אנבידיה

אנבידיה
אנבידיה מפתחת ומשווקת שבבי GPU, פלטפורמות AI
ופתרונות לדאטה-סנטרים, גיימינג, רכב אוטונומי ויישומים מדעיים. החברה יצרה את CUDA - פלטפורמה מובילה לפיתוח AI
- והיא מובילה את מהפכת הבינה המלאכותית.
אנבידיה מספקת שבבים לשרתים, מכוניות, מרכזי נתונים ומחשבים אישיים. החברה פועלת בכל העולם ומשפיעה על כל תעשייה שזקוקה לעיבוד גרפי מתקדם. היא משלבת חומרה, תוכנה ואלגוריתמים כדי להציע פתרונות מקיפים.
אנבידיה משקיעה רבות במחקר ופיתוח כדי להישאר בחזית הטכנולוגיה. החברה ידועה ביכולתה להניב צמיחה מהירה תוך שמירה על רווחיות גבוהה.
היא מספקת פתרונות לשרתים, לגיימינג ולרכב, ומשלבת טכנולוגיה עם יישומים מעשיים. אנבידיה ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום ה-AI והדאטה-סנטרים.
- הביקוש למחשבים ניידים צונח ומניות השבבים ממשיכות ליפולמניות השבבים סופגות ירידות חדות מאוד בשנה האחרונה, הרבה יותר מרוב השוק. כעת האנליסטים מורידים את התחזיות עוד יותר, חלק מזה נובע ככל הנראה מירידה בנתוני הביקוש למחשבים ניידים
- קת'י ווד ב-180 מעלות: רוכשת מניות של אנבידיה ב-40 מיליון דולרלאחר שמכרה בחודש שעבר חלק ניכר מהחזקותיה באנבידיה, קרן ARK של קת'י ווד חוזרת בה ורוכשת מחדש את מניות יצרנית השבבים
- אנבידיה טוענת שקיבלה אישור להמשך לפתח שבבים בסין - השוק לא מתרגששינוי כיוון של הממשל? כך בעצם אומרת אנבידיה. אבל המשקיעים לא קונים את זה בינתיים והמניה לא מתקנת את הנפילה. אנבידיה דיווחה הלילה על איסור מצד הממשל לפתח את שבבי הבינה המלאכותית A100 של Nvidia ו-H100, שגרמו לנפילה במניה, ולנפילה גם של המתחרה AMD
- אנבידיה - סנקציות על מכירת שבבים מפילות את המניה ב-7%, וגם את AMDממשלת ארה"ב הודיעה לאינבידיה שהיא מטילה איסור שייכנס באופן מיידי על מכירת מוצרים מסוימים לסין, כולל הונג קונג ורוסיה. המוצרים הם A100 A100 של Nvidia ו-H100 שמשמשים במרכזי נתונים עבור בינה מלאכותית, ניתוח נתונים ויישומי מחשוב בעלי ביצועים גבוהים.
דוחות
אנבידיה יורדת 3%; הכתה את הצפי בשורה התחתונה, התחזית להמשך מתחת לצפיאנבידיה, ענקית השבבים שפרסמה כבר תוצאות מקדמיות לרבעון הזה, לא מפתיעה את המשקיעים שכבר ידעו את רוב התוצאות - ההכנסות מגיימינג ירדו ב-33%, התזרים מזומנים החופשי ירד ב-67%, התחזית לרבעון השלישי, גם מתחת לצפי האנליסטים- קת'י ווד משקיעה בזום לאחר הדוחות ומקטינה את ההחזקה באנבידיה ב-20%נראה כי מנהלת קרנות ARK מוצאת עניין בזום לאחר שהיא נסחרת במחיר הנמוך ביותר מאז תחילת מגפית הקורונה. מנגד, מוכרות הקרנות את אנבידיה, לפני שחרור הדוחות היום בלילה
- מה גרם לנפילה בהכנסות אנבידיה, הגיימינג או כורי הקריפטו?אנבידיה הפתיעה לרעה עם ירידה חדה במכירות עקב ירידה בביקוש לכרטיסים גרפיים המשמשים לגיימינג, אך גם לכריית קריפטו, בעיקר ברשת האת'ר - מה המשמעות לחברה?
אזהרת רווח
אנבידיה בתוצאות מקדמיות חלשות ואזהרת רווח לרבעון הבא; נחתכת ב-5%החברה חותכת את תחזית ההכנסות מ-8.1 ל-6.7 מיליארד דולר בלבד, עיקר הפגיעה בתחום הגיימינג עקב ביקושים חלשים, חברות השבבים כולן עברו לטריטוריה אדומה בטרום המסחר; ״מכירות מוצרי הגיימינג שלנו דעכו משמעותית ברבעון האחרון״לקראת הדוחות
יפתיע לרעה? סקטור השבבים מעורר דאגה לאור הירידה במחיריםהאנליסטים חוששים שהמכפילים של חברות השבבים, פגיעת המיתון בביקוש ומלאים גבוהים מדי שנבנו בתקופת המחסור יפגעו במניות הסקטור, מצד שני דוחות TSM שפורסמו היום מציירות תמונה אחרת, ונודע כי אינטל מעלה מחירים בהמשך השנה- "חורף הקריפטו": החברות הציבוריות שנפלו עד 92% בעקבות שוק הקריפטולא רק הבעלים הנועזים של מטבעות קריפטו שונים נפגעו מהירידות החדות בשוק אלא גם חברות ציבוריות שונות, החל מכאלה הקשורות ישירות לקריפטו ועד חברות פיננסים ושבבים שנפלו בעשרות אחוזים מהשיא שנרשם לפני פחות משנה