מלחמת הסחר

מלחמת הסחר היא מאבק כלכלי וגיאופוליטי מתמשך בין המעצמות הגדולות בעולם, ובראשן ארצות הברית וסין, המעצב מחדש את שרשראות האספקה הגלובליות ואת חוקי המסחר הבינלאומי.
המאבק מבוסס על שימוש הדדי במכסי מגן גבוהים, הגבלות על יבוא ויצוא של סחורות, וסנקציות על חברות טכנולוגיה, מתוך מטרה להגן על התעשיות המקומיות, לצמצם גירעונות מסחריים ולשמור על עליונות טכנולוגית ולאומית.
הדינמיקה של עימות זה מאופיינת בתקופות של הסלמה, הכוללות הטלת סבבי מכסים חדשים על חומרי גלם ומוצרי צריכה, לצד תקופות של רגיעה זמנית וניסיונות להשגת הסכמי סחר
דו-צדדיים. השפעותיה של מלחמת הסחר חורגות
מעבר למדינות הישירות המעורבות בה; היא מייצרת לחצים אינפלציוניים עולמיים עקב התייקרות עלויות הייצור והשינוע, וגורמת לחברות ענק להעתיק את מפעליהן למדינות ניטרליות כדי לעקוף את מגבלות המס.
למלחמת הסחר יש השפעה ישירה על תיקי
ההשקעות; התנודות ביחסי המעצמות משפיעות מיידית על מדדי המפתח בוול סטריט, על שוויין של ענקיות הטכנולוגיה, השבבים והרכב החשמלי, ועל מחירי הסחורות וחומרי הגלם המיובאים לישראל, דבר המשליך
בסופו של דבר על רווחיות החברות המקומיות ועל כוח הקנייה של הצרכן בישראל.
- העולם כולו צופה - האירוע הכי חשוב בכלכלה ולבורסות ואיך הוא ישפיע על השווקים?
המבחן הגדול של טראמפ, המו"מ הראשון על המכסים מה שייקבע בשיחות בין ארה"ב ויפן יהיה מודל לשיחות עם מדינות אחרות. השווקים יזוזו בהתאם לאמירות שיצאו מאולם הדיונים. טראמפ כבר צייץ והקפיץ את השווקים
- טראמפ יוצא לקרב חדש: מכסים על שבבים ותרופות
הממשל האמריקאי פתח במהלך דרמטי שכולל בחינה של הטלת מכסים על תרופות ושבבים אלקטרוניים, בטענה לפגיעה בביטחון הלאומי. מדובר בצעד שעלול להשפיע על שוקי התרופות, הטכנולוגיה וההשקעות הגלובליות – ולהחזיר את מלחמות הסחר לקדמת הבמה.
לקראת הדוחות
החברה שכמעט חסינה מהמכסים - למה לצפות בדוחות נטפליקס?נטפיקס ריסקה את תחזית המנויים החדשים ברבעון הקודם, והמניה שלה עד כה מפגינה חסינות מפני מלחמת הסחר העולמית; איך נטפליקס מצליחה להתמודד בהצלחה עם המכסים ולמה לצפות בדוחות?
- האם הדולר מאבד את הכתר? מומחים מזהירים על שינוי במעמד המטבע האמריקאי
שער הדולר מאבד גובה מול כל המטבעות ובימים האחרונים הוא גם צונח מול השקל - העולם חושש מטראמפ, האם הדולר כבר לא יהיה מטבע רזרבי בכל מדינות העולם ומה המשמעות של זה?
- הפחד של המשקיעים: אי וודאות שתוביל לביטול תחזיות; לוג’יטק היא רק הסנונית
החשש שבהמשך על רקע מלחמת הסחר החברות ינמיכו תחזיות ויפרסמו אזהרות רווח
מלחמת הסחר
סין לא מוותרת - מעלה את המכסים ל-125%"אין יותר קונים למוצרים אמריקאיים" - טוען הממשל הסיני ומחפש בריתות נוספות בעולם; טסלה עצרה את הייבוא מסין על רקע המכסים הגבוהים
- סין סוגרת את הדלת להוליווד – מניות דיסני וורנר ברוס. נפלו חזק
המתיחות בין סין לארה"ב פוגעת בתעשיית הבידור: בייג’ינג החליטה לצמצם את ייבוא הסרטים האמריקאיים
- הסכנה הגדולה - משבר נזילות, האם השווקים קרובים לשם?
מה זה משבר נזילות, מתי זה קרה, איך מתגברים עליו והאם הסיכויים למשבר כזה עכשיו הם גבוהים?