דו"ח המבקר
מבקר המדינה: כך זינקה עלות הקו האדום בת"א ב-75% - איך לעזאזל?העלות המקורית הוערכה ב-10.7 מיליארד שקל ובפועל הפרויקט עלה ל-18.7 מיליארד. איפה האחראים על המחדל? הכסף הזה הוא של כל אזרחי ישראל והוא הלך לפח- לקראת החגים האמריקאים: מספר הנוסעים חוזר לטרום הקורונה - וחברות התעופה ירוויחויותר מ-4.5 מיליון בני אדם צפויים לטוס בסופ"ש הקרוב, כמעט כמו המספרים ב-2019. אחרי הקורונה חברות התעופה רוצות לחגוג וזה יבוא לידי ביטוי גם בתוצאות שלהן לרבעון הרביעי
- 19 פעמים בשנה: ריקול ל-321 אלף מכוניות מפיל את מניית טסלה ב-7%יצרנית כלי הרכב החשמליים מציינת שתקלה בתוכנה עלולה לגרום לפנסים האחוריים להיכבות לסירוגין ולהגדיל את הסיכון לתאונה. רק יום קודם לכן החברה עשתה ריקול נוסף ל-30 אלף מכוניות בגלל בעיות עם כריות האוויר; מניית טסלה נמצאת בשפל של שנתיים (נפלה ב-60% מהשיא) ושווי שוק של 534 מיליארד דולר
- אפסייד של 49% למניית מובילאיי? האנליסטים מאמינים שכןמובילאיי לא הייתה שווה 50 מיליארד דולר והיא נאלצה להנפיק לפי 16.7 מיליארד בלבד; בהנפקה היא זינקה ומאז יורדת וכעת נסחרת בשווי של 21.7 מיליארד. האנליסטים נותנים לה מחירי יעד שמשקפים שווי של 33 מיליארד דולר. האם ומתי היא תגיע לשם?
- נפתחו עוד 1,200 מקומות חניה בחניון הנתיב המהיר לת"א, בשפיריםרוצים פחות פקקים? ותרו על הרכב הפרטי. המדינה התחילה להבין את זה לפני מספר שנים והיא מוסיפה עוד מקומות חניה בחניון שפירים (למה מראש לא בנו שם הרבה יותר מקומות חניה? לא ברור). זה כמובן לא מספיק אבל זה חלק מהקמה של עוד חניונים מסביב לגוש דן. החניון הקיים מלא, אבל כדי שאנשים באמת יעזבו את הרכב הפרטי - צריך אגרות גודש
- לתשומת ליבה של טסלה - GM צופה רווחיות מרכבים חשמליים תוך 3 שניםג'נרל מוטורס רק שורפת מזומנים על ייצור הרכבים החשמליים אך מבינה כי זהו העתיד וצופה להגדיל משמעותית את הייצור, בינתיים היא מוצאת נחמה בתיקון הרכבים של המתחרה - טסלה
דוחות
ריי מכה את התחזיות: עקפה בשורה התחתונה - מתקרבת לשלב הייצורהחברה שרפה 85 מיליון דולר מתחילת השנה ויש לה מזומנים לעוד שנה - תצטרך לגייס כסף כדי לשרוד; האם תצליח לעמוד בתחזיות השאפתניות של עצמה? המניה נסחרת מתחת למזומן, בשווי פעילות אפס, אחרי שהתרסקה ב-96% מההנפקה. האם -אולי- זו הזדמנות לקנות את המניה בזול?דוחות
צים עוקפת הצפי לרבעון הקרוב ועולה 4% בטרום למרות שחותכת התחזיותהחברה רושמת רווח של 1.17 מיליארד דולר ברבעון ורווח של 4.2 מיליארד דולר מתחילת השנה. הרווח למניה עמד על 9.66 דולר, מעל הצפי, ההכנסות 3.23 מיליארד דולר; צפי ה-EBITDA לשנה כולה יורד ל-7.55 (אמצע טווח) לעומת 8 מיליארד בתחזית הקודמת - המשקיעים ציפו להורדת התחזיות?- הדלק לא יתייקר עד דצמבר; האם זה טוב?רק צריך לזכור: מישהו צריך לממן את זה. הכסף לא גדל על העצים. מי מרוויח - הנהגים. מי משלם - כולם. כלומר - נוסעי התחבורה הציבורית מסבסדים את נהגי המכוניות. רוצים להוריד את הפקקים? צריך פחות מכוניות על הכביש, לא עידוד של תחבורה פרטית
- האם מניית טסלה יכולה ליפול עוד 50% מכאן?טסלה הצליחה להחזיק מעמד למרות האינפלציה, הירידה בביקושים ומדיניות אפס קורונה. מה ששבר אותה זו עסקת טוויטר. אבל הנזק למותג בעקבות הפיטורים הגדולים והציוצים של מאסק עשויים להיות בעיה גדולה יותר מאשר הביצועים (הטובים) של טסלה