- חוק אגרת הגודש יתבטל?בינתיים מדובר על סוג של הקפאה, מועד הדדליין של המכרז עבר לתאריך לא ידוע; חוק אגרת הגודש היה אמור להיכנס לתוקף ב-2025 והיה צפוי להוריד את עומסי התנועה בגוש דן
- מניות אובר וליפט עולות לאחר שביהמ"ש פסק כי הנהגים שלהן הם עצמאייםממשל ביידן מתכוון גם לתת לעובדים סיווג מחדש; במקביל, בית המשפט בקליפורניה גם קבע שהחברות אינן יכולות להגביל את יכולת הנהגים שלהן להצטרף לאיגוד עובדים ולהתמקח באופן קולקטיבי - דבר שעשוי להוביל להרבה יותר סכסוכי עבודה
ראיון
"לא צופים שנפסיד ב-2023, אבל הרבעונים הראשון והשני יהיו מאתגרים"כך אומר אלי גליקמן מנכ"ל צים בראיון לביזפורטל. הדוחות היו טובים אבל ברור שהשנתיים האחרונות לא יחזרו על עצמן. "מחירי התובלה נמוכים ב-80% ואפילו 90% מהשיא ולמרות זאת אנחנו מצפים להרוויח וצריך לזכור שגם הצד של ההוצאות עלה משמעותית. אני מכיר הרבה חברות בארץ שלא מרוויחות אפילו 100 מיליון דולר בשנה". איך החברה תנסה להרוויח למרות הצניחה במחירים?דוחות
צים מזנקת ב-14% בטרום: עקפה את הצפי ומחלקת דיבידנד של 769 מ' דולרהפגיעה בתוצאות תימשך גם בשנה הקרובה, וזה היה צפוי. היא כבר נפגעת מספר רבעונים, ברבעון הרביעי של 2022 הרווח הנקי צלל ל-417 מיליון דולר, לעומת 1.71 מיליארד ברבעון המקביל. אבל צריך לומר - כל הכבוד לגליקמן: אמר בראיון עמד בהבטחה לכך שהשנה שהסתיימה תהיה לא פחות טובה מזו שלפניה. צים כבר חזרה כל הדרך לשווי של 2.35 מיליארד דולר (חלק בגלל ירידה במניה וחלק בגלל חלוקת הדיבידנד הגדול). השאלה אם כעת התמחור כבר נמוך. המניה במכפיל 82 על רווחי 2023, מצד שני - היא נסחרת מתחת למזומן- סייברוואן מזנקת ב-17%: אלקטרה תתקין את המערכת ב-1,200 אוטובוסיםמדובר על ההסכם הגדול ביותר של סייברוואן הקטנה. האם סוף סוף העתיד יתחיל להאיר פנים לחברה שנסחרת לפי שווי של 9 מיליון דולר בלבד, ומתחת למזומן?
- טסלה הפחיתה מחירים בינואר - מה זה יעשה למחיר המניה?אחרי האכזבה ביום המשקיעים, מתברר כי החברה של אלון מאסק הורידה מחירים לדגמי S ו-Model X. האם היא תמחק את ההפסד של 26% ביחס למחירה לפני שנה?
- 1.3 מיליון מכוניות בשנה: BYD מאיימת לנגוס בטסלההחברה השקיעה במפעל חדש 4.3 מיליארד דולר, נכנסת חזק לאירופה וגם לישראל. לאחרונה הפחיתה גם את מחירי הרכב, כדי לנסות ולהשתלט על חלק מהעוגה של אלון מאסק. איך זה ייגמר?
דעה
לאל על יש הזדמנות לשפר את התדמית שלה - אבל היא מעדיפה כסףאל על זכתה למתנה של פעם בחיים עם קבלת האישור של עומאן להשתמש במרחב האוויר שלה ולקצר את נתיבי הטיסה למזרח בשעתיים וחצי; אבל החיסכון המשמעותי בזמן ובדלק טרם תורגם להוזלה - אפילו סמלית - במחיר הטיסה; האם באל על לא רוצים לשפר את התדמית?- הפתרון השגוי של עיריית תל אביב: מעלה את מחירי החניה - לתושבי חוץהעירייה בוחרת בפתרון הקל, שלא יעורר עליה את זעם התושבים, אבל הוא לא יפחית את העומסים בת"א מהסיבה הפשוטה - העומס נובע מכך שתושבי העיר עצמם מחזיקים יותר מדי מכוניות במרכז העיר, ובמהלך הזה העירייה לא מעודדת אותם להפחית את השימוש בו. כדי לפנות מכוניות צריך להגביל דווקא את החניה חינם מתחת לבית לתושבי העיר