אבי גבאי הוא מנכ״ל פרטנר, אחת מקבוצות התקשורת הגדולות בישראל. פרטנר פועלת בתחומי סלולר, אינטרנט, סיבים אופטיים, טלוויזיה, שירותים לעסקים ופתרונות תקשורת מתקדמים, והיא מתחרה מול בזק, סלקום, הוט וגופים נוספים בשוק רווי ותחרותי. גבאי מביא עמו ניסיון ניהולי
רחב מעולמות התקשורת, השירותים והניהול הציבורי, והוא מוביל את פרטנר בתקופה שבה שוק התקשורת הישראלי מחפש איזון חדש אחרי שנים של תחרות מחירים חריפה.
אחד האתגרים המרכזיים שלו הוא להגדיל את ההכנסה הממוצעת מלקוח, לחזק את פעילות הסיבים, לשמור על בסיס מנויים
איכותי ולשפר רווחיות בלי לפגוע בכושר התחרות. פרטנר נהנית ממותג מוכר, תשתיות מתקדמות ופעילות קמעונאית רחבה, אך פועלת בענף שבו הצרכן רגיש למחיר והמעבר בין ספקים קל יחסית. עבור המשקיעים, פרטנר תחת גבאי היא סיפור של התאוששות אפשרית בענף התקשורת, שיפור תזרימי,
צמיחה בסיבים ופוטנציאל לעליית ערך אם התחרות בענף תישאר רציונלית יותר.
שירותי הסלולר והטלוויזיה המשיכו לתמוך בצמיחה במספר המנויים, ה-EBITDA עלה ל-306 מיליון שקל ותזרים המזומנים הגיע ל-134 מיליון שקל; ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי
פרטנר הפסידה 237 מיליון שקל בעקבות ירידת ערך מוניטין במסלול הקווי של 300 מיליון שקל. ברבעון המקביל הרוויחה החברה 77 מיליון שקל. בנטרול המחיקות החברה הייתה רושמת רווח של 33 מיליון שקל ברבעון, נפילה של 57% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות והרווח התפעולי המנוטרל - יציבים. ומה באשר להסכם עם בזק? זה הביא לה 24 אלף קווים ברבעון
פרטנר חתמה על הסכם לרכישת זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים אופטיים של חברת בזק. תשלם כ-574 מיליון שקל ל-15 שנה, עם אופציית הארכה לעשר שנים נוספות, כך ששווי העסקה יגיע לכמיליארד שקל
?בשבועות האחרונים עזבו שני משנים למנכ"ל, שהתמודדו בעבר על תפקיד המנכ"ל. כעת מונו בנוסף לקרמר, גם מירי תקוטיאל לסמנכ"לית כספים ויבגני דולקרט לסמנכ"ל משאבי אנוש ותפעול
לפעמים הפשע משתלם, אבל הבעיה היא המסר למנהלים אחרים - תדאגו לעצמכם ולעזאזל החברה; מנכ"ל סלקום הרים מהלך לרכישת שליטה בפרטנר והפיכתו לבעל מניות ומנכ"ל. אין בושה. בעלי הבית בסלקום - האחים זלקינד ונחמיאס - לא רצו להיגרר למלחמה משפטית, וחצי שנה אחרי גבאי הופך למנכ"ל פרטנר - מהלך שפל של גבאי שראה את טובתו על פני טובת החברה. מעניין מתי הוא יבגוד בפרטנר?
פחות משנה לאחר שמונה למנכ"ל פרטנר, הודיע צבי לדירקטוריון על החלטתו וזאת לאחר שהקבוצה עברה לבעלות קבוצת רודב-גבאי-פניקס. שעה קלה לאחר מכן גם היו"רית רונן התפטרה
קבוצת המשקיעים בראשותו של אבי גבאי התקדמה צעד נוסף אל עבר רכישת פרטנר, לאחר שקיבלה את האישור של רשות התחרות; קבוצת המשקיעים שכוללת את הפניקס, מנורה, ומורי ארקין מחכה לאישור נוסף ומהותי של משרד התקשורת
נגד ספיר התמודדו גם אדי אדדי מנכ"ל דינמיקה, קרן שתוי מנכ"לית הולמס פלייס, שי באב"ד שעד לא מזמן כיהן כמנכ"ל משרד האוצר, ואילן סיגל מנכ"ל גולן טלקום. ההערכות בשוק הן כי המינוי ארע לאחר שיחה בין האחים זלקינד ליו"ר קבוצת בזק - גיל שרון, שהמליץ על המינוי