הייטק

- רשות החדשנות ומשהב"ט משיקים תכנית בסך 10 מיליון שקל למילואימניקיםהתכנית בהיקף 10 מיליון שקלים תעזור לחברות הייטק לפתח תכניות חדשות לפיתוח ההון האנושי, בדגש על שילוב מילואימניקים וחיילים משוחררים בתעשייה, בצורה של מענקים חלקיים מהיקף התכנית
- מה השכר בהייטק וכמה עובדים יש בתחום?כמות העובדים בהייטק היא 10% מכמות העובדים במשק
- ירידה של עד 12% במספר המועסקים סמוך לגבול; ענף ההייטק נבלםמדוח הכלכלן הראשי עולה כי 67 אלף איש נעדרו מעבודתם בחודש יוני, כ-2% מסך המועסקים. באזור הסמוכים לגבול עם לבנון ועזה נרשמה ירידה של 6% לפחות. בחישוב שנתי, ענף ההייטק נבלם כשחלקו מסך התעסוקה נשאר על 10% בלבד, לאחר עלייה עקבית בין 2018-2022
- לא מה שחשבתם: גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפיטורים בהייטקהסיכון של גברים להיות מפוטרים בחברות הייטק גבוה בכ-10% משל נשים, ובוגרי מכללות מוצאים עבודה מהר יותר מבוגרי אוניברסיטאות, כך עולה ממחקר שמפרסם היום מכון RISE Israel
ראיוןTV
האם כדאי לחברת הייטק להתאגד בישראל?רו"ח אמיר גונן מנהל אגף מיסים ברשות החדשנות מזהיר מפני הקמת התאגדות בחו"ל ומציין שהמס המצרפי בישראל נמוך לחברות הייטק ועומד על 29% ובהתאמה שווי החברה שנגזר מכך, ומנגד מציין את זליגות המס והעלויות הגבוהות בהקמת חברת אחזקות בארה"בראיוןTV
כ-6 מיליארד שקל יזרמו להייטק: "המוסדיים ייהנו מרוב התשואה; מקווים שיצמח דור חדש של סטארט אפים"כרם נבו סמנכ"לית צמיחה ברשות החדשנות על המהלכים שננקטו בעקבות המלחמה ועל המהלך להזרמת מיליארד דולר שרובו יגיע מכספי הפנסיה להשקעה בהון סיכון- אייל וולדמן: "המשקיעים רואים את ישראל כאיזור מסוכן בגלל הממשלה"חתן פרסי ישראל תקף: "ההייטק הישראלי הופך להיות הייטק אמריקאי וקשה לבנות פה תעשייה טכנולוגית, הוא הפך להיות אמריקאי"
- ההייטק הישראלי מתאושש אבל תלוי יותר מאי פעם בחברות הגדולותסך ההשקעות בהייטק הישראלי ברבעון השני של 2024 עמד על 2.8 מיליארד דולר, הנתון הגבוה מאז סוף 2022, עם זאת רוב מוחלט של הסכום הגיע מכיוונן של שש חברות שהשלימו מגה סבבים במהלך התקופה
- ההתאוששות בהייטק נמשכת - החברות גייסו 2.9 מיליארד דולר ברבעוןהשפעות המלחמה על היקפי הגיוסים מתמתנות - החברות הישראליות ביצעו 110 סבבי גיוס במהלך הרבעון השני