גלי בהרב-מיארה דיברה בכנס של לשכת עורכי הדין באילת על השינויים שמתחוללים במערכת המשפט הישראלית, והביעה דאגה מההתפתחויות האחרונות והשפעתן על הדמוקרטיה: "יש החלשה מרכזית של המוסדות הדמוקרטיים. מסוכנת במיוחד הפגיעה המתמשכת ברשות השופטת. בית המשפט העליון
הוא הבלם המרכזי מפני השימוש השרירותי בכוח המשטרי"
מנהל מחלקת בגצ"ים בפרקליטות ענר הלמן, אמר בדיון בעתירה כנגד חוק הנבצרות כי "מי שקובע שראש ממשלה נבצר ממנו מלכהן בתפקידו היא הממשלה ולא היועצת המשפטית לממשלה". יותר מאוחר טען כי היועצת המשפטית לא יכולה אבל בית המשפט כן יכול להוציא לנבצרות. השופט סולברג אמר כי "אם אומרים שהכנסת נמצאת בניגוד עניינים אפשר גם לטעון שהיועצת המשפטית לממשלה בניגוד עניינים". לאחר שעתיים ולאחר ההפסקה הלמן חזר בו מדבריו
11 שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה אסתר חיות התחילו כעת את הדיון בעתירה כנגד חוק הנבצרות. החוק שקבע כי יהיה קשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי להוציא לנבצרות את ראש הממשלה, וזכה להתנגדות חריפה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה שקבעה כי "מדובר במקרה קיצוני במיוחד של שימוש לרעה בסמכות". שר המשפטים לוין: "הדיון שמתקיים היום בבית המשפט הוא הלכה למעשה דיון בביטול תוצאות הבחירות?. זו לא דמוקרטיה". סיקור שוטף
42% מכלל התלונות הוגשו ביחס לפרקליטות, 9% ביחס לתביעה המשטרתית ולחוקרים משטרתיים, 6% ביחס ליועצת המשפטית לממשלה, 8% ביחס למיופי כוח או בעלי כתב הסמכה מטעם היועצת המשפטית לממשלה, ו-2% מהתלונות ביחס לתובעים מאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, מייצגי מדינה מטעם רשות המיסים ואחרים