שוק ההון

שוק ההון הוא הזירה המרכזית שבה חברות, ממשלות ומשקיעים נפגשים כדי לגייס הון ולהשקיע בניירות ערך. הוא כולל מסחר במניות, אגרות חוב, תעודות סל, אופציות ומכשירים פיננסיים נוספים. שוק ההון מאפשר
לחברות לגייס כספים לצמיחה ולהשקיעים להשתתף ברווחי החברות תוך ניהול סיכונים. השוק מושפע מגורמים רבים כמו ריבית, אינפלציה, נתונים כלכליים, אירועים גיאופוליטיים ומגמות טכנולוגיות. הוא משמש כמדד חשוב לבריאות הכלכלה ומאפשר פיזור סיכונים באמצעות מגוון
מכשירי
השקעה. משקיעים משתמשים בכלים כמו ניתוח פונדמנטלי וטכני כדי לקבל החלטות מושכלות. שוק ההון מהווה חלק בלתי נפרד מהמערכת הפיננסית ומשפיע על תכנון פיננסי ארוך טווח.
- סקודיקס ו-RICOH הכריזו על הסכם הפצה אסטרטגיחברת סקודיקס, העוסקת במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירות ברחבי העולם של מערכות דיגיטליות להשבחת דפוס מודיעה כי חברת Ricoh USA Inc, אחת מענקיות הדפוס הדיגיטלי, תהפוך למפיצה של סקודיקס בארה"ב
- שוק ה-IPO בארץ עדיין קפוא: "2024 תהיה שנת מיזוגי השלדים"מתחת לפני השטח יש התעוררות מסוימת של עסקאות, אבל נכון לכרגע, יש רק תשקיף אחד לקראת הנפקה. גורמים בשוק אומרים כי יש המתנה לראות מה קורה עם הרפורמה המשפטית לפני שהשוק ישתחרר
- ברן תקבל פחות 43 מיליון שקל בפרויקט באסיה - 80 מיליון במקום 123בעקבות חילוקי דעות בין החברה ללקוח, ברן חתמה הסכם חדש ומצומצם יותר
- עילדב יוצאת מבלושילד בתמורה ל-51.1 מיליון שקל; המניה מזנקת ב-20%חברת ההשקעות מודיעה שהיא מוכרת את מניותיה בחברת הלוואות הגישור הבריטית בה החזיקה עד כה 35%
- בית הזהב מוכרת לביג את חברת הדיור המוגן ב-225 מיליון שקלמדובר על חברת הדיור המוגן שנמצאת בהרצליה פיתוח. 25% מסכום העסקה יועברו בהדרגה עם מתן היתרי בניה - כנראה לביג; כזכור - שפיר רכשה את עד 120 מהפניקס לפני שנתיים לפי שווי של 1.35 מיליארד שקל. לעזריאלי יש את פעילות פאלאס וכמובן - יש את מגדלי הים התיכון ובית בכפר
- משקיעים באג"ח רק בארה"ב? לא בטוח שזו החלטה חכמההיפוך עקום התשואות כעת הוא הארוך ביותר מאז 1962. מה המשמעות של זה (לא מה שחשבתם). וגם - מי האנליסטים שממליצים להשקיע גם באג"ח מחוץ לארה"ב ועל אג"ח של איזה מדינות הם ממליצים?
- עשות: הארכה בשווי 28.5 מיליון דולר להסכם עם חברת התעופה האמריקאיתעשות - אשקלון תעשיות בע"מ המייצרת בין היתר חלקים תעופתיים, מודיעה על הארכת הסכם עם חברת תעופה אמריקאית עד שנת 2027 והיקף ההארכה יעמוד על סך של 28.5 מיליון דולר
- רם און מתייאשת מקבסיר ויוצאת ממנה בהפסדקבסיר, החברה שמפתחת קורסים ומוכרת אותם באינטרנט, שנמצאת בדרך למטה מאז ההנפקה מאבדת בעלת מניות גדולה. רם און שהחזיקה 24% מהחברה יוצאת מהפוזיציה בהפסד של 19%
- לידר בהמלצה על דניה סיבוס: "אפסייד של 23%"בבית ההשקעות החלו לסקר את מניית חברת הבנייה והתשתיות והעניקו למנייה המלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של כ-123 שקל למניה; "תחום הקבלנות ימשיך לספק תוצאות חזקות גם בעתיד"
- הפניקס ומור הצליחו - מגוריט תוריד את דמי הניהול מ-0.85% ל-0.45%אחרי שהצליחה לעצור את האסיפה שיזמה הפניקס שלא הייתה מרוצה מדמי הניהול שמושכת מגוריט, קרן הריט מודיעה הריט על הגעה להסכמה עם בעלי המניות בנוגע להורדת שיעור דמי הניהול; האם אפשר להגיד שיש צד מנצח וצד מפסיד? לא בטוח