הנפקות הנפקות (IPO) הן גיוסי הון ראשוניים בבורסה. בישראל הן כוללות חברות טק, ביוטק ונדל״ן. הנפקות מציעות הזדמנויות
תשואה גבוהה אך גם סיכון. הן משקפות את מצב השוק ואת הביקוש למניות חדשות.
שלוש מהחברות הפרטיות הגדולות בארה״ב החלו בהיערכות מתקדמת להנפקות אפשריות, הכוללות מגעים עם יועצים, גיוסי הון פרטיים ומכירות מניות משניות, מהלכים שעשויים להציב את שוק ההנפקות האמריקאי בפני אחת השנים המשמעותיות
שלו בעשור האחרון
שוק ההנפקות בתל אביב מתעורר עם 20 חברות חדשות שהגיעו לבורסה השנה בהנפקות ומיזוגים, אך הפערים בין ההנפקות משמעותיים; המשקיעים בררניים מתמיד ומתגמלים רק מי שמביאה הצלחה ותמחור נכון
החוזה עם מיקרוסופט עוד לא הספיק להתקרר אבל בנביוס לא מאבדים זמן: החברה הישראלית-רוסית יוצאת לגיוס הון ענק שכולל דילול אגרסיבי והמניה מאבדת גובה - גולדמן ומורגן סטנלי מובילים את ההנפקה
ההקצאה מתבצעת לפי שווי אפקטיבי של 3.7 שקל למניה - דיסקאונט של 31% על מחיר השוק בעת הדיווח, עם הבעת אמון מצד גופי השקעות בולטים כמו קרנות VAR וחצבים, גל אסטרטגיות ואסי שמלצר
בראיון לתכנית "דיילי שואו" הפתיע בעל השליטה בעיתון לוס אנג'לס טיימס, המיליארדר פטריק סון-שונג, כשהוא הצהיר על כוונתו להנפיק את העיתון במהלך השנה הקרובה; על ה-AI שהתחיל לכתוב כתבות ועל הנטישות במערכת שהגיעו אחרי הנייטרליות בבחירות האחרונות - האם המוניטין
יתן פרמיה?
אלומיי קפיטל חברת האנרגיה המתחדשת, מודיעה על השלמת הנפקת מניות פרטית בהיקף של כ-50 מיליון שקל במסגרתה תהפוך מנורה לבעלת עניין עם הגעה לאחזקה של כ-6% בהון; הגיוס מבוצע לפי 54 שקל למניה - דיסקאונט של כ-5% על מחיר השוק במועד ההנפקה
הנפקות הן לעיתים חלון הזדמנויות ולעיתים מלכודת למשקיעים; גל חדש של הנפקות מתגבש, והוא כולל גם לא מעט חברות ישראליות, חלקן מצליחות לספק תוצאות ולרשום עליות, אחרות מדשדשות או נופלות. עברנו על כולן: אלה שבלטו לטובה, אלה שפחות, ומה אפשר ללמוד לפני הגל הבא