משרד האנרגיה

משרד האנרגיה והתשתיות הוא הגוף הממשלתי הרגולטורי האחראי על ניהול, פיתוח והסדרת משקי האנרגיה, המים, החשמל והמשאבים הטבעיים של מדינת ישראל, והחלטותיו מעצבות את חוסנו הכלכלי והאסטרטגי של המשק. המשרד מוסמך לקבוע את המדיניות הלאומית לגבי ניצול ופיתוח מאגרי הגז הטבעי בים התיכון, קידום פרויקטים של אנרגיות מתחדשות, ופיקוח על חברות תשתית ממשלתיות דוגמת חברת החשמל וחברת מקורות.
החלטותיו המקצועיות בנושאי קביעת תעריפי החשמל והמים, מתן רישיונות לחיפושי נפט וגז, ואישור הסכמי יצוא אנרגיה למדינות שכנות משפיעות ישירות על יוקר המחיה, על שיעורי האינפלציה ועל המעמד הגיאופוליטי של המדינה באזור. רגולציה זו משליכה באופן מיידי על המגזר העסקי; היא מכתיבה את שולי הרווח ואת קצב הפיתוח של חברות הגז, הדלק והתשתיות הגדולות בישראל הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב ומחזיקות במשקל כבד במדדי הדגל, מה שמשפיע באופן ישיר על התשואות בתיקי ההשקעות ובחסכונות הפנסיה של כלל האזרחים.
- הלילה בחצות: מחיר הדלק יזנק ל-7.90 שקלים לליטר בשירות עצמימדובר בהתייקרות של 18 אגורות לליטר בשירות עצמי, הרבה מעבר להערכות הראשוניות להתייקרות של כ-12 אגורות לליטר
- כל בניין חדש בישראל יחויב בהכנה של תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים
אחרי החובה להכין תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים בבנייני מגורים, מעתה חלה חובה על יזמים להכין תשתיות טעינה גם בבנייה חדשה שאינה למגורים
- הרפורמה החדשה: כך תגדיל המדינה את התחרות בשוק מוצרי החשמלרפורמה חדשה בשוק מוצרי החשמל אמורה להקל על היבוא שלהם ולהוריד את יוקר המחיה. במשרד מעריכים: הדבר גם יקטין את ההוצאה השנתית על חשמל של משקי הבית
- אמיר שביט: "הוצאנו 60 מיליארד. לא מכיר עוד רפורמה ממשלתית שכזו"שביט טען היום כי חילקנו רישיונות ל-40 ספקים שיכולים למכור חשמל, וכי 15 מהם כבר פעילים. לדבריו יש רק חברה אחת משמעותית שפועלת בתחום החשמל הירוק, "אבל ככל שנפתח את התחרות בתחום הביקוש וההיצע - הביקוש והצרכנים יובילו את התחרות"
- האם ביו"ש מתנתקים מחברת החשמל? אשכול הרשויות ביו"ש יוצא במכרז לרכישת חשמל מוזל ב-470 מיליון שקלהמכרז, שיצא בתמיכת משרד האנרגיה, כולל אפשרות עבור החברות הזוכות להקמת מתקני אגירת חשמל בשטחי הרשויות המשתתפות, ובכך לראשונה בארץ יוכלו ספקי החשמל הווירטואליים להקים מתקני אגירה לצד שירותי אספקת החשמל המוזל
- דוראל אנרגיה תקים תאגיד אנרגיה מוניציפליבהמשך לצעד של משרד האנרגיה ומשרד הפנים לעדד רשויות מקומיות לעבור לאנרגיה מתחדשת, דוראל אנרגיה תקים ביחד עם תמנת אנרגיה תאגיד שיעבוד עם הרשויות המקומיות
- לאחר יותר מחודש של השבתה: תמר חוזרת להפיק גזשברון, המפעילה את מאגר הגז תמר, קיבלה הודעה ממשרד האנרגיה על הפעלה מחדש של הפקת הגז
- משרד האנרגיה עוצר את הפקת הגז ממאגר תמרהחברה המפעילה של המאגר, שברון, קיבלה הודעה על הפסקת הפקת הגז מהמאגר לאור המצב הבטחוני ועד להודעה חדשה
- דיווח: ניו מד דורשת מ-BP ואדנוק תוספת של מיליארד שקל להשלמת הרכישה. יורדת ב-2%מותחת את החבל? הוועדה של ניו מד רוצה ליהנות מעליית מחירי הנפט ומבקשת עוד 10-12%, שהם כ-250 מיליון דולר (כ-960 מיליון שקל), מעבר להצעה המקורית של 2 מיליארד דולר ל-50% מהחברה. החברות שוקלות את צעדיהן (כלומר לא אוהבות את זה)