אדיר בן עמי

אדיר בן עמי הוא כתב ותיק בביזפורטל. הוא מתמחה בכיסוי הבורסה האמריקאית עם תובנות ועומק בסיקור על מניות טכנולוגיה, שבבים, AI ועוד.
הוא בקיא באירועים השוטפים ומעביר לגולשים מידע ותובנות בזמן אמת באופן שוטף לצד פרשנויות, ניתוח דוחות כספיים וניתוח של אירועי מאקרו.
המשק הסתגל למלחמה: יותר עבודה מהבית, פחות שיבושים ויותר גמישות לעובדיםסקר של AllJobs מצא כי 75% מהעובדים עברו למודל עבודה גמיש במהלך מבצע "שאגת הארי", רוב ההורים דיווחו על התחשבות מצד המעסיקים - אך אחד מכל חמישה עובדים שוקל לעזוב לאחר החזרה לשגרה
סין דוחפת את דיפסיק קדימה: קרן השבבים הממשלתית בוחנת השקעה לפי שווי של 45 מיליארד דולרחברת ה־AI הסינית, שזינקה בתוך שבועות משווי של 20 ל־45 מיליארד דולר, עשויה לקבל גיבוי ישיר מקרן ההשקעות האסטרטגית של בייג’ינג - כחלק מהמאמץ לבנות חלופה מקומית לטכנולוגיה האמריקאית
דוחות סטרטג’י רשמה הפסד של 12.5 מיליארד דולר - ושוקלת לראשונה מכירת ביטקויןחברת הקריפטו של מייקל סיילור ממשיכה להגדיל את אחזקות הביטקוין באמצעות גיוסי הון ומניות בכורה, אך העלייה בהוצאות המימון והלחץ על המאזן מובילים לשינוי בטון: “נמכור ביטקוין כשזה יהיה נכון לחברה”
סמסונג חוצה שווי של טריליון דולר: ה-AI מחזיר אותה למרכז הבמהמניית סמסונג מזנקת כ-15% למעל טריליון בהמשך לדוח רבעוני חזק. סמסונג היא החברה האסייאתית השנייה אחרי טייוואן סמיקונדקטור שמגיעה לשווי הזה, והיא הראשונה בקוריאה. וגם - מה הסיבה לזינוק?
דוחות AMD עקפה את הציפיות וסיפקה תחזית חזקההחברה דיווחה על רווח של 1.37 דולר למניה והכנסות של 10.3 מיליארד דולר, וצופה צמיחה נוספת בזכות ביקוש גובר לשבבי AI; מניית AMD קופצת יותר מ-5% במסחר המאוחר
קלע מגייסת 200 מיליון דולר: חברת הדיפנס טק הישראלית כבר שווה מיליארד דולרפחות משנתיים אחרי שהוקמה, קלע כבר גייסה כ-300 מיליון דולר וממצבת את עצמה כאחת מחברות הדיפנס טק הצומחות בישראל. המוצר שלה מנסה לפתור בעיה מרכזית בצבאות מודרניים: איך מחברים במהירות טכנולוגיות אזרחיות מתקדמות למערכות צבאיות קיימות
דוחות הורייזון קוואנטום פרסמה דוחות ראשונים מאז ההנפקה - וממשיכה להפסידהחברה הציגה הפסד תפעולי של 6.5 מיליון דולר ומתמקדת בפיתוח תוכנה קוונטית, תוך ניסיון לבסס יתרון בשוק שעדיין מחפש את הכיוון הטכנולוגי המוביל
ה-SEC מקדמת את הצעת טראמפ: החברות בוול סטריט ידווחו רק פעמיים בשנה?רשות ניירות ערך האמריקאית מקדמת שינוי שעשוי לבטל את חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות בארה"ב. במקום דוחות 10Q מדי רבעון, החברות יוכלו להגיש דוח חצי שנתי חדש. טראמפ תומך במהלך בטענה שהדיווחים הרבעוניים מעודדים חשיבה קצרת טווח, אבל המתנגדים מזהירים מפגיעה בשקיפות ובמשקיעים הקטנים
תגיע לטריליון דולר עד סוף השנה? מיקרון מזנקת ב-12%מניית החברה הגיעה כבר לשווי של 700 מיליארד דולר לאחר זינוק חד, על רקע ביקוש גובר לשבבי זיכרון עבור AI והערכות כי הענף עשוי לסטות מהמחזוריות המסורתית ולהמשיך לתמוך בצמיחה
קוינבייס תפטר כ-700 עובדים ותצמצם שכבות ניהולהחברה מפחיתה כ-14% מכוח האדם ומתאימה את פעילותה לעידן ה-AI, על רקע ירידה בשוק הקריפטו ותחזיות לנסיגה חדה ברווחיות