבות המס לרוכשי רכב חשמלי בארה״ב, מנכ״ל ריביאן צופה שהחברה שלו ושוק ה-EV בכלל, יראה ביקושים גדולים בשנה הקרובה
- למה האוטובוס מדלג עליכם בתחנה? לא רק מהסיבה שחשבתםאופן סבסוד התחבורה הציבורית בישראל למפעילות הקווים מבוסס על מרחקי הנסיעה ולא על מספר הנוסעים; אם כך, מה הפלא שעל הנהגים מופעל לחץ לסיים את הנסיעה במהירות ומיד לצאת לאחת חדשה כאשר הק"מ הוא המהות ולא האזרח?