קופ"ח מכבי מתקפלת: תסיר את סרטון הרשת עם אדיר מילר - בשל הסערה הציבורית
קופת חולים מכבי החליטה להסיר את סרטון אחד מקמפיין הרשת ביכוכבו של אדיר מילר - כך נודע לאייס. ההחלטה הגיעה בתום יממה סוערת שעברה על קופת חולים מכבי מאז עליית קמפיין הרשת בכיכובו של מילר, בו הוא מותח את חברי הקופה שמתקשרים למוקד השיחות.
לאייס נודע כי בכירים בקופה קיימו היום ישיבה מיוחדת בנושא בהשתתפות נציגי משרד הפרסום יהושע TBWA, ולדברי גורם - אפילו בהשתתפותו של המנכ"ל הקופה רן סער בסיומה הוחלט להסיר סרטון אחד תחת השם "ננסה מדברת רוסית" וזאת בשל הביקורת הציבורית הרבה וטענות על גזענות כלפי הקהילה הרוסית.
הקמפיין שכולל 5 סרטונים שטורגטו ליוטיוב, פייסבוק ואתרי האינטרנט המובילים בארץ, עלה אתמול לאוויר והביקורות לא אחרו לבוא. ברחבי הרשת הגיבו גולשים רבים למתיחת חברי הקופה ובראשה השיחה בה הוא מתחזה ל"אנטולי" ומנהל שיחה (אמיתית) ברוסית עם מטופלת בשם "אולה" - שמעוניינת לעבור לקופת חולים מכבי. עמודי הפייסבוק של אדיר מילר וקופת חולים מכבי הוצפו בתגובות נזעמות של גולשים שהגדירו את הפרסומת כפוגענית ולא ראויה.
דף הפייסבוק של 'מכבי' זכה לשלל תגובות קשות בנושא. בין היתר עלתה תמונה עם הכיתוב: "יש קופת חולים, ויש גזענים". גולשת אחרת כתבה: "פשוט ביזיון! תתביישו לכם! נורא קל לעשות צחוק על מי שלא מבין?! ואתם עוד גוף שאמור להיות ממלכתי. אני מאוד מקווה שכמה שיותר דוברי רוסית יעזבו אתכם, שתלמדו בכח את המשמעות של סוף מעשה במחשבה תחילה".
לפני מספר שעות התייחסה לנושא ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) בפוסט בפייסבוק: "הסרטון הבזוי של קופת חולים מכבי בכיכובו של השחקן אדיר מילר, אותו הערכתי מאוד לפני הדבר הנלעג בו הסכים להשתתף. באמת, ללעוג בעזרת הומור רדוד לעולה חדשה שמתקשרת למוקד דובר רוסית ולעשות ממנה צחוק עם ה'אנטולי, אנטולי'? לא מצחיק, ממש כמו הסבתא המרוקאית שבצבצה בכמה פרסומות לאחרונה. יש דרך לצחוק על ייחודיות של כל עדה, צריך לדעת איך. ברגע שאף אחד לא צוחק - סימן שהתוצר הוא לא משהו".
לאייס אמרה סבטלובה: "אני לא אומרת שאסור לצחוק, אבל לא על הכל, כל עוד זה לא הופך אנשים ללעג. אנחנו במדינה קולטת עליה, יש אנשים שקשה להם, בוגלל זה הקימו את המוקדים האלה, עכשיו אדיר מילר בא וצוחק על העולה ואומר לה 'תלמדי רוסית'. צריך לגלות רגישות, מה גם שרוב העולים יוצאי חבר העמים הם חברים במכבי".
סרטון "אדיר". חובת צפייה לאשדודים:מכבי שירותי בריאות
Posted by גבריאל כנפו - Gabriel Knafo on Tuesday, February 23, 2016
אדיר מילר. ננסה מדברת רוסית במשרד הפרסום יהושע TBWA לא צפו את התגובה המהירה והחריפה כנגד הקמפיין. מנכ"לית המשרד עינת יוזנט-רביד מסרה לאייס: "מכבי שרותי בריאות עושים שימוש מזה שנים בקו פרסומי הומוריסטי שאותו מוביל הסטנדאפיסט אדיר מילר הנחשב לאחד ממובילי הסטנדאפ בישראל. זהו קמפיין סאטירי ומצחיק ובטח לא נעשה בכוונה לפגוע במישהו. לאחר השיחה אדיר התקשר ללקוחות הציג את עצמו וביקש את רשותם להשתמש בשיחה לצרכי הקמפיין. הדברים התקבלו בהומור וברוח טובה. בסוף כל סרט אף מופיעה שקופית המסבירה את הדברים. מטבעו פרסום עוסק בהעברת מסרים באופן בולט תוך העברת המסר בצורה רלוונטית ומפתיעה, הקמפיין הנוכחי הוא בהחלט בגבולות הסאטירה המקובלת. ואם בכול זאת יש מי שנפגע, צר לנו, לא זאת היתה הכוונה". (עדכון - 14:35) לפני 2 דקות פרסמה מכבי שירותי בריאות פוסט בו התנצלות לגבי אלה שנפגעו מהפרסום: "חברים יקרים שלנו, רצינו ליצור סרט מצחיק שמעורר חיוך ברוח הומוריסטית. קיבלנו הרבה מאד תגובות חיוביות אבל גם כאלו שנפגעו ולא מצאו אותו מחויך. מכיוון שלא הייתה בכוונתנו לפגוע באף אחד, החלטנו להוריד את הסרט שבו אדיר משוחח עם אולה, דוברת הרוסית. ובמציאות כמובן, מוקד מכבי מעניק שירות מלא ב-4 שפות, ביניהן השפה הרוסית. שנמשיך לצחוק ובעיקר להיות בריאים". סטרייק 2// יהושע TBWA מסביר ומתנצל על קמפיין פעם שנייה תך פחות משנה בתוך פחות משנה מוצא עצמו משרד הפרסום יהושע TBWA בליבה של סערה ציבורית בעקבות פרסומת שהוא עומד מאחוריה. ביוני 2015 היה זה הקמפיין בכיכובה של שולה זקן - מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר שהורשעה בפרשת הולילנד ונשלחה לכלא. זקן כיכבה בקמפיין לרשת הרהיטים URBAN והביקורת הציבורית לא אחרה לבוא. יחד עם הציבור הרחב - פרסומאים רבים יצאו נגד הפרסומת בטענה שהיא מוציאה שם רע למקצוע. מסתבר שאי אפשר לעשות חביתה בלי לשבור ביצה, ואת השיעור הזה לומד על בשרו משרד הפרסום יהושע TBWA. לצד התעוררות בגזרת הקריאייטיב של המשרד, הוא רושם "פסילה שנייה" תוך פחות משנה כשהוא נאלץ להסביר ולהתנצל על קמפיין שיצא תחת ידיו.
- 17.לא מעוניינת למסור 04/03/2016 18:47הגב לתגובה זוהבעיה כאן היא שלא יורד על כל החולים אלא שנגעו את התחת היפה של הרוסים. מה קרה? הרוסים יכולים לחיות פה 30 שנה ולא יודעים מילה, אבל חושבים שיש להם פריבילגיה לדבר בשפה שלהם. חבל שאין פה חוק שמכריח לכולם לכבד את השיוויון. מה זה אומר? כל עולה חייב להיות שווה מול עיני המדינה. חייב להיות מתרגם בכל שפה, צרפתית, ספרדית, אנגלית, אמהרית ועוד. אבל לא, במדינה הזו יש שלוש שפות: עברית, ערבית ורוסית. ממתי הרוסית הפכה להיות שפה רשמית? המדינה חייבת לעשות מבחן ולתת שיוויון לכולם. לא בגלל שהרוסים הם הרוב, הם הקובעים. אם לא היו ככה, בטוח שלא צוחקים כמו שהם, פאטטים!
- 16.ואדים 26/02/2016 08:15הגב לתגובה זולי יש אחלה חוש הומור ואני מת על אדיר מילר. לדעתי הוא אחד הסטנדאפיסטים הנדירים עם הומור שנון ולא סתם זול ונמוך כמו להרבה אחרים בארץ. אבל לכל מי שחשב שהקטע מצחיק, תשמעו אותו שוב ותדדמינו שבצד השני נמצא זקן חסר ישע או מישהו מגמגם או כל אחד מכם שהתקשר פעם למוקד וקיבל יחס מזלזל. אני לא מאחל לאף אחדלהגיע לנציג שירות אחרי המתנה ארוכה ומעצבנת על הטלפון ואז במקום לקבל עזרה שיצחקו ויזלזלו בו. סתם ככה בלי סיבה. אפשר היה לעשות את הסצנה ממש מצחיק אם בצד השני היתה שחקנית ולא מישהי שמבקשת שירות אמיתי וזוכה ליחס מזלזל.
- 15.יש נושאים שאסור לצחוק עליהם כמו השואה והשירות הגרוע ב-HOT (ל"ת)גיא מ. 25/02/2016 17:29הגב לתגובה זו
- 14.אמיר 25/02/2016 16:26הגב לתגובה זואפשר לחשוב.הגיע הזמן שהחכית הנכבדה תבין שפה זה לא רוסיה הסובייטית מותר לצחוק על כולם ובכיף מאז "אינעל דין באבור אילי גבהום"תמיד היו פה דחקות על עדות. גברת סבטלנה
- 13.רותם 25/02/2016 08:20הגב לתגובה זוכולה קצת צחוקים!! לא לחפש סיבות לגזענותת
- 12.ארי 25/02/2016 06:45הגב לתגובה זותעשה גם לאנשים שלנו ומוסקוביץץץץ הכי יפה
- 11.א.ק. 25/02/2016 05:13הגב לתגובה זומי שיזם, הפיק והשתתף בפרסום הגזעני הצליח למשוך תשומת לב הציבור לחברה המפרסמת - קופת חולים מכבי. כך לא מושכים לקוחות. כך פוגעים בציבור שאין לו יכולת " להחזיר". לא היה רעיון אחר לפרסום? חבל שלא פניתם לקבל רעיונות!
- 10.טלי 24/02/2016 23:37הגב לתגובה זודיי למתייחסדים למינהם..מה קשור גיזענות..מלא תשדירי פרסומת מחקים עדות..ניקרענו מצחוק..אדיר מילר עשית לנו את היום..!!! עד שיש לנו סטנדאפיסט כזה..אתם מנסים להפוך אותו לשלילי... אדיר מילר אתה אחד למיליון..!!!
- 9.רפאל 24/02/2016 23:20הגב לתגובה זובימים בו הכל עובר עם אימוגי או 3 מילים בסמס.מה הטעם לקמפיינים המייגעים של סלקום יס הבינלאומי התימהוני?? בזבוז אחד גדול שנועד לצורכי עמלות יתר!! תגידו מה אתם רוצים ומציעים ושחררו אותנו מלנסות לבדר אותנו.
- 8.לא באלי שם 24/02/2016 23:06הגב לתגובה זולא אני מתהה מצחוק שיואוו חזקק אהבתי אהבתי אהבתי אהבתיי !!
- 7.לא ראיתי שם גזענות, אבל גם לא קריאיטיב ובטח לא תרומה למותג (ל"ת)רקיב 24/02/2016 20:56הגב לתגובה זו
- 6.פוטין 24/02/2016 19:31הגב לתגובה זולאורך כל השנים צחקו על עדה כזו או אחרת. זה המיוחד במדינה, הקיבוץ גלויות עם כל המנהגים, אמונות טפלות, מסורת, מבטא וכו' והנה הרוסים באו והחליטו על מי מותר לצחוק ועל מי לא (על רוסים לא צוחקים)
- 5.אדיר מילר איבד את עולמו. שיתבייש!חרפה! (ל"ת)גועל נפש עילה לתביעה 24/02/2016 18:40הגב לתגובה זו
- 4.יעקב 24/02/2016 17:54הגב לתגובה זוכי הוא גרוע? יהושע עסוקים בלייצר פרובוקציות ולהתעלם מקריאייטיב- כמו זרמון של פעם. כל קשר בינם לבין קריאייטיב מקרי בהחלט.
- 3.אדיר,למה רק לרוסיות מגיע? (ל"ת)פולניה 24/02/2016 15:58הגב לתגובה זו
- 2.המומה 24/02/2016 15:05הגב לתגובה זוזאת הפרסומת הכי פוגענית שקיימת עכשיו??? תעשו לי טובה! אין לי קשר למשרד הפרסום או ללקוח אבל זאת בדיחה! מרגיש כאילו מתחרים הם אלה שהתלוננו ולא אנשים אמיתיים. קצת הומור עצמי !
- 1.חזקוש וברוכוש (ל"ת)מישו 24/02/2016 14:32הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
