קרנות סל, המוכרות כ ETF, הן מכשיר השקעה פסיבי הנסחר בבורסה ועוקב אחר מדד, ענף או סחורה, ומאפשר חשיפה רחבה בעלות נמוכה ובשקיפות גבוהה. הן הפכו לאחד הכלים הפופולריים בעולם ההשקעות בזכות דמי הניהול הזעומים והנזילות, ומשמשות הן משקיעים פרטיים והן גופים מוסדיים.
בישראל ניתן באמצעותן להיחשף בקלות למדדים בחו"ל. בעמוד זה מסוקרים מגוון קרנות הסל הזמינות למשקיע הישראלי, השוואת עלויות ומדדי ייחוס, הסיכונים והיתרונות של השקעה פסיבית, מגמת המעבר מניהול אקטיבי לפסיבי וההמלצות לשילוב נכון של קרנות סל בתיק השקעות מאוזן.
הגל החדש של קרנות הסל בארה"ב מציע חשיפה לקריפטו, נכסים בודדים ואסטרטגיות ממונפות - עם דמי ניהול גבוהים יותר ומורכבות שמחייבת את המשקיעים לבדוק היטב מה הם קונים
70 קרנות ממונפות חדשות הושקו ב-2025, מבטיחות להכפיל תשואות יומיות אך גם הפסדים - בעוד משקיעים צעירים נמשכים אליהן דרך טיקטוק ויוטיוב מבלי להבין שמינוף יכול להפוך כל הפסד קטן להפסד עצום
למרות העליות בוול סטריט והדרך לשיאים, מתחילת השנה יותר מ-30 מיליארד זרמו מחוץ לארצות הברית, המשקיעים מגדילים חשיפה לאירופה על רקע תחזיות לתמריצים, ירידת ריבית ויציבות פוליטית; קרנות הסל מושכות את רוב הכסף, וזרימת הכספים מתפשטת גם לשווקים פרטיים, כשגם
בישראל מרגישים את ההשפעה - אמריקה כבר לא ברירת־מחדל?
המדדים באירופה פיגרו בגדול מול ארה"ב ועכשיו זה התחיל להשתנות - אירופה עלתה מתחילת השנה ב-7%; האם זו תחילתה של מגמה, על התמחור הנוח של אירופה ביחס לארה"ב, על המדדים המרכזיים ואיך משקיעים בהם?
לייטקוין זינק ב-13% לשיא של 117 דולר, על רקע ציפיות לאישור קרנות סל (ETF) חדשות - הסיכוי לאישור קרנות סל למטבע מוערך ב-90%, וסיכויים גבוהים גם לסולנה, דוג'קוין ו-XRP; תמיכת הממשל החדש בארה"ב מחזקת את המומנטום
העלות של נטרול הפרשי שער, מביא לכך שהקרנות על ה-S&P 500 מפגרות אחר המדד מתחילת השנה בפער שמגיע ל-3%; איך הקרנות שגובות דמי ניהול של 0% מרוויחות, והאם הן עדיפות על הקרנות מחו"ל שגובות 0.09%?